Vespa-Ciao.NL
:: rieju rs2 matrix!

Home Forums Perso’s Andere merken rieju rs2 matrix!

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

rikkie
    Topic starter

ik heb geen idee! het lijkt mij ook niet fijn rijden…maar het klinkt natuurlijk wel stoer!:P
      en er is ook wel veel getuned aan het blok zelf! maar alsnog lijkt het mij niet fijn rijden!

dan kun je het beter hebben zoals jou NSR!:D lekker touren zonder dat je van de brommer word afgetrilt!:P

rikkie
      Topic starter

ik heb een yasuni hmr/2 gekocht!:D en hij loopt hier ook zeker leuk mee!
        alleen helemaal onderin, dus met wegtrekken dat gaat sloom! doe ik dit met shoke dan blijft het hetzelfde alleen gaat hij dan op top stoteren!
        kunnen jullie mij hiermee helpen?:$

hansieb
        Moderator

Heb je uberhaupt je sproeier wel vervangen bij de montage van je nieuwe uitlaat?

Tevens zal de powerband van de Yasuni wel compleet anders zijn dan jouw orginele uitlaat. Bij scooter vang je dit op door te gaan afstellen (rollen/druk/trekveren)

Bij schakel ga ik er vanuit dat je de trekveren/koppelingsplaten moet gaan vervangen. Als je met 2000RPM optrekt en de powerband van de uitlaat ligt op 9000rpm dan gaat het inderdaad lang duren voordat die begint te trekken.

rikkie
          Topic starter

ik heb de sproeier juist nog niet vervangen! omdat het erop wijst dat die wel goed is! want hij happert nu helemala niet!(alleen met shoke!)

ik denk inderdaad dat het met de powerband te maken heeft ja!

en dat van de trekveren/koppelingsplaten had ik nog niet aangedacht!
            hier kan ik dus zeker nog even naar kijken!

bedankt voor het meedenken!:P

ArvidW
            Donateur

Koppelingsveren en platen hoef je niet te vervangen.

Gewoon wennen aan je nieuwe powerband, eventueel kleiner voortandwiel monteren zodat je tussen de versnellingen minder terugval hebt en dus in je powerband blijft.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

rikkie
              Topic starter

hehe…nou volgens arvidw heeft het daar dus niets mee temaken!:P
                weet jij wat het wel kan zijn?
                of hou ik dit gewoon omdat het een hoogtoerige uitlaat is?

ArvidW
                Donateur

Opnieuw afstellen en met meer toeren wegrijden.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

rikkie
                  Topic starter

oke dit ga ik proberen!
                    maar heb deze en volgende week eerst examens! dus dan ga ik daar wel eens naar kijken!
                    iniedergeval bedankt!:D

Martijnvanheerde
                    Donateur

Mooi ding hoor! Maar rieju staat niet bekend om z’n kwaliteit. Het blok is toch wel gewoon am6? Dat zijn prima blokken!

rikkie
                      Topic starter

dankjewel!:lol
                        klopt ze staan absoluut niet bekend om kwaliteit!:S en dat klopt want ze roesten echt HEEL snel! die van mij is uit november 2008 en begint nu al te roesten! terwijl ik er heel zuinig op ben…en in de winter wel 3x peer week heb gewasd!
                        maar ze rijden echt super fijn!!!;) ik vind het fijner rijden als een tzr!

Loek
                        Bijdrager

Een rieju tango lijkt mij leuk, ik hou zowiezo wel van die enduro achtige modellen. Ik zou dan ook sneller gaan voor een Derbi Senda dan voor een GPR ofzo.

rikkie
                          Topic starter

tja…gelukkig hebben we allemaal verschillende smaken!;)
                            als we allemaal dezelfde smaak zouden hebben, zou er ook weinig meer aan zijn!8)
                            ik vind dit echt een pratig model! droom al jaren van zo’n brommer! en hij rijd ook echt super!!
                            dus ik ben helemaal tevreden!:P

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.