- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 december 2010 om 15:57 #466702
dit is het zuigertje 😛 lekker gepolijst ziet er wel mooi uit:P
mja de krukas is een topracing:con als het goed is een std modelletje niet de “race“
mja omdat het een speed engine is kan ik echt niet de kruk gaan bewerken dan loopt het niet meer denk ik.
ik verwacht dat deze cilinder onderin niet veel vermogen heeft maar dat die op 6500 toeren pas begint te trekken.
top snelheid met 50cc ooit behaald 68Km/h dus daar moet die dik overheenik hoop dat de uitlaat net goed is met deze combo, dan zou die op 7500 toeren gewoon hard moeten trekken
zo was dat bij een gevijld blok (inlaat)
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 december 2010 om 16:52 #466705Hij heeft wel flink wat geleden of lijkt dat maar zo? Links en rechts is het erger weggesleten als bijvoorbeeld in het midden.
19 december 2010 om 17:11 #466708dat hoort zo :P, omdat dat lager is zal de poort eerder open gaan, ze blijven ook langer open staan, en hij gaat iets later dicht.
haha het ziet een beetje raar uit, maar als je de fotos boven aan ziet snap je wat ik bedoel
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 december 2010 om 17:27 #466709Hey Ritze ik ken deze manier van tunen van vroeger. Althans toen zag je dit vaker en hoef je niks aan je cilinder te doen, maar komt de bovenkant van je zuiger nou niet onder je poorten te liggen op odp?
19 december 2010 om 18:13 #466704als het goed is moet er een randje van misschien 0.5 mm op zitten.
als ik deze week even tijd dan zet ik de boel eens in elkaar en kijken we wat het doet:P
kan best zijn dat het slecht loopt, totaal geen trekkracht of niks boven in… je weet maar nooit 😛ik denk dat die maar op een heel klein toeren gebied veel vermogen levert en dat de rest niet zo spannend is.
mja met vario is dat makkelijk opgelost 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 december 2010 om 11:11 #466835hier blokje, wel zijn de plannen wat gewijzigd : dit blok komt op de si, omdat het blok van mn vriendin echt stront vervelend aan het doen is.
dus zij krijgt mijn elec tuned blokje 50cc
(voor meer info : vorige pagina)nja hier picca`s van alles

uitlaat poort + uitschieter

en compressie heeft ie (god zij gedankt) 😀
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 december 2010 om 11:58 #466836
Bram HanegraafZiet er mooi uit, heb je nog meer foto’s van je zuiger ? hoe je hem getuned hebt?:D
25 december 2010 om 14:46 #466839Ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen:P
25 december 2010 om 15:39 #466843ritze :
Pik d’r staat ‘pik’ op je cilinder :haha
@ VespaAvanti: Ik denk zo hard dat, zoals gewoonlijk, niemand het gelooft. Dus als de sneeuw een beetje weg is, regelen we wel een filmpje met de TomTom erbij
25 december 2010 om 22:30 #466853hey ritze!
dit ziet er mooi uit! 😛
Is het misschien een idee om een poortmapje te maken en deze tussen de how to’s te zetten?
ik denk namerlijk dat er wel interesse in zou zijn 🙂
nou ja, succes met het testen!m.v.g. Pepko
26 december 2010 om 06:30 #466855ja dit is nog een “ritze“ 2 cilinder, als dit blokje goed loopt dan ga ik verder met tunen kijken of er nog iets uit te halen valt. uiteraard met nieuwe spoelers erbij zoals een DR 50 dat heeft.
ik denk dat het blok volgende week eronder gaat, want mn vriendin haar ciao moet ook even opgelapt worden 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 januari 2011 om 09:10 #467063het mysterie van de niet afstelbare brommer van mijn vriendin is opgelost.
de krukas en vliegwiel zijn fulley ownd, de spie zag er totaal kapot uitdus ik ga nu naar de bike shop om weer nieuwe spulle te halen… ik maak z.s.m. foto`s dat jullie ook kunnen zien wat er flink mis kan gaan…
nja ben wel blij dat ik het heb gevonden 😛
edit:
heb een 2e hanz kruk gehaald en een vliegwiel.
blijkbaar kosten die vliegwielen nieuw 122 euro:| en ze had ook nog 3 5-tands kick krukassen liggen met redelijke draad en spiebaan.de nieuwe lagers zitten op de kruk en over 2 a 3 uur gooi ik het carter op het fornuis:P
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 januari 2011 om 17:08 #436903ben al weer wat verder 😛
zometeen blokje testen in de brommer
lekker gebakken carter zonder zout

blokje klaar 😛

Edit:
de brommer loopt weer, in het begin ging de krukas hendig stroef, maar na ff laten lopen gaat die weer goed.
hij heeft wel wat minder compressie als eerst, maar hij doet het wel fatsoenlijk.
en volgens mij heb ik ook een vario klok gerepareerd :conDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 januari 2011 om 21:50 #467096glorie was van korte duur…
alweer geen vonk, dus ik haal morge een nieuwe cp en condensator
en dan kijken wat er gebeurtgr
hij doet het weer zo`n beetje, trekt ook nog redelijk op en stationair lopen doet ie ook.
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 januari 2011 om 14:44 #467213hahah hier mn nieuwe voertuig…
vet chille
corsa swing 1995 1.4i (60 pk ?)
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.