Vespa-Ciao.NL
:: Ring achter voorvariateur

Home Forums Techniek Vario Ring achter voorvariateur

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thijs_DR_Evo
    Topic starter

Hey mensen,

aangezien er hier genoeg rond rijden met een vario vraag ik het hier maar even:
      Hoe dik moet de ring zijn die achter de voorvariateur hoort? (waar bij een normale koppeling dat goudkleurige ringetje met een borstje zit)
      Ik heb er nl wel eentje bij, maar die ziet er niet echt origineel uit en zo, moet natuurlijk wel zeker zijn dat ie dik genoeg is.

grz Thijs

Tonni
      Moderator

Ik weet zo de maat niet uit het hoofd, maar hij moet net dik genoeg zijn om de vario vrij van het frame te laten lopen of course, en in diameter in ieder geval groot genoeg, zodat ie tegen de schaal aanvalt (dus groter als de geleidebus..)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Je kunt bij de bouwmarkt (als je die orginele ring niet meer vind) een m12 ring gebruiken d8 ik. hier koop je er 5 van en dan is er waarschijnlijk wel genoeg ruimte, je moet even kijken hoeveel je nodig hebt.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Jeroen
          Bijdrager

ik heb toevallig net van iemand de maten genomen omdat ik er zelf een wilde gaan maken op de draaibank.

de ring is 10mm dik
            de diameter is ongeveer 22 mm
            en de diameter van het gat is 12.5:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.