Vespa-Ciao.NL
:: richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martijnvanheerde
    Donateur

Komt deze ook online??(a)

ArvidW
      Donateur

Dan snap ik het plaatje in de sheet, je berekent een benadering van de TA met behulp van Jennings formule.

Naar mijn weten moet TA van uitlaatpoort tussen de 0.014 en 0.016 liggen, spoelpoorten tussen de 0.008 en 0.0100. Wanneer dit beide in het zelfde toerentebied is heb je over het algemeen je werk goed gedaan 🙂

Ziet er iig goed uit:thumb, erg leuk om zo eens wat “fouten” in vespacilindertjes op te sporen en te verbeteren.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

RiPe
        Topic starter

@martijn, ik weet niet, het is niet echt gebruiksvriendelijk, je kunt me beter een poortmapje sturen dan krijg je van mij de TA’s

@Arvidw Ja het is een benadering, maar volgens Jennings kwam het heel goed overeen met de echte waarden. En het is altijd beter dan helemaal geen TA’s uitrekenen en alleen naar de timingen kijken. Ik hoop dat de 2 toerengebieden goed overeenkomen ja, en anders kan ik weer gaan frezen en heb ik nog een verklaring voor de lage snelheid 🙂

RiPe
          Topic starter

Ik heb een polini membraansetje gekocht, deze is een stuk groter dan mijn andere adige setje die op de 50DR zit. Dus deze mag op de 43mm DR, het spruitstuk dat er bij zat heb ik al uit laten draaien naar 16mm zodat ik mijn 16mm carb er op kan zetten, maar ik wil er eigenlijk een phbgtje op dus daar moet ik nog even een spruitstuk voor lassen.

Zo moet het ongeveer komen te zitten, weer met epoxy 😛 en 4 tapeindes erop gelast voor een stevige montage.

uitgedraaid spruitstuk:

Het enige probleem is dat de 2 rubbertjes allebei kapot zijn, dus daar moet ik nog naar op zoek, ik hoop dat ze nog ergens te krijgen zijn:

Dan moet ik de poorterij nog even mooi voor elkaar krijgen, met TA berekening dit keer zodat alles in balans is. Daarna nog een dikke uitlaatflens erop, ik denk een 27mm zodat ik de uitlaat die ik ervoor ga maken ook op mijn Depsje kan gebruiken.

En ik wilde een klein kickstart carter gaan gebruiken icm een groot cp carter zodat ik een accu ontsteking erop kan beunen 😀 Dan moet ik nog iets verzinnen voor de koeling maar ik denk dat ik al een idee heb daarvoor.

hansieb
            Moderator

Ik vind je wel een beetje de nieuwe arvidw worden 😀 keep on going

Positief bedoeld dan he!

RiPe
              Topic starter

bedankt voor het compliment, maar het is niet mijn bedoeling om hem te kopieren ofzo 😮

Ik ben gewoon lekker aan het knutselen en aan het opvoeren 😀

goedguus
                Bijdrager

maar zijn er maar weinig die dat doen en er zo mee bezig zijn als jullie 😀
                  vind het echt geweldig om te lezen waar jullie 2 altijd mee bezig zijn.
                  zijn de enige 2 perso’s die ik helemaal doorgelezen heb en bij arvidw zijn dat wel een stuk of 45 pagina’s 😛

ga zo door en aub veel tekst/foto’s 😀

RiPe
                  Topic starter

goedguus :
                    vind het echt geweldig om te lezen

Leuk om te horen :thumb

Ik heb net ff met mn nieuwe progje zitten spelen en heb de uitlaatpoort van mn deps ingevuld, bij een timing van 174 (ik weet geen deckheight) is die geschikt voor 10000+ toeren 😮 Dat is echt veel. En ik heb een hoek ingesteld van 25graden, wat ook niet te zuinig is.

Ook zit hij vol met spoel en boostpoorten, dus dat is echt een leuke cilinder, misschien ga ik al die blinde poorten nog doortrekken zodat hij iig niet op de spoeling begrenst kan worden, dan een dikker carbje erop en een dikke uitlaat (dikke flens heb ik ook al) dan gaat dat echt leuk lopen denk ik. Ik moet alleen nog ff bedenken wat voor blokje ik er voor ga gebruiken.

ArvidW
                    Donateur

Guus is niet de enige die je perso met plezier doorleest 😉

Mooi dat die flens afgebroken is, en dat je er de frees doorheen gaat halen :duivel

Dat membraamsetje is ook wel prachtig, daar kun je lekker veel mengsel doorheen stouwen. Ik vind zo’n membraamcilinder wel echt super vet staan, veel mooier dan welk membraamcarter dan ook 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

RiPe
                      Topic starter

Ja, ik zocht een 43DR en was al van plan een dikke flens er op te gaan lassen, en toen kon ik er eentje kopen waar de flens al was afgebroken dus dat was mooi.

Membraantje is ook lekker ja, 4 kleps, en ik heb een buis laten draaien waar ik een spruitstuk van kan maken met binnendiameter 21 voor phbg carbs dus ik kan lekker de dikte in 😀
                        die buis voor de inlaat is dikker dan de uitlaatpoorten van vespa cilinders :lol

RiPe
                        Topic starter

Ik ben nu ook een beetje aan het kijken of ik mn 19mm phbg op mn speedengine kan monteren, dat gaat best lastig worden aangezien het een hele dikke carb is en er is niet veel ruimte.

ook heb ik hem uit elkaar gehaald om te kijken hoe het allemaal werkt enzo (op alle gaten blazen en kijken waar de lucht uit komt :P) want het is de eerste keer dat ik zo’n carb in handen heb, echt een mooi ding vergeleken een sha carbje
                          er zitten 3 sproeiers in, een gasnaald met 4 standen en een luchtschroef. Je kunt zelfs de benzine/lucht verhouding afstellen voor als je de choke gebruikt 🙂

Alleen 1 ding blijft onduidelijk, dat is een gat precies tegenover de luchtschroef:

weet iemand misschien waar dat voor is?

FonS
                          Bijdrager

RiPe :
                            Alleen 1 ding blijft onduidelijk, dat is een gat precies tegenover de luchtschroef:

Zal ik je eens iets moois verklappen: die is voor de luchtschroef :p
                            Mijn 17,5mm en 19mm hebben de schroeven aan de andere kant zitten, dus ik heb dat loze gat, dat bij jou rechts zit, aan de linkerkant zitten:

RiPe
                            Topic starter

Dat dacht ik eerst al, maar toen zag ik dat er geen schroefdraad in zat dus de luchtschroef kan daar niet in, of moet je dan zelf echt draad gaan tappen? En moet je verder nog iets aanpassen?
                              Want als ik hem nu op mn speedengine zou monteren zou je er helemaal niet bij kunnen, dus lijkt het me wel handig om hem aan de rechterkant te hebben 🙂

Tom ciao

RiPe :
                                Je kunt zelfs de benzine/lucht verhouding afstellen voor als je de choke gebruikt 🙂

kun je daar niet heel erg makkelijk een chokebegrenzer mee maken dan? 🙂

RiPe
                                Topic starter

Ja idd, daar zat ik ook over na te denken want hij schiet ook niet terug als je gasgeeft. Maar ik weet niet of het veel begrenst want er komt niks voor de luchtinlaat zoals bij std. carbs. Er wordt een soort kanaaltje open gemaakt en dan krijgt hij waarschijnlijk wat meer benzine. Maar ik heb het toch niet nodig 😛

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 399)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.