- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 4 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 augustus 2011 om 10:42 #489096
hehe weer een poging tot het iets sneller maken van een ori cilindertje simo style
het plan is zoveel mogelijk spoelers erin duwe
en dan met 1 zuigerveer rijden ofzo 😛
haha let niet op de uitschieters, deze cilinder is al kapot.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 augustus 2011 om 19:58 #489239aangezien strax weer de kindertjes naar school moeten zal ik mijn setup weer moeten aan passen.
dit omdat er bijna elke week 3 busjes met van die gele bonnetjes staan die een roller bij zich hebben
DIT ALLEMAAL 80 METER VAN MN WERK AF :pest omdat daar een gemeente bedrijf zit waar politie altijd mag staan wanneer ze willen.
FLIKKERS:noduss, de DR evo is niet kapot gelopen dus moet even naar een andere cilinder.
waarschijnlijk wel op de reedvalve maar ben nog niet zeker van welke cilinder
mijn idee was om eens de creco erop te draaien en kijken wat die doet.
anders 50cc 😛 ultimate tuned 😛dus dat word weer lekker klooie 😛
edit iemand die zo een cilinder als de dr lc wilt hebben (ooit?)
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 augustus 2011 om 21:27 #489247jij haalt altijd wel veel lol uit 50 cctjes:P
we moeten een 50cc ritze fons oprichten.daarbij kan iedereen zijn ouwe/niet gebruikte 50cc bij jouw kwijt;):P
Mike15 augustus 2011 om 21:32 #489248En het mooiste is ook nog dat Ritze zijn creaties test en er ook daadwerkelijk mee rijd
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno16 augustus 2011 om 09:47 #489238Echt nice!
Over die DR Evo LC; Als je een ander carter had gehad, zelfs een gewoon carter met bewerkte spoelers, kanalen, en geveild enzo, denk ik dat je er meer zou kunnen uithalen dan met het RV blok.. Want de spoelers van een RV zijn niet veel soeps, behalve dan voor de DEPS cilinders, of zie ik het helemaal verkeerd.?
Echt nice bezig 😉
17 augustus 2011 om 05:24 #489283je ziet het best wel verkeerd 😛
edit: 88km/h @ 10.000 rpm dus loopt echt wel harder als een ori blok ooit zal lopen
rv blokje is gewoon goed naar mijn mening en ik heb al iets bewerkt aan het carter maar dat is nog niet genoeg.
aangezien ik nog nooit echt boven de 80 uit ben gekomen vind ik het wel een lekkere setup.
het gaat mij er ook dan om dat er een 19mm op past en dan maakt het niet meer uit dat de spoelers niet heel netjes overlopenen by the way, voor zuigervoeding heb je geen spoel kanalen nodig.
daarom liep mijn creco ook 76km/h met een std blokje met alleen geveilde inlaatDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 augustus 2011 om 16:03 #489496haha toch maar eens volgas zonder rollen kijken wat er gebeurt 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 augustus 2011 om 16:08 #489498Bohjaa ouwkut :pest
En nu op de weg, in de schuur is niks aan :lolIk dacht dat de DR LC er onderuit ging?
29 augustus 2011 om 16:11 #489499doe ik zometeen, en vervang deze voor creco power

op de weg zat ik net 1500 toeren eronder dus nog niet eens eens zo slecht he 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 augustus 2011 om 17:57 #489501
Anoniemdat doe je netjes man

Ben ook wel benieuwt wat het Crecotje doet!30 augustus 2011 om 15:53 #489524ja ik ook, zal wel 0 koppel hebben en 12.000 toeren draaien 😛
nou, dit zijn de foto`s van de DR evo LC na ongeveer 300 kilometer volgas vegen.
zoals ik al zei dat de cilinder op top eigenlijk arm loopt mjaaan de cilinder is te zien dat hij het zwaar heeft gehad, vooral omdat de koeling te veel was.
oftewel de zuiger schraapt tegen de cilinder zelf aan omdat hij uitzet.
en ja er zit een echt HUGE stootrandje op
hier kan je de warmloper van gisteren zien

tikt jou dr ook zo erg? dat komt omdat het naaldlager voor 60% naast de drijfstang zit
ik heb er een rubbertje tussen gedaan en hij zit er nog steeds tussen 😛

DE creco : 1300km gelopen en de hoonsporen zijn nog zichtbaar en er is maar een zeer minimale stootrand.

Link naar Mijn collectie / Projecten.30 augustus 2011 om 19:18 #489529zo, de creco zit erop en ben ram vergeten het decompressie kanaal groter te boren :no
dus dat word weer vario-style aan duwen.
nu moet ik hem alleen afstellen, want ik had hem net even gestart maar kan er nog niet aan opmaken of het wat is of niet,
het blokje loopt wel 😛
aangezien ik hier eene zeik oma heb zitten, dorste ik geen gas te geven.
dat word dus morgen:PDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.31 augustus 2011 om 19:19 #489536nja vandaag maar eens even de straat op en af…
er kwam een heel raar geluid uit mijn blokje, alsof er een gat in mijn uitlaat zat.
maar niets is minder waar: kop zat te los, en uitlaat gassen verlieten de kamer 😛mja nu heb ik ook gezien dat de zuiger de kop heeft beschadigd dus heb ik even de de dremel erbij gepakt om de zuiger wel wat beter te laten passen.
extreme beun 😛

oja en nog een gratis brommer opgehaald, met 43 dr cp blokje
ding is wel een beetje gaar en de lak is echt triest, maar voor de rest ziet die er nog redelijk uit 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 september 2011 om 17:47 #489553waar haal jij die gratis brum’s tog altijd Ritze 🙁
1 september 2011 om 19:16 #489558van mensen die genoeg hebben van de vespa 😮
deze kwam van een kennis af, hij heeft er veel problemen me gehad, dusja toen had die zoiets van “brommer verdwijn“ 😛bohja, die creco loopt hendig netjes op de reedvalve.
ik vind persoonlijk dat het beter loopt dan de DR tot nu toe dan.
sproeier zit nu op 86 maar ietwat aan de kleine kant. dus binnekort even 89 of 90 erintot nu toe trekt die zowat weg op het achterwiel maar door slechte vario setup is ie aan het pendelen als een gek.
topspeed zit rond de 70km/h @ 7430 tpmDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.