Vespa-Ciao.NL
:: Rick’s Vespa

Home Forums Perso’s Projecten Rick’s Vespa

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hurkmans715
    Topic starter

Hallo allemaal,
      ik zal me even voorstellen ik ben rick hurkmans 18 jaar en woon in Someren en rijd een vespa ciao.
      Ik heb deze ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht omdat ik eerst scooter had gereden alleen omdat dat ding altijd kapot was die maar verkocht ,toen ben ik een tijd met de bus naar school gegaan , maar dat verveelde me , want ik wilde toch zelf rijden , toen maar op marktplaats gezocht en daar kwam ik een vespa tegen ook uit someren voor 300 euro hij was al geschouwd en had al kenteken , de kleur was zwart frame met gele velgen .

Op de foto lijkt de lak behoorlijk goed maar dat viel toch vies tegen, want de lak was al aan het afbrokkelen enzo , hier dan nog maar 1 fototje :D:D

Maar toen ik me verveelde vorige week dacht ik , ik zal het blok er is onderuit halen , nou dat dus gedaan , mooi overal nieuwe pakkingen tussen gezet enzo , en toen kwam een maat van me langs, en die zei waarom spuit je dat ding niet meteen , aangezien ik nog nooit iets had gespoten , zei hij ik help wel , nou dus afgelopen zondag beginnen met het schuren en spuiten , het frame en de velgen zijn nu af , en nu moeten alleen nog maar de kleine dingen gespoten worden en dan moet die nog in elkaar worden gezet . alvast wat fotos van het frame en de velgen , nieuwe fotos post ik wanneer die weer in elkaar staat 😀

Verdere plannen zijn : Uitlaat polijsten, of de uitlaat nieuwe lasnaden inbranden zoals die weer als nieuw lijkt , ander cabrateurtje ,

Update Spuitwerk,

Nou net weer wezen spuiten , alles was perfect het frame de velgen enz. alleen toen kwam het, we hadden de blanke lak op het frame gespoten ( er zaten al 2/3 gewone lagen lak op ) en toen zetten we het frame te drogen en toen kwamen we terug en zaten er op de tank opgezwollen blaartjes in ( Het leek of de lak er weer afbladerde ) en nu zoals je op de fotos ziet hebben we de tank weer geschuurd, alles was goed, ook het achterspatbord enzo die ook in de blanke lak stonden , en dat is allemaal goed alleen de tank niet , heeft iemand hier nog tips over of weet er iemand wat we verkeerd hebben gedaan.ook hebben we de velgen er weer onder gezet . Verdere updates Volgen

de papkarre
      Bijdrager

mooi persotje en leuke brommer ga zo door

ja-general
        Bijdrager

mooi brommertje en welkom op te forum:thumb

hurkmans715
          Topic starter

ja-general :
            mooi brommertje en welkom op te forum:thumb

Ja ik heb me al een tijdje geleden aangemeld , alleen nu ik ook echt eens iets zelf ga verandere aan mijn vespa vond ik het wel eens tijd me eens voor te stellen 🙂

N!CKs

mooie brommerd, heb je vaak zien rijden. woon zelf ook in someren.:thumb
              vond de kleurecombo zwart met geel ook wel vet. de kleurencombo die je nu maakt heb ik ook gehad.
              vraag anders maar een keer naar foto’s:D suc6 met spuiten. zal je miss wel ooit tegen komen.

G-no
              Donateur

nice brommertje:) heb je een foto van je uilaat of weet je welke het is?

hurkmans715
                Topic starter

N!CKs :
                  mooie brommerd, heb je vaak zien rijden. woon zelf ook in someren.:thumb
                  vond de kleurecombo zwart met geel ook wel vet. de kleurencombo die je nu maakt heb ik ook gehad.
                  vraag anders maar een keer naar foto’s:D suc6 met spuiten. zal je miss wel ooit tegen komen.

Ja, je zal me nog wel ooit tegu komen ik rijd er gewoon dagelijks op en het is nou niet dat someren zo groot is 😛 ik hoop dat het gaat lukken met spuiten ,maar heeft iemand misschien nog tips of opmerkingen hoe het spuiten bij de tank mis heeft kunnen gaan ?? en heb jij me trouwens op msn toegevoegd ? anders dan spreek ik je wel op msn 🙂

N!CKs

G-no :

als ik op de foto kan zien is het een leo krul met polini alu demper

hurkmans715
                    Topic starter

G-no :

let niet op de gare staat van de uitlaat vandaar dat ik hem ook op wil knappen ,
                      ik wist niet welke het is maar N!CKs heeft me op msn laten weten dat het een leovincie krul is met een polini demper , achjaa zolang die het maar doet , alleen aan de uiterlijke staat moet toch echt iets veranderd worden 🙂

hurkmans715
                      Topic starter

zo ik heb wat aan de tank gedaan het ziet er nog niet perfect uit maar het wordt al beter nu maar weer het blokje eronder zetten hier nog een foto zonder het blok

reiniero
                        Bijdrager

vind het wel zonde dat je je niet te tijd hebt genomen om alles uit elkaar te halen.. nu ziet alles er nogal beun uit..

zoals bij het balhoofdkapje.. maar ja.. volgens mij heb je dezelfde kleur oranje als mij:D

N!CKs

ziet er zeer goed uit.
                            mooie kap:D
                            komt er al een stuk beter uit te zien.

diac
                            Bijdrager

ziet er leuk uit hoor, maar ben je nu bij het balhoofdkapje iets vergeten? het ziet er daar wit uit:?

hurkmans715
                              Topic starter

@ Reiniero en Diac : Dat balhoofd kapje wordt nog zwart gespoten vandaar dat die alleen nog maar in de primer staat en het meeste wat je ziet is nog tape wat er om heen zit, daar is gewoon overheen gespoten , maar ik was te lam om het ernog af te halen , omdat het balhoofdkapje tochnog gespoten moet worden.

@ Nicks : Nog bedankt voor de kap 🙂

Probleempje, ik heb hem weer in elkaar staan, alleen hij heeft echt heeel veel compressie , wat die eerst nooit had, en hij wil gewoon niet starten. hoe kan dit ? Aub Kan Iemand Mij Helpe ??

hurkmans715
                                Topic starter

HIJ LEEFT 🙂

Ja hoor de vespa loopt weer 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.