Home › Forums › Perso’s › Andere merken › rieju rs2 matrix!
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 10 maanden geleden door rikkie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 mei 2010 om 20:27 #260594
hallo,
ik zal mezelf even voorstellen!
mijn naam is Rik Mijnheer en ik volg al ongeveer een jaartje jullie forum!(geweldig forum trouwens)
ik ben nu ook een poosje 16(vanaf 8 januari) en ben ook op men verjaardag nog geslaagd voor het am rijbewijs!:D
mijn brommer had ik toen al een poosje(vanaf 5 oktober!), en dat was een rieju rs2
deze wil ik graag aan jullie laten zien!

ook ben ik er al mee op men ‘plaat’ gegaan!:S dat is gebeurd in de winter, door ijzel!
men ouders hadden me nog zo gewaarschuwd: pak toch de fiets! maar nee hoor, ik was te eigenwijs en hop met de brommer naar school! onderweg moest ik uitwijken voor 4 fietser! en dat ging niet helemaal goed! gelukkig viel de schade mee!:D alleen een dikke kras achterop, en kroonplaat gebroken! de kras hebben we weggewerkt en toen dezelfde middag nog naar dealer, ik denk: even een nieuwe kroonplaat bestellen! nou dat zou me dan €250,- hebben gekost! dus heb hem toen maar laten lassen. en nu is hij perfect!:D rij er alweer een paar maand mee rond en geen gezeur meer gehad! ben alleen nu de snelheid wel een beetje zat!:P 85/90 dus binnenkort een yasuni hmr/2 eronder en mischien een andere carb!6 mei 2010 om 20:30 #261519Fraaie brommer 🙂 Nog maar 3500km oud, eerste eigenaar?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 mei 2010 om 20:33 #261520dankje!:D ben er ook echt blij mee! ik cros al op brommer vanaf me 10e, en altijd gedroomd van een rieju rs2!
nee daar heb ik hem net gekocht! de 1ste eigenaar heeft hem pas op zijn 17e gekocht, en wou nu sparen voor een auto!(groot gelijk)
dus heb ik hem gekocht! mooi brommertje met weinig km’ters!
hij heeft onderhands trouwens al bijna 6000 gelopen! en hij rijd nog heerlijk!6 mei 2010 om 20:33 #261521zeker mooie brommer.. vind het altijd jammer als ik ze zie dat het maar brommers zijn 🙁 vooral het geluid stoort me 😛
lijkt wel beetje op een yamaha r1 ofz..6 mei 2010 om 20:37 #261522haha…bedankt!:$ je hebt helemaal gelijk! ik heb het zelf ook altijd hoor!:P
maar elke keer als ik eraf stap denk ik: hij lijkt ook echt wel op een ‘echte motor!’ en dan stap ik even op de motor van men vader, en dan merk je direct dat de brommer toch echt wel een stuk kleiner is!
idd een yamaha r1!6 mei 2010 om 21:20 #261523hele mooie gave brommer man
10X beter dan een scooter aanschaffen [bent even veel geld kwijt als voor een aerox]met een 17,5 of 19 mm en die hmr/2 moet je niet denken dat je veel harder gaat op top, alleen optrekken wordt veeeel beter. Ik heb zelf een aprillia rs uit 2003 en ik reed met 50 aluminium airsal 17,5 del orto metrakit rk en dat rijd echt leuk maar het beste kun je het meteen goed doen en meteen voor een 70 of 80cc gaan.
Zelf rijd ik nu met een 70airsal aluminium vlinderpoort 21mm del ortho jolly moto cirquit [zeer zeldzaam!] rito racing krukas en het ding heeft al 108 gehaald gps met 13/49 tandwielverhouding…
als ik volgas weg rij en ik laat de koppeling te snel komen, reken er dan maar dat ik achterover lig met het ding. Ik zit dan ook zo aan de 100.
Ik ben nu aan het sparen voor hpi ontsteking en ik zet er binnekort andere tandwielen op 😉6 mei 2010 om 22:23 #261524
Anoniemhaha wij hier allemaal moeite doen om de 80 te halen met een vespa.
bij zon ding hoef je echt bijna niks te doen en dan heb je hem al gauw 100 lopen:D
wel echt een mooie rs 28)
7 mei 2010 om 05:01 #261525@Leon ciao: inderdaad het is bijna even duur als een aerox, maar het is VEEEEEEL mooier!:con
ik hoop met een 17.5/19 en de hmr de 100(op mijn teller) te kunnen halen, en dan hoop ik inderdaad dat het optrekken een beetje snel gaat!
