Vespa-Ciao.NL
:: RiTzE perso.

Home Forums Perso’s Projecten RiTzE perso.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 742)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tnerual
    Bijdrager

ritze :
      ja man ik denk dat ik een 17.5 erop ga zetten en natuurlijk de dr lc
      die moet de 30ste klaar zijn:P

Ah oké, nice!
      Dit spruitstuk @ foto’s is dus al het grote spruistuk? Gewoon voor de duidelijkheid 😛

ritze
      Topic starter

nee is allemaal origineel.
        ik ga eerst eens rijden met 13/13 en dan kan ik rustig opbouwen naar een snellere setup
        ik denk ook dat ik de spoelers van de dr evo dicht ga lassen zodat die alleen maar zuiger voeding krijgt

edit, zal niks worden dat lassen

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

ritze
        Topic starter

zo grote carter ook even bijgewerkt, ik ben zeer voorzichtig te werk gegaan en doe het maar in stappen.
          ik weet niet zeker of ik grote kanalen moet maken of niet (dr style) ik heb 2mm gemeten om weg te halen meen ik.

kanaal wat meer naar achter gehaald en ietsie pietsie verbreed 😛

ritze
          Topic starter

sjeezus, 2 krukken geprobeerd en allebei helaas kapot,
            nu komt er een nieuwe dmp in voor te proberen.

het vliegwiel liep wel niet meer aan, dat is wel fijn.
            nu nog hopen dat dat ding een beetje vooruit komt, als ik zo zie dat waar mengsel doorheen moet de krukas zit, dan weet ik dat er nog veel gedremeld moet worden…

tnerual
            Bijdrager

En de spoelers? Laat je ze zoals op de laatste foto die je hebt gepost?
              Want die 43 DR moet goed gevoed worden he 😀

Daarom dat ik eerder voor een EVO engine geopteerd zou hebben.. Deze carterset is louter puur gemaakt voor de DEPS ciinders..

Maar ja, ik volg dit zeker! 😀

ritze
              Topic starter

ik heb malossi al gemaild dat ze die deps weer gaan maken anders kom ik langs met een pijp sleutel
                en dan pik ik gewoon de mal van de deps 😀

dit blok gaat zeker 20 keer opengemaakt worden, tuning blokje word dus veel aan geklooid
                dit doe ik liever aan dit blok dan zo een mooie originele 😛
                op dit moment denk ik dat dit blok even hard loopt als een ori getunde alleen dat de trekkracht anders eruit komt.
                zelf ben ik geen 19mm fan dus moet er iets in de richting 16 of 17.5 op

nu woensdag krijg ik mn kruk en dan zetten we het blokkie inelkaar
                en dan hopen dat ik de LC set klaar krijg voor de meeting
                aangezien die lc cilinder erop gaat moet ik wel de rest doen anders kan ik niet met mn nieuwe blok rijden

ritze
                Topic starter

zo vandaag de pomp en radiator geplaatst op het frame.
                  nu ga ik zo meteen even een nieuw krukje halen voor de R.V. en kijken voor wat slangentjes.

to do list:

kabeltjes trekken voor de pomp
                  blok in elkaar zetten
                  slangen aansluiten
                  vul flesje kopen
                  thermometer aansluiten
                  knopje maken
                  en natuurlijk de wind vanger, anders komt er geen lucht doorheen :thumb

ritze
                  Topic starter

blokje zit ook compleet in elkaar.
                    ook meteen even in een ciao frame gehangen en het past allemaal perfect 😀
                    en het heeft nog goede compressie ook :thumb

Anoniem

Dat wordt me wat, ben echt heel erg benieuwd

FonS
                      Bijdrager

Tjonge jonge jonge wat een hel om dat carter in elkaar te krijgen, vergeleken met mijn (oude versie) Reedvalve :con
                        Maar goed, ik ben blij dat het eindelijk gelukt is en ben erg benieuwd hoe het straks gaat lopen.
                        Vooral als je m’n 19mm erop zet :lol

ritze
                        Topic starter

ja echt he, opbouw ging best traag, moest eerst nog even de cilinderwand en zuiger schoon maken.
                          mja ik ben eigenlijk nog een beetje op zoek naar iets van kunstof om die kap te maken,
                          misschien even vragen of bouw makt nog een klein stukje heeft 😛

lol

peter139
                          Bijdrager

fons en ritze waar zat het probleem bij het in elkaar zetten dan precies?

ritze
                            Topic starter

aan mij 😉 ik kom 2 keer met een gare krukas aan 😛

nu zit er een nieuwe in, dan had ik gewoon meteen moeten doen mja
                              strax ga ik toch nog even op zoek naar een vulpot.
                              of het vandaag af komt weet ik niet maar laten we hopen he

FonS
                              Bijdrager

Volgens mij vergeet je nog iets… Het vliegwiel liep aan (en dat kwam echt niet alleen doordat de eerste krukas een kleine slag had) en de drijfstang liep aan in het carter.
                                Dat laatste vond ik wel erg vreemd, en slecht van Malossi. Het big-end raakte het carter zo erg dat de krukas niet eens meer draaide.
                                Na een flinke sleuf in het carter gefreesd te hebben, loopt de nieuwe DMP krukas maar nét vrij :con

ritze
                                Topic starter

hehe te veel vlees 😛

het blok zit nu in de brommer, benzine slang en gas stelbocht zitten niet goed en moet nog uitzoeken hoe de slangetjes komen.
                                  gelukkig loopt de vario niet aan tegen het frame dus dat is al goed.
                                  nja maar even kijken voor die kap en dan kan die wat mij betreft gevuld worden.

ff snel een foto hoe het er nu bij staat:

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 742)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.