- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 4 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juli 2011 om 20:47 #488464
sjaak trekhaakvan ijzerdraad een frame maken en dan met polyester matjes een luchthapper maken, dat blokje ziet er btw wel indrukwekkend uit moet ik zeggen:)
15 juli 2011 om 23:00 #488474ja zoietts wilde ik ook doen maar fons kan van plexi glas (lexaan) een lucht scoop maken
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 juli 2011 om 10:05 #488504Ik zou zelf ook voor de glasvezelmatjes gaan dat werkt 100%.
Als fons die mooi kan maken van plexi glas heb je een 100% egale kap wat ook wel nice is. eerst dat maar eens proberen 🙂17 juli 2011 om 14:50 #488515er zit nu een soort van scoop op, gemaakt van lexaan maar ik heb hem verkeerd om gezaagd met mn domme kop.
dus fons gaat een nieuwe maken
super man.deze weer haal ik even de dingen die ik nog nodig heb om het blok aan het lopen te krijgen.
zonder gaskabel en benzine slang kom je niet echt ver.
oja bijna vergeten: stroom fixenik weet zelf niet wat de pomp zelf verbuikt maar dat mag niet boven de 4 a 5 amp komen.
anders gaat de spoel het moeilijk krijgen, als je ze doet kortsluiten dan gaan ze stukDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 juli 2011 om 13:36 #488525uppadata
handig verloop voor de 2 verschillende slangen aan elkaar te koppelen

het blok loopt , moet alleen een grotere sproeier in want ik heb eens geprobeerd met creco sproeier maar valt meteen uit.

Link naar Mijn collectie / Projecten.18 juli 2011 om 14:49 #488526En laat de verbazing weer tot mij komen. 🙂
Jij hebt toch altijd wel zeer creatieve ideeen die je vervolgens ook tot uitvoering brengt. Ga zo door.

Zo langzamerhand is de hele brommer wel Ritze home made. What’s next?18 juli 2011 om 14:50 #488527turbo kit 😉 aangejaagd door een 540 brushless motor met 450watt pwr @ 20.000+ rpm 😛
maar dat duurt nog even:P(update zie vorige pagina)
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 juli 2011 om 14:56 #488528dat radiateurtankje mag je best nog even netjes wegwerken 😛 is nu natuurlijk geen gezicht ^^.
onder je bagagedrager bijvoorbeeld iets fixxen ;)?verder wel leuk initiatief zo ben benieuwd:)
18 juli 2011 om 14:58 #488529ik heb toch een kistje ? daar zou die in moeten komen.
moet toch eerst even testen of de koeling wel voldoende is.
uiteraard met goede temp meter en alles.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 juli 2011 om 14:59 #488530ah zo 🙂 heb niet alles doorgelezen ga ik wel ff doen wanneer ik tijd heb haha ;)!
19 juli 2011 om 15:37 #488566Net even een nieuw kapje voor je gemaakt, nog beter gelukt dan de vorige

En ik heb er duidelijk “bovenkant” en “onderkant” opgeschreven, dus nu kun je mij écht niet meer de schuld geven als je hem weer verkeerd om maakt :p
19 juli 2011 om 16:32 #488570hee ritze!
Veel respect hoor! maar dat had je al 😉
nice dat het blokje is gemonteerd en (bijna) werkt zoals het hoort?
Koelcircuit al ontlucht?Gr.
19 juli 2011 om 17:37 #488387haha thnx fons haha was een misverstandje 😛
@tnerual: ontluchten blijkt tot nu toe heel moeilijk te zijn en ik ben ook de hele tijd aan het bedenken hoe ik die lucht volledig eruit krijg.
nu heb ik hem gestart met vloeistof en de pomp aan.
je ziet dat het water heel rustig word rond gepompt, maar de radiator word wel gewoon heet.
en tot nu toe lekt er niet veel.
ik heb de brommer nu met vloeistof even weggezet zodat ik morgen kan zien of er ergens nog iets lekt.het blok zelf loopt in mijn ogen (tot nu toe) niet echt veel beter als een 50cc std met snor vertanding
dus even kijken wat er precies aan de hand is.
zelf denk ik dat de carb groter moet, dus probeer ik binnen kort de 19 mm carbDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 juli 2011 om 19:11 #462705Ontluchten? Ik dacht aan: radiator of de plaats waar je kan bijvullen openen.. En dan de slangen in en uitknijpen.. Dan steeds bijvullen tot er echt amper nog iets bijkan?
Echt goedde ontluchtingstechniek weet ik zo niet
20 juli 2011 om 08:45 #488587ik weet al wat beters, ik kantel hem gewoon dat alle lucht naar de cilinder in gaat en dan kan het zo naar de pomp en eruit via het opslag vaatje.
ik ga zometeen de electro zooi inbouwen dat ik maar een knopje hoef in te duwen.
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.