- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 4 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 oktober 2011 om 08:14 #490509
Je verteld bij dat verhaal over de LC DR dat je het tikken verholpen hebt met een o-ring, wat bedoel je precies met die 60% naast het lager?
18 oktober 2011 om 19:04 #490537het lager zit gewoon naast de drijfstang, dus niet netjes erin, hij zou dus misschien kunnen kantelen of stuk gaan.
Eigenlijk moeten er 2 dunne ringetjes zitten die het naald lager centreren in de drijfstang, dat is de theorie 😛
dusja, de ring bleef zitten op dik 11 duizend toeren dus het zal wel stevig genoeg zijn 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 oktober 2011 om 14:17 #490651bewerkte malossi 46.5 enjoy
-licht bewerkte uitlaat poort
-aangepaste boosters
-zuiger aangepast voor boosters
-zuiger aangepast op de kroon
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 oktober 2011 om 14:58 #490654Ik moet zeggen dat je die boosters in de cilinder mooi hebt bewerkt. Je ziet op de foto ook nauwelijks dat je er aan hebt gedremelt.
Ik snap alleen die aanpassingen van je zuigerkroon niet. Althans niet voor de boosterpoorten. Ik heb altijd geleerd dat de boosterpoorten niet eerder mogen openen dan de spoelers. Omdat op deze manier nog wel eens teveel mengsel direct naar de uitlaatpoort wegvloeit.
27 oktober 2011 om 16:33 #490658dat zou best eens kunnen kloppen, maar ik heb altijd een beeldje in mijn hoofd dat een vespa motor zo danig gespoeld word dat je een soort wervel krijgt.
ik bedoel hiermee dat het mengsel tegenover de uitlaat poort “geflowed“ word, als je nu eerder de mains open laat gaan dan is de werveling al naar boven, voordat de boosters ook mee komen, en dus eerder het mengsel word meegezogen.en dan ben ik ook nog eens benieuwd wat het weg vallen van carterdruk door het open gaan van de mains doet met spoeling aan de boosters.
edit als ik die minimale hapjes ook bij de main spoelers maak dan is het toch weer in balans ?
als het niet klopt wat ik zeg dan hoor ik het graag
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 oktober 2011 om 17:03 #464522Voorop gesteld, ik heb zelf nog nooit de praktijk ervaring gehad en dit zelf getest. Lees dit alleen veel. Zoek bijvoorbeeld eens op “2 stroke scavenging” Dit is ook nog steeds niet volledig uitontwikkeld en valt in mijn ogen ook nog wel wat te winnen.
Zoals je zegt zal je moeten weten hoe de werveling binnen in je cilinder er uit ziet. En al je poorten en vorm van zuigerkroon zijn hiervan ook nog van invloed op. Je zal ook kunnen stellen dat je hapjes idd zo klein zijn en de boostrinchting tevens wat meer omhoog is. Dat het mengsel alsnog bots met de voeding van de main spoelers voordat deze de uitlaatpoort bereikt. In dat geval zal het zelfs weer een gunstig effect kunnen veroorzaken. Dit is alleen moeilijk van te voren te berekenen omdat er nogal veel factoren mee spelen. Vandaar dat ik het op safe speel en de boosters nooit hoger getimed heb dan de hoofdspoeling.
Maar ben wel benieuwd wat dit straks bij jou teweeg brengt. En mocht het idd negetief zijn zal je veel kunnen oplossen door je hoofdspoeling weer eerder te laten openen.
27 oktober 2011 om 17:08 #490442oke dan gaat volgende week de brommer uit elkaar en dan kijk ik of ik het blokje mooi aangepast krijg voor de malossi 46.5.
1ste pijp gianelli city power (:P)
daarna de leo hand madefons wist met deze cilinder (is van fons geweest) 80/85 te halen met een zij-inlaat
nu kan ik mij voorstellen dat een rv dan weer iets minder is als een zij-inlaatje maar ik gok op een goede 75/80 km/hDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 oktober 2011 om 17:15 #490659Het zij-inlaat blokje van onze Zeebodem en die van Q-freak. Beide wel de uitlaatpoort bewerkt hebben zelfs nog wel wat hogere snelheden gehaald. Ik geloof dat jij op de RV ook best deze snelheid moet kunnen halen.
27 oktober 2011 om 17:54 #488763
Waarom?Dit ziet er erg mooi uit Ritze
Ben zeer benieuwd wat het effect zal zijn van de bewerkte boosters gezien deze orgineel eigenlijk niets voorstellen. Dat een Rv blokje hard kan heeft Peter139 wel bewezen icm z’n polini46! En wat Martino ook al aangaf is zeker waar want ook Q-freak haalde snelheden rond de 100km met z’n malossi46 op een ciao(Uit..poort bewerkt, boosters etc orgineel)Ik heb geen ervaring met bijde uitlaten maar van horen zeggen is de Hand made geen top speed pijp en meer op koppel gericht. Misschien heb ik het mis maar dit is de enige beperking die ik me kan bedenken als het gaat om eindsnelheid.
Nogmaals, ben zeer benieuwd
30 oktober 2011 om 13:54 #490693nja laten we maar eens kijken wat die kan (of niet)
strax een update (hoop ik) over het 50cc kickblock met tuned cil
greetsDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.31 oktober 2011 om 05:28 #490698zo, gisteren met fons even de kickstart op de vespa gezet…
best wel veel werk als je nog een oud type ciao hebt 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 november 2011 om 17:24 #490712bah bah:(
blijkbaar werkt de 12/12 carb totaal niet, valt meteen uit en liep heel slecht, nu zit er een 12/10 op en dat loopt meer dan perfect:P
tot nu toe vind het kickstart setje echt helemaal de bom
LAAT MAAR KOMME DIE SNEEUW JIJ! 8)De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 november 2011 om 17:27 #490713Ik vind het al heel wat dat je de ballen hebt om in de sneeuw te rijden. 😀 ( Mij niet gezien. )
1 november 2011 om 21:38 #490722ik ben het met jarco eens! het is wel leuk om een keertje te raggen in de sneeuw, maar als dagelijks vervoer zou ik gewoon de bus/auto nemen (ondanks die belachelijk hoge prijzen @ ov-chipkaart)
kickstart is in jouw geval wel ideaal ja!
hoe loopt deze cilinder nu dan?
gr. pepko
1 november 2011 om 21:40 #490723
AnoniemOnbeperkt OV 😀
Ik verwacht dit jaar ook weer een filmpje van je Ciao in de sneeuw!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.