Vespa-Ciao.NL
:: richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RiPe
    Topic starter

hahah, ja inrijden is ff doorbijten, maar die top one trekt wel lekker of niet? ik merk wel dat de sp op lage toeren weinig power heeft tov de HM. maar als ik ingereden heb leg ik er lichtere rolletjes in en dan kan die lekker toeren janken 😛

1000 ledjes 😮 das wel veel ja, hoe groot wil jeje achterlicht maken? :lol

RiPe
      Topic starter

ik heb weer wat nieuws :lol

sinds kort heb ik een lasapparaat, en die wil ik dus veel gaan gebruiken. we hadden nog een oude vespa si (zonder kenteken en blok) staan en een kinderfietsje die we eigenlijk allebei weg wilden gooien, maar nu wil ik er met mn broertje een soort vespa chopper van maken 😛

we wilden het frame van het fietje gebruiken, de voorvork en achterbrug van de si, dan past er meteen een blok in met complete overbrenging dus dat is wel makkelijk.

fietsje

achterbrug aan de fiets gelast, moet nog wel verstevigd worden

voorvork vastgemaakt

zadel vastmaken

zo ver zijn we tot nu toe en het heeft eigenlijk nog geen geld gekost 🙂

TimoO_
        Donateur

leuk ideetje 😀 houd je bezig he. is het trouwens niet misschien gemakkelijker om net zoals bij m’n sprintframe, de pen wat normaal door je scharnierpunt van je brug komt (voorste bevestiging), door de buis van je trappers. hopelijk begrijp je het een beetje 😛

leon ciao
          Bijdrager

grappig, ben benieuwd of het wat wordt 🙂

RiPe
            Topic starter

TimoO_ :
              leuk ideetje 😀 houd je bezig he. is het trouwens niet misschien gemakkelijker om net zoals bij m’n sprintframe, de pen wat normaal door je scharnierpunt van je brug komt (voorste bevestiging), door de buis van je trappers. hopelijk begrijp je het een beetje 😛

ja het houdt je zeker bezig, en het is erg vet om zoiets helemaal zelf te ontwerpen en te bouwen 🙂
              Die van jou ziet er ook strak uit, maar ik denk niet dat die bevestiging makkelijker is bij mij omdat het fietsframe mn blokje dan in de weg zit, en de 2 achterste stukken van het fietsframe pasten ook precies om de 2 achterste ophangpunten van de brug, en dan paste het wiel er ook nog eens mooi in dus heb ik het zo gedaan. en het is ook een beetje de bedoeling dat het een vrij klein brommertje wordt en dat maakt hem ook korter 😉

TimoO_
              Donateur

maar langer is natuurlijk vetter 😀 je kan ook nog gewoon die onderste twee buizen er vanaf flexen. als je het eenmaal bevestigt hebt is dat toch niet meer van zo’n groot belang.

maarja, wil je er nog een beetje door bochten mee kunnen scheuren, is een kortere wielbasis mischien wel wat leuker.

RiPe
                Topic starter

ja, ik wil een beetje een kleine achterkant omdat ik de voorvork al veel schuiner gezet heb zodat het echt een chopper wordt, en dat maakt hem dan ook weer langer. ik zal nog wel eens een goede foto van de zijkant maken buiten.

RiPe
                  Topic starter

update
                    Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met het blok voor de chopper. Ik wilde namelijk een zelfbouw zij-inlaat maken, maar niet op het carter maar op de cilinder, omdat me dat makkelijker leek. Ik heb dus een oude 50dr gebruikt die mn broertje gevonden had, ik heb er wel een imi zuiger bij moeten kopen maar dat was maar 10 euro. toen heb ik in de zijkant een gat gemaakt, uitlaatcement eropgesmeerd, 2tapeinden en 2 moertjes erop gelast voor het membraansetje. en een spruitstuk gelast voor een 16mm dellorto puch carb.
                    Bij de eerste test lekte er vanalles, dus moest ik alles weer losmaken en veel dingen overnieuw doen (uitlaatcement overal tussen gesmeerd). De tweede poging was een succes :lol hij begon als een gek te lopen (had hem stationair heel hoog staan) hij trekt nog wel valse lucht maar ik vind het echt ongelooflijk dat het is gelukt 🙂
                    nu zit er sproeier 80 in maar ik denk dat ik een iets kleinere nodig heb, verder heb ik gewoon een rubberen stop in de originele inlaat gedaan, ik zou ook nog met 2 carb’s kunnen gaan rijden maar dat wordt denk ik iets te veel voor 50cc

de testopstelling:

ik upload ook nog wel filmpjes

TimoO_
                    Donateur

nix filmpjes, ik wil foto’s zien van dat bouwwerkje 😀

ArvidW
                      Donateur

Leuk gemaakt :thumb, snel testen die hap (a)

(ik heb zoiets ook geprobeerd te maken, maar mijne was mislukt :bloos (klik))

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

RiPe
                        Topic starter

is goed timo ik maak nog wat foto’s, helaas heb ik dat niet vanaf het begin gedaan omdat ik er weinig vertrouwen in had 😉

@arvid Ja, jij had toch iets van lasspetters op de cilinderwand ofzo waardoor je niet meer verder ging?
                          Ik ga hem nog even helemaal luchtdicht maken, en dan testen ja. en een beetje tunen (poorten doortrekken) want dat heb ik een beetje verwaarloosd omdat ik echt niet had verwacht dat het ging lopen.

ArvidW
                          Donateur

Ja, en had mijn cilinder ovaalgestookt met het lassen :haha

Jouw oplossing is goed 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

RiPe
                            Topic starter

zonde man, kun je hem niet laten honen?

Ik heb idd bijna niks gelast, alleen 4 puntjes voor de bevestiging. Misschien als ik een goedkope 43dr vindt dat ik het daar ook bij probeer 😉

RiPe
                              Topic starter

Hier ff een filmpje

als je hem aanklikt kun je hem nog in HD kijken 😉

TimoO_
                                Donateur

leuk dat het loopt! ik wil wel eens weten wat het onder een brommer en goed afgestelt wilt doen….

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 399)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.