Vespa-Ciao.NL
:: richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

ik denk dat je erg groot in de sproeier moet omdat de doorlaat van de carb groter is dan die van de inlaat. normaal gesproken moet de inlaatoppervlakte 10% groter zijn dan je carb. probeer eens een 16mm als je die voor handen hebt, zal een stuk beter af te stellen zijn en waarschijnlijk ook beter presteren.

sombrero
      Bijdrager

en draai de luchtschroef helemaal in en dan een kwartslagje open. als je de sproeier in de goede richting hebt ga je fijnafstellen met de luchtschroef. ook denk ik dat wat G-no zegt beter zal zijn. want je inlaat traject is niet zo groot en ik denk dat de 19mm een beetje overkill zal zijn voor een inlaattraject als de speedengine. maar toch leuk om eens geprobeerd te hebben.

ArvidW
        Donateur

sombrero :
          en draai de luchtschroef helemaal in en dan een kwartslagje open. als je de sproeier in de goede richting hebt ga je fijnafstellen met de luchtschroef.

Je kunt een verkeerde hoofd sproeiermaat niet compenseren door aan je luchtschroef te draaien

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

RiPe
          Topic starter

Nee volgens mij maakt die luchtschroef weinig verschil met volgas, meer voor stationair lopen en de gasreactie vanuit stationair. Ik heb volgens mij ook geen luchtschroef maar meer een mengsel schroef, want hij zit niet aan de luchtinlaat kant maar aan de spruitstukkant. En als ik een gaatje in mn brug boor kan ik er gelukkig nog net bij 🙂 ondanks dat hij aan de linkerkant zit.

Als ik voor mezelf zo’n spruitstuk heb ga ik mn speedengine eens uitvijlen, misschien dat het dan beter gaat, maar eigenlijk is de 19mm ook voor de zijinlaat op de chopper.

RiPe
            Topic starter

Zo, net weer nieuwe sproeiers gehaald, 104 en 110, meteen maar 110 erin gedraaid en hij gaat nu al weer iets beter, op choke rijdt hij ook nog goed, en zonder choke was de bougie wit…
              Ik ga nu even stoppen met het phbg project, en mn 16mm sha er weer onder gooien, want 19mm is echt overkill op deze te kleine inlaat.

RiPe
              Topic starter

Nog een paar foto’s van hoe ie er nu bij staat, ik heb alle bedrading weer aangesloten en hij stottert niet meer door de begrenzer gelukkig. En natuurlijk het andere zadel en een ander stuur, die ga ik nog inkorten, 2cm aan beide kanten ongeveer denk ik.

Lennaert
                Sleutelbeheerder

leuk dingetje 😉 :thumb

BMW
                  Bijdrager

idd leuk dingetje:)

ga je je zadel ook nog inkorten? ik heb het bij mn racer wel gedaan, stond net ff iets beter (bij mij dan). het nadeel is, dat je ook in je frame moet gaan slijpen omdat anders je zadelveer niet verder naar beneden kan.

maar loopt ie al optimaal?

RiPe
                    Topic starter

Ik weet niet of ik mn zadel ga inkorten, als je je frame moet aanpassen lijkt het me niet handig omdat mijn frame gecoat is en ik vind het zonde om dat te slopen.

Hij loopt nog niet optimaal nee, hij rijdt wel lekker enzo alleen de top is veel te laag, dus ik moet nog even gaan kijken of ik geen fouten heb gemaakt mbt TA’s, maar daar ben ik nog niet echt aan toe gekomen. En anders even die leokrul goed aanpassen want dat schijnt ook te werken op getunde cilinders.

Edjuh
                      Bijdrager

Ik vind het de goede kant op gaan, achterkant is sowieso erg mooi!

Ik zou nog wat witte accenten aanbrengen, wit velglint? Heb je al een idee wat voor repsol stickers je wil?

Gele/witte/oranje veren zouden ook wel vet staan. Ga je nog iets met het voorkapje doen?

Heel tof ding.

angel
                        Bijdrager

f*ck da frontje is kwijlen =) En setup ook :thumb Mooie kleuren!

ArvidW
                          Donateur

Heel stoer, staat hem goed !

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

RiPe
                            Topic starter

bedankt 🙂

Wit velglint, ja misschien wel vet, ik zag dat er bij de echte repsols er soms oranje ‘bandenlint’ op zat, maar dat blijft niet goed zitten bij mij denk ik.
                              Maar ik denk dat stickers genoeg accent geven, wit repsol op de tank, nog wat sponsors op het frame, en op de achterkap ook repsol in het zwart, en op de voorkant ook repsol. Dat wordt nog veel werk om al die vectortekeningen te maken 😮

RiPe
                              Topic starter

Ik ben weer eens verder gegaan met de Time Area’s. Ik heb nu een handig tooltje om het vrij nauwkeurig te berekenen, en ik heb een fout in mijn getunede Kit Racing gevonden. (mijn eigen fout)
                                Ik kom bij een uitlaatpoorttiming van 180 op 9300 RPM uit voor de uitlaat, en voor de spoel + boosterpoorten kom ik op 8690 RPM uit. Ik denk dat dat er wel voor zorgt dat hij niet zo super loopt.
                                Het mooie is dat ik met het progje de poorten iets groter kan maken, (hoger/breder) en dan zie ik meteen de time area veranderen waardoor ik heel makkelijk kan zien wanneer de poorten de juiste grootte hebben 🙂
                                Hij maakt een soort grafiek met aan de y-as de opp. van de poort, en aan de x-as seconden (100 = 1 ms). Als je dan de opp. van de grafiek neemt, en je deelt het door de cilinderinhoud, heb je de time area. Het was ff werk maar nu is het super handig.

klik voor origineel formaat

SpeedDemon
                                Bijdrager

Loctite 438 en een veel te lange O-ring. Kijk, 438 is het beste wat je kan doen. Het blijft flekswiebel en zal dus ook niet breken bij het aandraaien. En O-ringen komen in standaard diktes dus ff meten en knippen en plakken maar.

BTW; goed bezig met je berekeningen. Ik weet het is veel werk en ik hoop dat als je een goed concept hebt dat je het wil delen. Ik heb nl de tijd niet om er eens goed voor te gaan zitten en dit zou weer een hoop schelen.

Succes en de groeten van Bart!

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 399)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.