- Dit onderwerp bevat 398 reacties, 64 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 februari 2009 om 15:59 #436964
eerste start:
er zit een vario v-snaar op en een poulie 65 met bromklok vandaar dat ie niet zo veel power heeft
maandag haal ik ff een goede v-snaar voor poulie 80
owja en er zit nog geen uitlaat op 😛 mooi choppergeluidje
1 februari 2009 om 16:04 #436965Wat een takke herrie 😛 haha.
Wel gaaf dat het lekker wil starten enzo.
Nog ff een pijpje eronde leggen, goed overbrenging en dan nog een filmpje plaatsen dan kunnen we echt zien wat het doet.
1 februari 2009 om 16:05 #436966altijd slim om zonder uitlaat te rijden 😉 dat zal eerder de oorzaak van het power-gebrek zijn, dan de zware overbrenging (en een combinatie van de twee is al helemaal niks natuurlijk)
maar goed, het loopt en dat is al iets.
alleen de manier waarop het gemaakt is, is niet zo spectaculair :p keertje over doen, met een hoop laswerk.
je weet nu in ieder geval hoe & wat1 februari 2009 om 16:20 #436967hij klinkt wel echt als een chopper nu zonder uitlaat:lol
1 februari 2009 om 16:59 #436973@roger Ja morgen ga ik ff een die overbrenging fixen en een rem erop zetten, ook handig
@Fons het is niet prestatiegericht he dit project 😉 alles voor de lol en vooral veel leren, en zo weinig mogelijk geld er in stoppen. ik heb nu alleen nog een 16mm carb gekocht (die ik ook op de speedengine wil gaan zetten) een gaskabel, binnenband, membraansetje. verder is alles van de sloop (zelfs de dr cilinder)
en ik vond het gewoon leuk om de buurt ff wakker te maken 🙂 we waren eigenlijk bezig met opbouwen en zodra de tank (lees: colafles) erop zat wilden we hem natuurlijk meteen starten 😉 k zal zo een filmpje met citypower posten.
als ik een duurzame manier heb gevonden voor de aansluiting van het membraanhuis wil ik het zeker nog een keer over doen, 43dr’etje misschien? 😛@diac ja dat dacht ik ook 😛 iemand bij mij uit de straat kwam meteen naar buiten en bood me al een grasmaaier-tankje aan. ik ga er misschien mijn polini sp op zetten zonder demper 😛 dan heb je prestatie én een bruut geluid
1 februari 2009 om 18:53 #436981nieuw filmpje:
1 februari 2009 om 18:55 #436982wat een snelheidsmonster=) leuk gemaakt:)
1 februari 2009 om 19:00 #436985holy shit, doe een helm op gekke vent ! :haha
het gaat om het principe, en het werkt ! heel leuk, ik hoop dat je er wat meer uit kunt halen, succes
1 februari 2009 om 20:35 #437005tnx Gno 🙂
FonS :
holy shit, doe een helm op gekke vent ! :hahaja ik was te brak om mn haar te doen vanochtend, sorry 😐 😛
maar je hebt gelijk 🙂 het gaat om het principe, ik had een paar maanden geleden nooit verwacht dat het zou lopen dus ik ben alleen maar blij. en nu het werkt kan ik wat aan de performance gaan doen ja.
trouwens, net heb ik al iets van 40km/h gereden, en ik haalde een andere citta in 😛 als je in het begin ff meestept wil ie toch nog wel ff doorgaan 🙂
3 februari 2009 om 21:48 #437103ik heb nu een laag stuur erop, polini sp en poulie 80 maar de snelheid begint wel te vervelen en het spruitstuk gaat steeds losser zitten dus ik moet hem maar weer eens uit elkaar halen.
ook wil ik dan ff wat gaan tunen aan de cilinder, dit is een mooi oefendingetje. Ik ben nu bezig met een wiskundeprogramma van school om daar ff wat berekeningen mee te doen, en een simpel krukasje met zuigertje tekenen zodat ik de blowdown en alles uit kan rekenen 🙂
ik laat het nog wel zien3 februari 2009 om 21:55 #437104altijd leuk als je weer een blokje aan het lopen krijgt. Het chopper idee heeft voor mij wel een te hoog “puch gehalte”.
Succes met rekenen! Enne meesterlijk om de beep beep song uit een audi reclame onder een brommer filmpje te plakken 😀4 februari 2009 om 07:46 #437111puch gehalte, dat klopt wel een beetje, als je er op rijdt is het net een puch ja. maar er zitten eigenlijk alleen maar vespa onderdelen op, op het membraansetje na. maar dat stuurtje maakt een hoop goed. (dan lijkt het meer een puch met racestuur en dat is niet erg 😉
4 februari 2009 om 18:00 #437142
zo ziet het er een beetje uit, je kunt de krukas berekenen, poorttimingen, eigenlijk alles :lol
je bijv. ook hoe lang de spoelpoorten en inlaat tegelijk open staan.
de krukas is niet nodig voor mn copper maar dat wil ik voor de citta doen.
en je kunt aan de krukas draaien 🙂 dan zie je het een beetje voor je, hoe de poorten zitten en wanneer de inlaat open/dicht is. En alles is variabel (slag, boring, drijfstang, poorthoogtes enz.)4 februari 2009 om 18:28 #437144als ik jou was zou ik spruitstuk inkorten
want hoelanger die is hoe slechter die kan lopen daarom moet je hem zo kort mogelijk houden4 februari 2009 om 18:32 #437145zohee, dat heb je mooi gemaakt! zou je het progje miss publiek kunnen maken?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.