- Dit onderwerp bevat 398 reacties, 64 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 juli 2009 om 19:11 #453590
loctite 438?
Bedoel je voor mijn polini membraanhuis? Ik denk dat ik daar gewoon pakkingen voor ga knippen, dat zou ook moeten afdichten 😉21 juli 2009 om 17:22 #453638Sja, het pakking oppervlak is daar niet voor gemaakt (minder oppervlak). Maar ik zou het gewoon proberen met pakkingpapier. Als het niet werkt kan je natuurlijk altijd nog iets anders proberen.
21 juli 2009 om 18:01 #431764Koop anders zo’n doosje o-ringen;) Kost 15 euro en daar zitten ook grote in….
22 juli 2009 om 17:36 #453690ja, dan moeten er wel precies de goede in zitten. Ik had er al een keer naar gekeken maar de goede maat zat er toen niet bij.
12 augustus 2009 om 15:30 #435956Mijn blokje trok dus super veel valse lucht, dus ik zet hem in de bankschroef en start hem:
Eerst ging hij als een gek lopen janken, maar nu loopt ie gewoon rustig 😕
Dus ik monteer hem weer onder de citta, en hij loopt nog steeds rustig stationair..Wel vaag, hij loopt ook best goed met sproeier 110, hij geeft geen bwooap geluid meer met volgas, dus ik denk dat de speedengine uitvijlen heeft geholpen. Maar ik vind het nog steeds raar dat het ineens weg is, ik vertrouw het nog niet helemaal zegmaar.
12 augustus 2009 om 21:55 #436583leuk zo’n test in de bankschroef. Nadeel is dat het motortje onbelast draait dus afstellen kun je nog niet echt. Klinkt wel leuk zo met die setup.
30 september 2009 om 14:59 #454711
Spiendaah2e versie ziet er goed uit
14 november 2009 om 14:45 #455829Ok, even een stukje over mn toerenteller.
Ik heb de RC 200 van Voltcraft gekocht, op conrad de goedkoopste.Die heb ik uit elkaar geschroefd, het ldr sensortje los gesoldeerd, toen aan beide contactjes een draadje gesoldeerd.
Later bleek dat ik maar één van de twee draadjes had hoeven solderen, want toen ik één draadje tegen mn groene signaaldraad van de ontsteking hield kreeg ik al een toerental te zien 🙂 Ik heb het aantal propellorbladen op 4 ingesteld, daarmee kwamen er reële toerentallen uit, ik denk dus dat de groene draad 4x per omwenteling een klein pulsje geeft.Ik heb er al een stukje mee gereden, mn camera wilde niet echt meewerken maar alvast een beunfilmpje:
(x10)
Als ik wat sneller ging rijden liep het toerental al gelijk op naar de 6000 toeren, en op top tegen de 8000, hij is nog niet afgesteld en ik denk ook dat ik de verkeerde uitlaat heb dus het klopt aardig. Het is in iedergeval al leuk om te kijken hoe je toerental verandert tov je snelheid. Handig om je vario af te stellen 🙂25 december 2009 om 18:20 #456664Ik heb vandaag weer tijd gehad om verder te gaan met het 43DR zij-inlaat project.
Het ga is een heel stuk groter gefreesd. En ik heb wat m5 draadeind gehaald dat ik op de cilinder ga lassen om het membraanhuis te monteren.

Misschien kan ik morgen al beginnen met lassen, als ik het nog wat verder afgewerkt heb 🙂
25 december 2009 om 19:29 #456669Nice man, Ziet er heel goed uit. Nog niet eerder gezien!

Is het gat waar de benzine doorheen gaat niet wat klein?
25 december 2009 om 23:33 #456648echt grandioos allemaal:)
zit al anderhalf uur je hele perso te lezen,van het begin tot het einde.:Pecht grote klasse!zeer goed bezig.
26 december 2009 om 10:08 #455899Ziet er leuk uit. Heb je mooi gedaan! Ben benieuwd als het allemaal opgelast is enz.
Wat ik me alleen afvraag, die spoelpoorten hebben nu bijna geen spoelrichting meer 😕 Zou het daar niet slechter op gaan lopen?
26 december 2009 om 10:38 #435969TimoO_ :
Wat ik me alleen afvraag, die spoelpoorten hebben nu bijna geen spoelrichting meer 😕 Zou het daar niet slechter op gaan lopen?Dat vroeg ik me ook af ja, deze cilinder is nu echt alles behalve symmetrisch. Maar omdat het membraanhuis zo groot is moet dat gat zo ver naar voren komen..
Misschien dat als ie in z’n powerband zit, waar de uitlaat mooie zuigpulsen geeft, het mengsel voor een gedeelte direct vanuit het membraan door die 2 spoelpoorten stroomt en dan komt het wel weer een beetje in de goede richting.
Het blijft toch speculeren, je weet nooit wat het in de praktijk gaat doen.
Maar het systeem heeft zich al eerder bewezen bij de 50cc versie. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat hij het gaat doen.
Desnoods ‘repareer’ ik het kanaal weer met epoxy voor zover daar ruimte voor is.bedankt voor de reacties 🙂
@eidos. welk gat bedoel je?
26 december 2009 om 12:38 #456078@Ripe:
Op de 4e foto zie je het gat duidelijk, Als ik naar andere brommers kijk die ook zoon membraamhuis op de cilinder hebben is het gat daarbij veel groter in de cilinder.
26 december 2009 om 18:08 #456685Die twee gaten naast elkaar? Dat zijn gewoon standaard spoelpoorten, het gaat om het spoelkanaal die het membraan met het carter verbindt. Op foto 3 zichtbaar, en deze is niet te klein volgens mij 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.