- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 4 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 september 2011 om 18:41 #489636
chil: op de free brommer (royciao) zat een DR EVO die er nog niet uitgeput uitzag

haha en dat op een ori brom blokje met een 13.13 mm carb.oja: alu pakkingen maken een hendige zooi

hehe

ook nog even blokje gekocht van LarsM op het forum en die zal ik wel ergens deze of volgende week krijgen 😛
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 september 2011 om 16:31 #489821blokje van larsM
ik ben nog in onderhandeling dus trek hieruit geen conclusies, kan zijn dat hij het netjes oplostDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 september 2011 om 16:59 #489823Ja, die is hendig naar de kut :pest
Lijkt me hetzelfde als bij Rocco het geval was, ruime lagerpassingen in het carter.16 september 2011 om 17:52 #489759Ik los het netjes op hoor 😛 bekijk je pm maar even.
16 september 2011 om 19:15 #489825volgens mij zit er een klein tikje in het blok:pest
17 september 2011 om 09:13 #489833het is meer dan super op gelost met larsm
hij weet dus zeker waar hij mee besig is
ben dus heel blij dat hij het heeft opgelost 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 september 2011 om 09:05 #456536Hoe kun jij zo hard met een creco rijden:P?
18 september 2011 om 09:18 #489844dremel he 😛

kop omlaag en volgas 😛
ik heb die cilinder bewerkt en dat werk blijkbaar best goed.
uiteraard doet de reedvalve ook veel om snel te kunnen rijden 😛
dusja, ik denk dat als ik een snelle pijp erop gooi dat die richting de 80 wilt gaan.ding draait meer toeren dan een dr evo op std carters 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.8 oktober 2011 om 22:36 #490311Hey hoe doet die waterpomp het op de spoel? Niet te weinig of te veel stroom? Kun je een betrouwbare inschatting doen of ’t duurzaam is of niet?
9 oktober 2011 om 08:40 #490312de pomp die ik had was ongeveer 20 WATT dus dit kan makkelijk op de kleine of grote spoel.
wat ik zelf heb gemerkt is dat ik eigenlijk de pomp niet nodig had, de opwaartse stroming is blijkbaar voldoende om de koeling te laten werken.de pomp zat er eigenlijk als backup achter maar werkte wel goed naar mijn mening 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.9 oktober 2011 om 11:16 #490315Bedoel je dat de opwaartse stroming óók voldoende is in de opstelling waarin de radiateur aan de zijkant bevestigd is?
Want dan is er maar een opwaartse stroming van een centimeter of 15, waarna het water weer geforceerd moet worden omlaag te gaan, én de doorstromingskanalen van jouw radiateur zijn smaller dan de polini/eurocilindro kanalen.
Zou wel erg mooi zijn als dit gewoon werkt!
9 oktober 2011 om 12:44 #490318
AnoniemBen wel benieuwt wat je nog uit de bewerkte creco kunt halen op de reedvalve engine, denk ook wel dat er met een goede afstelling zeker 80 mee te halen valt

Alu pakkingen vind ik zelf ook klote, de pakkingen zijn meestal te dun en het lekt veel sneller als een dikkere papieren pakking…Die creco is toch zeker weten een topcilinder, mijn creco had na ruim 1200 km ook bijna geen stootrand en duidelijk zichtbare hoonsporen. hij enige waar je op moet letten is dat je de zuigerveren op tijd vervangt aangezien de cilinder bij mij gesneuvelt is wegens die rede:P
we moeten binnekort weer eens een toertje rijden nu het nog een beetje kan met het weer;)
mijn ciao is als het goed is volgende week weer rijklaar.9 oktober 2011 om 17:32 #490327ja blijkbaar is de circulatie goed genoeg alleen al door het grote verschil in delta T
aangezien ik met thermometer reed kon ik zien of die niet te heet werd en dat is ook nooit gebeurd 😛@joris, misschien wel, maar het weer is wel erg beuhn de laatste tijd 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.11 oktober 2011 om 05:22 #490342zo, ik heb nu een malo 46 en die word binnen kort mooi getuned creco style 😛
update soon:De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 oktober 2011 om 19:58 #490505een paar “kleine probleempjes“ ik had laats mijn vario naafje stuk gereden en heb toen meteen een andere gepakt.
deze heb ik toen eens met fons gereviseerd.
maar zoals altijd lekte het klokje als een mandje, maar deze keer kwam dat doordat de lagerpassing van het naald lagertje kapot was. (vario onbruikbaar)zo kwam trouwens de olie eruit na 20 kilometer rijden: metallic olie 😛

de vario klok waar ik eerst mee reed, had blijkbaar weer eens geen olie, en heeft een paar lagers opgeblazen,
die heb ik dus moeten vervangen voor die nieuwe wat in mijn andere klokje zaten.en nu lekt dit klokje ook omdat er een scheur(tje) in de deksel zit… durafix? 😕
nja gaat minder duss, morgen even test rijden met de ouder `iets` verbeterde klok.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.