en een 70/80cc heb er zeker aangedacht! maar hij is nog helemaal origineel, eigenlijk vind ik het jammer om daar aan te gaan kloten! omdat hij nu gewoon machtig mooi loopt!:lol ik heb jou perso ook gezien, jij hebt ook een GAVE brommer! en als daar straks een hpi onder zit, dan zal het helemaal wel ziek hard optrekken!@Jorig: haah…de 80 op zo’n ding halen is echt geen moeite! ik denk dat er echt een heleboel uit zo’n blokje valt te halen! maar vind het tot nu toe nog jammer om er veel aan te gaan tunen! maybe koop ik wel een extra blokje, en dan kan ik daar wat mee experimenteren!:P
7 mei 2010 om 06:34 #261526leon ciao :
hele mooie gave brommer man
10X beter dan een scooter aanschaffen [bent even veel geld kwijt als voor een aerox]met een 17,5 of 19 mm en die hmr/2 moet je niet denken dat je veel harder gaat op top, alleen optrekken wordt veeeel beter. Ik heb zelf een aprillia rs uit 2003 en ik reed met 50 aluminium airsal 17,5 del orto metrakit rk en dat rijd echt leuk maar het beste kun je het meteen goed doen en meteen voor een 70 of 80cc gaan.
Zelf rijd ik nu met een 70airsal aluminium vlinderpoort 21mm del ortho jolly moto cirquit [zeer zeldzaam!] rito racing krukas en het ding heeft al 108 gehaald gps met 13/49 tandwielverhouding…
als ik volgas weg rij en ik laat de koppeling te snel komen, reken er dan maar dat ik achterover lig met het ding. Ik zit dan ook zo aan de 100.
Ik ben nu aan het sparen voor hpi ontsteking en ik zet er binnekort andere tandwielen op 😉@ leon ciao , met die setup vind ik 108 wel een beetje tegen vallen , met een aerox met een redelijke afgestelde 50 snel ga je ook zo over de 100 😮 had met die 70 wel iets harder verwacht 😉 maar nog hard zat 😛
7 mei 2010 om 08:06 #261527
Anoniemzo veel harder gaat een 70 cc toch niet bij scooters?
hij trekt alleen ubermachtig naar de top die net iets hoger ligt dan een snelle 50
7 mei 2010 om 08:43 #261528@ mxmonster, heb wel 13/49 tandwielen [orgineel] dus ik vind 108 erg hoog, ik kan nu nog in de 3 zonder moeite wegtrekken eigelijk.. dus enkel door andere tandwielen kan ik nog wat trekkracht inleveren voor topspeed 😉
7 mei 2010 om 16:16 #261529Leuk brommertje 😀 Schakels zijn zowiezo wel leuk om op te rijden (heb zelf een RS).
Trouwens hoe was je dan gevallen als je kroonplaat gebroken is? 😮 Of is het gewoon niet zo’n sterke kroonplaat?
7 mei 2010 om 16:20 #261530een schakel heeft een andere overbrenging dus als je nou 50 of 70cc hebt maakt niet echt veel uit qua top (hij draait meer toeren, dus wel iets harder), de koppel neemt wel aanzienelijk toe!
heb zelf een yamaha dt50r
setup:
19,5 dellorto
malossi vl6 membraam
70cc athena
std kruk
twinair filter
Hmr 2 (passen gemaakt)tandwiel verhouding 13/52
loopt net wel net geen 100 (met dikke ovetoeren):P!
7 mei 2010 om 16:47 #261531TimoO_ :
Leuk brommertje 😀 Schakels zijn zowiezo wel leuk om op te rijden (heb zelf een RS).Trouwens hoe was je dan gevallen als je kroonplaat gebroken is? 😮 Of is het gewoon niet zo’n sterke kroonplaat?
@TimoO_ dat zijn ook zeker leuke brommers!
ben tegen de vangrail aangeschoven met het stuur! en toen heeft de kroonplaat een klap gehad! maar het zijn ook geen sterke kroonplaten!en met een 70cc kun je een hele mooie snelheid halen! ik ken een jongen met een yamaha tzr die loopt 137 op zijn teller! puur door 70cc met een vertanding puur gericht op topsnelheid!
9 mei 2010 om 16:17 #261532Dan vraag ik me af hoe lekker die 137km/uur snelle TZR rijdt in de stad, lekker tot 14.000tpm door moeten trekken om nog een beetje weg te komen bij het stoplicht 😐
Mocht je een 70cc nemen kan ik je echt een “laagtoerige” aanraden, rijdt gewoon heerlijk rustig met zoveel koppel.
Mijn 15jaar oude NSR heeft een Malossi 68cc cilinder die voor hedendaagse maatstaven best tam getimed en gepoort is, resultaat: Ik kan 60km/uur cruisen op maarliefst 5800tpm! Topspeed ligt met 106 GPS niet zo heel hoog maar dan draait het blok alsnog maar 10250tpm. Verbruik is 1:30 wat dus ook zeer netjes.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.