Vespa-Ciao.NL
:: Rijd alleen met choke

Home Forums Techniek Problemen oplossen Rijd alleen met choke

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaCiaoLars
    Topic starter

Hee allemaal,

sinds vorige week maandag doet mijn ciao het niet meer goed.
      Als ik hem start zonder choke, start hij maar valt hij vrijwel gelijk uit. Als ik gas geef doet hij ‘bwoaap’ en valt dus uit.
      Op de choke blijft hij draaien, en rijd hij ook. Als de choke er half in zit rijdt hij goed (zoals hij daarvoor ook reed) als dan de choke eraf gaat rijd hij gelijk minder en na een aantal seconden doet hij weer dat bwoaap van top tot aan 0, dan valt hij weer uit.

Dit is begonnen nadat ik door regen en/of door een aantal plassen ben gereden in het weekend.

Anoniem

Ik zou eerst de carburateur, sproeier e.d. schoonmaken.

VespaCiaoLars
        Topic starter

filter en carb, behalve het vlotter, had ik al schoongemaakt..

ritze
          Bijdrager

kan zijn dat er iets in de sprai bar zit, ik heb dat zelfde probleem ook wel eens gehad.
            maar na een tijdje ging het weer weg, heel raar.

ik denk zelf dat er iets in de spray bar zit.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

joostv23
            Bijdrager

Hey, ik heb hetzelfde probleem! Wat is de spraybar?

Anoniem

Dat koperkleurige busje in je carburateur wat je ziet als je er doorheen kijkt.

ritze
                Bijdrager

dat is het spijltje in het midden van het gat. (waar de lucht door stroomt).
                  in dat “buisje“ zitten 2 hele kleine gaatjes.
                  als bijvoorbeeld de bovenste (volgas vernevelaar) verstopt zit, is het zelfde als ineens een hele kleine sproeier.
                  het lucht brandstof mengsel is niet meer goed, dit kan worden gecompenseerd door de choke erop te gooien.
                  hierdoor word het mengsel weer enig zins juist en kan je rijden.

sproeier eruit en voorzichtig met een compressor uitblazen.(als je geen compressor hebt probeer dan een rietje ofzo)

p.s. niet met een schroeven draaier en dergelijke in het gaatje pielen hierdoor kan het kapot gaan

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

VespaCiaoLars
                  Topic starter

oke bedankt! 😀

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.