Vespa-Ciao.NL
:: Rick’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten Rick’s Projecten

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rick.

Hallo,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Rick, ben 14 jaar en ik woon in uden, Noord Brabant.
      Ik heb al wel meerdere brommers gehad sinds vorig jaar zomer, maar ik heb hier toen geen perso of iets dergelijks van gemaakt.
      Deze brommers heb ik gehad:

Vespa si (mijn eerste brommer, gekocht op 21 juni 2011)

puch maxi s

gilera citta

puch maxi s
      ( eergisteren verkocht do 21 juni 2012)

super bravo
      deze is inmiddels alweer verkocht, zat toch geen vario en kickstart op.:|

Nu over naar de ciao.
      Ik heb vanmorgen (za. 12 mei 2012) de vespa ciao opgehaald. De brommer stond zonder foto geadverteerd voor 75 euro.
      Ik ging samen met mijn vader kijken, blijkt het een zo goed als originele ciao te zijn! Wij natuurlijk helemaal blij en we mochten hem voor 60 euro meenemen en overschrijven.
      Bij de verkoper ook nog even de ciao getest en hij liep goed. Zelfs de koplamp brandde.
      In deze staat heb ik hem gekocht:

(klik voor groter formaat).

De bobine zit zoals je ziet ONDER de brommer. Dit is denk ik gedaan omdat er geen decompressiehendeltje op zit. Je moet het kabeltje uit de bobine trekken om hem uit te zetten. Of hoort dat zo?:ehh
      Ook is het middenstandaard gewoon door midden geslepen en is er met schroeven aan de zijkant een zijstandaard gemaakt. En dan zei de verkoper: `Er is niet aan gerotzooid`. Haha ik weet dus wel beter..

Ik denk dat ik er een oldtimer ciao van ga maken.
      Verdere updates volgen nog wel.

tintin
      Bijdrager

Hé Rick, leuke ciao!!

Om de ciao zo origineel mogelijk te houden moet er nog wel wat gewijzigd worden zie ik, ander achterlicht, trappers en volgens mij ook de handvatten. En zo als je zelf al opmerkte de standaard. Succes met dit project!!

Als je wilt weten hoe oud de ciao is kan je in het oldtimer topic hier info over vinden, misschien ook wel leuk om daar het framenummer te posten, kan miniciao die aan de lijst met oldtimers toevoegen!!

O ja, foto’s groter maken nog niet gelukt zo te zien??

Edjuh
        Bijdrager

Mooie aanwinst.

Om de hem normaal uit te zetten zou je de decompressie aan moeten sluiten, ja die hoort er wel op : -)

Jammer van de spuitbeurt, maar hij is wel compleet en werkend. Alleen even op zoek naar originele handvatten en een achterlichtglas.

Succes ermee.

EPI
          Bijdrager

Hey Rick,

Ik zie ook dat er niet de originele oldtimer kappen bij zijn.. ik heb nog een treeplakje/motorcover liggen.
            Maar uh mooie aanwinst!
            Wat zijn je plannen?

Rick.

Dankje voor alle reacties. De plannen zijn gewijzigd, ik ga voor een iets meer oldskool look.
              Maar nu twijfel ik nog tussen 2 kleurcombo’s.
              – Donker paars metallic met donkergrijze kappen
              Of:
              – matzwart met donkergrijze kappen.
              Ik weet het zelf nog niet echt, maar dat komt nog wel.
              iig wat vinden jullie of hebben jullie nog andere ideeën?

En dan nog een ding: zal ik wel of niet een tussenstang ertussen lassen, want ik beschik over de apparatuur, maar weet niet of dit er wel mooi uitziet.

Updates komen nog wel een keer

Martino
              Moderator

Ik heb zelf nog nooit een mooie tussenstang gezien op een Ciao. Al helemaal niet op een old timertje, maar dit blijft natuurlijk eigen smaak. De reden waarom dit wordt gedaan is vooral voor extra stevigheid/stijfheid.

Toch zal ik van dit Ciaotje proberen een weer zo origineel old timertje te maken naar mogelijkheden. In het old timer topic staan genoeg voorbeelden.

