Vespa-Ciao.NL
:: RiTzE perso.

Home Forums Perso’s Projecten RiTzE perso.

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 742)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Topic starter

hehe weer een poging tot het iets sneller maken van een ori cilindertje simo style
      het plan is zoveel mogelijk spoelers erin duwe
      en dan met 1 zuigerveer rijden ofzo 😛

haha let niet op de uitschieters, deze cilinder is al kapot.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

ritze
      Topic starter

aangezien strax weer de kindertjes naar school moeten zal ik mijn setup weer moeten aan passen.
        dit omdat er bijna elke week 3 busjes met van die gele bonnetjes staan die een roller bij zich hebben
        DIT ALLEMAAL 80 METER VAN MN WERK AF :pest omdat daar een gemeente bedrijf zit waar politie altijd mag staan wanneer ze willen.
        FLIKKERS:no

duss, de DR evo is niet kapot gelopen dus moet even naar een andere cilinder.
        waarschijnlijk wel op de reedvalve maar ben nog niet zeker van welke cilinder
        mijn idee was om eens de creco erop te draaien en kijken wat die doet.
        anders 50cc 😛 ultimate tuned 😛

dus dat word weer lekker klooie 😛

edit iemand die zo een cilinder als de dr lc wilt hebben (ooit?)

Mike
        Bijdrager

jij haalt altijd wel veel lol uit 50 cctjes:P
          we moeten een 50cc ritze fons oprichten.

daarbij kan iedereen zijn ouwe/niet gebruikte 50cc bij jouw kwijt;):P

Mike

ArvidW
          Donateur

En het mooiste is ook nog dat Ritze zijn creaties test en er ook daadwerkelijk mee rijd:thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

tnerual
            Bijdrager

Echt nice!

Over die DR Evo LC; Als je een ander carter had gehad, zelfs een gewoon carter met bewerkte spoelers, kanalen, en geveild enzo, denk ik dat je er meer zou kunnen uithalen dan met het RV blok.. Want de spoelers van een RV zijn niet veel soeps, behalve dan voor de DEPS cilinders, of zie ik het helemaal verkeerd.?

Echt nice bezig 😉

ritze
              Topic starter

je ziet het best wel verkeerd 😛

edit: 88km/h @ 10.000 rpm dus loopt echt wel harder als een ori blok ooit zal lopen

rv blokje is gewoon goed naar mijn mening en ik heb al iets bewerkt aan het carter maar dat is nog niet genoeg.
                aangezien ik nog nooit echt boven de 80 uit ben gekomen vind ik het wel een lekkere setup.
                het gaat mij er ook dan om dat er een 19mm op past en dan maakt het niet meer uit dat de spoelers niet heel netjes overlopen

en by the way, voor zuigervoeding heb je geen spoel kanalen nodig.
                daarom liep mijn creco ook 76km/h met een std blokje met alleen geveilde inlaat

ritze
                Topic starter

haha toch maar eens volgas zonder rollen kijken wat er gebeurt 😛

FonS
                  Bijdrager

Bohjaa ouwkut :pest
                    En nu op de weg, in de schuur is niks aan :lol

Ik dacht dat de DR LC er onderuit ging?

ritze
                    Topic starter

doe ik zometeen, en vervang deze voor creco power :thumb

op de weg zat ik net 1500 toeren eronder dus nog niet eens eens zo slecht he 😛

Anoniem

dat doe je netjes man:thumb
                        Ben ook wel benieuwt wat het Crecotje doet!

ritze
                        Topic starter

ja ik ook, zal wel 0 koppel hebben en 12.000 toeren draaien 😛

nou, dit zijn de foto`s van de DR evo LC na ongeveer 300 kilometer volgas vegen.
                          zoals ik al zei dat de cilinder op top eigenlijk arm loopt mja

aan de cilinder is te zien dat hij het zwaar heeft gehad, vooral omdat de koeling te veel was.
                          oftewel de zuiger schraapt tegen de cilinder zelf aan omdat hij uitzet.
                          en ja er zit een echt HUGE stootrandje op

hier kan je de warmloper van gisteren zien

tikt jou dr ook zo erg? dat komt omdat het naaldlager voor 60% naast de drijfstang zit
                          ik heb er een rubbertje tussen gedaan en hij zit er nog steeds tussen 😛

DE creco : 1300km gelopen en de hoonsporen zijn nog zichtbaar en er is maar een zeer minimale stootrand.

ritze
                          Topic starter

zo, de creco zit erop en ben ram vergeten het decompressie kanaal groter te boren :no
                            dus dat word weer vario-style aan duwen.

nu moet ik hem alleen afstellen, want ik had hem net even gestart maar kan er nog niet aan opmaken of het wat is of niet,
                            het blokje loopt wel 😛
                            aangezien ik hier eene zeik oma heb zitten, dorste ik geen gas te geven.
                            dat word dus morgen:P

ritze
                            Topic starter

nja vandaag maar eens even de straat op en af…
                              er kwam een heel raar geluid uit mijn blokje, alsof er een gat in mijn uitlaat zat.
                              maar niets is minder waar: kop zat te los, en uitlaat gassen verlieten de kamer 😛

mja nu heb ik ook gezien dat de zuiger de kop heeft beschadigd dus heb ik even de de dremel erbij gepakt om de zuiger wel wat beter te laten passen.

extreme beun 😛

oja en nog een gratis brommer opgehaald, met 43 dr cp blokje
                              ding is wel een beetje gaar en de lak is echt triest, maar voor de rest ziet die er nog redelijk uit 😛

CiaoGutti
                              Bijdrager

waar haal jij die gratis brum’s tog altijd Ritze 🙁

ritze
                                Topic starter

van mensen die genoeg hebben van de vespa 😮
                                  deze kwam van een kennis af, hij heeft er veel problemen me gehad, dusja toen had die zoiets van “brommer verdwijn“ 😛

bohja, die creco loopt hendig netjes op de reedvalve.
                                  ik vind persoonlijk dat het beter loopt dan de DR tot nu toe dan.
                                  sproeier zit nu op 86 maar ietwat aan de kleine kant. dus binnekort even 89 of 90 erin

tot nu toe trekt die zowat weg op het achterwiel maar door slechte vario setup is ie aan het pendelen als een gek.
                                  topspeed zit rond de 70km/h @ 7430 tpm

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 742)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.