Vespa-Ciao.NL
:: richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

n!ck*s

met de choke begrenzer kan je ook je snelheid afstemmen.
      door het gaatje wat in je chokehendel zit groter te boren.

RiPe
      Topic starter

Ja maar dat is toch wat beuniger, maargoed, ik heb al een elektrische begrenzer 😀

Vandaag mn laatste examen gehad =)
        Meteen verder gegaan voor een ‘klant’ 😛 Een citta reviseren en een 50dr monteren. Toen heb ik nog iets handigs bedacht om de lagers van de krukas te halen, een soort van zelfbouw lagertrekker achtig idee.

Gewoon 2 stukjes staal een beetje bewerkt en je laat de bankschroef de ‘haken’ achter het lager drukken en je tikt met een hamer de krukas er vantussen 🙂 (gewoon met een moer erop anders beschadig je het draad) Het werkte zeer goed, ik ga nog 2 betere beugels maken want deze 2 had ik ff snel snel gemaakt omdat ik niet wist of het ging werken.
        Tip voor mensen zonder lagertrekker :!

ivovanzon
        Bijdrager

Ik zet de kruk altijd tussen 2 houtjes vast in de bankschroef, dan een heel dun schroevendraaiertje onder de lager zetten en je tikt ze er zo vanaf..

Helios
          Bijdrager

Hhm leuke constructie!
            Misschien dat ik ook zoiets ga maken, zit namelijk met 2 lagers om mijn krukas, die met toch vastzitten!
            Er moest al een schroevendraaier aan geloven.

En over de carburateur, kun je niet een stuk uit het “blok” van de SI brug halen zodat hij er mooi inpast zegmaar.
            Gaat iets te koste van de stevigheid maar zo kun je hem makkelijk kwijt!

G-no
            Donateur

er zit dan wel niks voor de doorlaat van de carb, maar spelen met de choke-sproeier kan wel. leuke constructie die lagertrekker!

RiPe
              Topic starter

ivovanzon :
                Ik zet de kruk altijd tussen 2 houtjes vast in de bankschroef, dan een heel dun schroevendraaiertje onder de lager zetten en je tikt ze er zo vanaf..

Zo deed ik het eerst ook ja, maar dan moet je toch wat meer moeite doen. Ligt er wel aan hoe vast de lagers zitten natuurlijk.

@Helios Over de carb, het stuk uit het ‘blok’ van de si brug is niet echt het probleem. Meer de carters zelf en de trapas, en de rechterkant van de achterbrug. Je kunt hem niet makkelijk kwijt geloof mij maar 😉

@Gno idd, met de chokesproeier kun je hem heel brak laten lopen, dan heb je ook een begrenzer. Dan ff kabelchoke erop zetten om het nog makkelijker te maken, aansluiten op je decompressie ofzo.

RiPe
                Topic starter

Onlangs heb ik van Boet een donatie gekregen, een leo krul 🙂 Nog bedankt :thumb
                  Ik heb hem net getest op mn kit racing blok, hij trekt echt als een wilde bizon, maar hij blijft hangen bij de 60,7km/h
                  Dus dat wordt weer inkorten, dat scheelde bij de HM ook best veel
                  Of ik verhoog de cilinder nog met een dikkere ophoogplaat, misschien komt hij met deze uitlaat dan wat later op gang en gaat hij wat langer door. Trekkracht verlies is geen ramp, hij trekt bijna autowheelies nu, terwijl hij verlaagd en verlengd is (si achterbrug is langer)

RiPe
                  Topic starter

Ik heb bijna mijn eerste phbg/speedengine spruitstuk af, hij trekt nu nog een beetje valse lucht maar dat kan ik wel verhelpen, met dit spruitstuk kun je tot 21mm carb’s op een speedengine zetten 😀
                    Als hij af is gaat hij naar gerwin/bmw en dan maak ik er nog een voor mezelf

Ik heb hem al getest en ik merk wel dat de gasreactie een stuk beter is geworden ondanks de valse lucht en onafgestelde carb.

dat piepen komt door mn v-snaar

Edjuh
                    Bijdrager

Klinkt al gevaarlijk, leuk gedaan.

Past ook wel ok in die si brug.

mxmonster
                      Bijdrager

tot hoeveel mm carb past er op een speedengine ?
                        verder hoef je er niets voor aan te passen behalve het spruitstuk , en wat is de binnen diameter van een 16 mm dellortho of heb je een 19 mm ?

groeten , mxmonster

RiPe
                        Topic starter

Ja het past nog best mooi tussen de si brug, het inlaattraject is ook helemaal niet lang (iets langer dan het std spruitstuk). Hij komt alleen tegen de trapas aan als je het blok te ver naar achter schuift.

@mxmonster, met dit spruitstuk kunnen er dellorto PHBG carbs van 16 tm 21mm op. Maar het inlaatvlak van een speedengine is maar ietsjes groter dan een 16mm carb dus als je groter dan 16 wil zou je hem uit moeten vijlen om er profijt van te hebben denk ik.
                          De binnendiameter van mijn 16mm Dellorto SHA is 19mm, daar heb ik ook een spruitstuk voor. De binnendiameter van een 16mm Dellorto PHBG is 24mm, net zoals alle andere PHBG’s tot 21mm. Ik heb zelf nu een 19mm PHBG er op zitten.

RiPe
                          Topic starter

De valse lucht is weg, maar ik krijg hem niet afgesteld 🙁
                            Je moet beginnen met de hoofdsproeier volgens mij, want dat bepaalt de menselverhouding bij volgas. Ik heb sproeier 86, 90 en 97 geprobeerd, en hij zegt bij alle 3 bwooaap als je volgas geeft, half gas kun je een beetje rijden, en met choke loopt hij nog het best, dus zou er nog een grotere in moeten als 97?
                            er zit btw geen luchtfilter op, omdat dat niet echt past

BMW
                            Bijdrager

“de hoofd afstelling: de maat van de hoofd sproeier.
                              de fijneafstelling de stand van de gasnaald en lucht schroef.
                              Als laatste stel je de stationair af.

De hoofd afstelling gebeurt door het verwisselen van de hoofd sproeier. “

misschien wist je dit al, heb ook nog een uitgebreide versie van het afstellen op mn computer staan, als je die nog nodig hebt moet je het maar zeggen:thumb

SpeedDemon
                              Bijdrager

En heb je al een rubber voor je spruitstuk? Er zijn setjes bij fabory te koop waarmee je met een rubber slangetje en een tube secondelijm je eigen maat O-ring kan maken. Zo heb ik de vlotterbak van mijn vsha34 weer dicht gekregen.

RiPe
                                Topic starter

BMW :
                                  “de hoofd afstelling: de maat van de hoofd sproeier.
                                  de fijneafstelling de stand van de gasnaald en lucht schroef.
                                  Als laatste stel je de stationair af.

De hoofd afstelling gebeurt door het verwisselen van de hoofd sproeier. “

misschien wist je dit al, heb ook nog een uitgebreide versie van het afstellen op mn computer staan, als je die nog nodig hebt moet je het maar zeggen:thumb

Ja dat wist ik al, ik ben ook de hoofdsproeier aan het verwisselen nu, maar er verandert niet veel.. morgen nog maar een grotere proberen..
                                  Ik heb opzich wel interesse in die uitgebreide versie :thumb

@speedDemon, ja ik heb ook zo’n setje gezien om ze zelf op maat te maken maar dat was verrekte duur. Waar heb jij dat vandaan en hoe duur was het?
                                  Als het niet lukt ga ik gewoon pakkingen knippen, dat zou ook moeten afsluiten.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 399)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.