Succes met het op knappen.

mark02
                Bijdrager

Zoals martino al beschrijft blijft de tussenstang toch een kwestie van smaak. Als je de ciao toch niet 100% origineel gaat maken zou ik er in ieder geval wel een tussenstang op maken. Dit past denk ik wel goed bij de oldskool look. Meestal zie je zo’n tussenstang vanuit het balhooft tot net onder het zadel lopen, maar je zou hem ook iets lager kunnen zetten, halverwege je tank bijvoorbeeld tot halverwege het spatbord ofzo.

Als kleurencombo zou ik voor mat zwart met donkergrijze kappen gaan, of misschien de lichtgrijze oldtimer kappen.

Komen er ook nog andere velgen in de ciao? Je zou er ook 4 spakers in kunnen zetten die je in dezelfde kleur spuit als je kappen.

tintin
                  Bijdrager

Ik zou ook voor het opknappen gaan en in originele staat brengen voor zover dat mogelijk is, maar ja ben niet helemaal objectief natuurlijk met 2 oldtimers in bezit…;)

Rick.

@mark ik denk niet dat ik er andere velgen in ga zetten ivm budget,

Rick.

UPDATE

Wijziging: het word toch een oldtimer;)
                        Ik heb de ciao uit elkaar gehaald, en ben al een beetje gaan schuren en schoonmaken. Ik trof een nieuwe 13/13 carb aan8)
                        Ik heb de voorvelg al schoon gemaakt en het frame voor de eerste laag gespoten. De uitlaat is gelast en de schroefdraad-as heb ik eruit gehaald. Ookheb ik de achterklok en de poelie grondig schoongemaakt, hij ziet er nu weer grijs uit in plaats van zwart:p
                        De foto’s heb ik al gemaakt, alleen ik moet ze nog op de computer zetten.

Rick.

Sorry dat dit perso een beetje dood heeft gelegen, maar hij is af! (En ik weet hoe ik fotos op het forum zet!)
                          Dit is er van geworden:

Hij is nu voor de verkoop(zie ook verkoop topic).
                          Ik heb er nog een donor ciao oldtimer voor 50 euro bijgekocht en toen een oldtimer gebouwd op het frame met kenteken(dat trouwens ook uit 1972 kwam).
                          Ook had die gast daar nog een rollend frame staan voor 20 euro met driespakers. Ik zei zo tegen hem van wat moet die kosten? en hij zei 20 euro maar er zit ook nog een blok bij en kappen enz. Eigenlijk een complete brommer voor 20 euro! *lucky lucky*
                          Deze is alweer verkocht met spaakwielen die ik nog had. De sterwielen heb ik nog en ik ga nu een beach cruiser maken van het donor oldtimer frame met de driespakers. Verf heb ik al nu nog schuren.
                          Volg je het nog? Laterzz.
                          Updates van de beachcruiser komen nog wel, ik ga er snel aan beginnen.

Edjuh
                          Bijdrager

Goed bezig, en mooi brommertje.

Rick.

Vandaag (26 november 2012) heb ik de oldtimer verkocht.:lol
                              Het frame van de beachcruiser heb ik al grotendeels geschuurd maar is nog niet af.
                              Foto’s heb ik al, maar niet op de computer, dit ga ik nog wel regelen.

Ook heb ik op dinsdag 13 november een puch frame met Honda mt vork en achterbrug gekocht. (een losse vork kost op mp al gauw zon 70 euro). De vork was met dik 3 cm speling gemonteerd( ik kon hem zo naar voor en achter bewegen in het balhoofd). Ook veerde de vork niet, maar dit is al gefikst (kruipolie, bedankt!;) ) alles zat los en beun in elkaar. Hiervan wil ik zo’n hoge crosser maken( zie Google).

Ook heb ik bij dezelfde verkoper een orion dbg 29b zonder blok gekocht. Echt een vet ding, maar deze wil ik misschien weer gaan verkopen.

Dit was het dan weer voor vandaag

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.