- Dit onderwerp bevat 398 reacties, 64 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 mei 2009 om 08:39 #451986
1/2 :
Anders moet je je handmade weer 10mm langermaken tijdelijk. Omdat hij pas gek ging doen er na ja.als dat het is eet ik mn demper op
24 mei 2009 om 09:56 #451988RiPe :
1/2 :
Anders moet je je handmade weer 10mm langermaken tijdelijk. Omdat hij pas gek ging doen er na ja.als dat het is eet ik mn demper op
whaha “dat zal lekker smaken, eet maar op, eet maar op..:lol”
maar wel bale man dat ie het nu niet meer lekker doet:|(btw al vorderingen in het 16mm spruitstuk?;))
24 mei 2009 om 12:33 #451992Ja ik baal er echt van, omdat ik gewoon niks meer weet. ik ga zo ff een andere bougiedop proberen want het lijkt toch op een vonkprobleem.
BMW :
(btw al vorderingen in het 16mm spruitstuk?;))die vent zegt steeds dat ie geen tijd gehad heeft ervoor, ik bel hem morgen weer en anders zoek ik wel een ander staalbedrijf..
en ik ben zelf nog ff druk met examens op het moment 😉24 mei 2009 om 12:38 #451993Heb je hm nog niet geprobeerd weer met 10mm langer? Want lijkt me sterkt dat hij niet goed vonkt als hij het eerder ook gewoon deed.
24 mei 2009 om 12:41 #451995Ik zal zo een andere uitlaat proberen 😉 want verlengen dan moet ik weer gaan lassen en ik weet bijna zeker dat een kortere uitlaat beter rijdt.
maar ik heb nog nooit gehoord van haperen door een ‘verkeerde’ uitlaat, en het scheelt maar 10mm met de goede. maar ik zal het proberen 🙂24 mei 2009 om 12:47 #451996RiPe :
die vent zegt steeds dat ie geen tijd gehad heeft ervoor, ik bel hem morgen weer en anders zoek ik wel een ander staalbedrijf..
en ik ben zelf nog ff druk met examens op het moment 😉ok, jah ik zit momenteel ook in de examens, over anderhalve week is het afgelopen gelukkig=)
24 mei 2009 om 14:06 #451999Ja, als het afgelopen is ga ik meteen op vakantie (6 juni) 8 dagen dus daarna heb ik weer volop tijd om te lassen en zo.
Mijn probleem is volgens mij ook verholpen, best wel dom eigenlijk 😀 ik had mijn dashboard een beetje te snel aangesloten, dus ik was vergeten de begrenzing-kabel goed te isoleren, ik ging hem net ff testen, weer precies hetzelfde gestotter, toen kwam ik op het idee om de rode begrenskabel uit mn cdi te trekken en ja hoor hij doet het weer als vanouds :lol
Dit keer liep hij 72,5 maar vanaf de 70 duurde het best lang om daar te komen, dit kan ook komen doordat ik de ontsteking iets vervroegd heb.
Want als je dat doet worden de uitlaatgassen iets minder warm, waardoor de pulsen zich ook iets langzamer verplaatsen in de uitlaat en dat is dus hetzelfde als een langere uitlaat, ik heb hem dan wel 10mm ingekort waardoor dat weer opgeheven wordt maar daardoor is het resultaat waarschijnlijk minder groot.ik ga er nu nog 10mm afhalen 😀
24 mei 2009 om 15:17 #452000Heel slim:P Goed bezig
24 mei 2009 om 20:38 #452014Ja lekker bezig weer, ach, een ervaring rijker. Dit zal me niet nog eens overkomen :lol
Ik heb dus weer 10mm eraf gehaald, maar het resultaat was dit keer niet zo best, hij ging maar 71,0 km/h
ongelooflijk hoe nauw dat dus komt die uitlaatlengte..
maar ik heb het idee dat er wel een kleinere sproeier in kan dus dat ga ik morgen even doen, er zit nu 82 in en ik heb nog wel een 78 liggen.
Ook kan ik nog een keer een goede stinger er op lassen, aangezien die er niet op zit, de demper is nu de stinger.24 mei 2009 om 21:14 #452015Misschien een idee om samen met een andere uitlaat telkens te testen?
Dat je dan het verschil beter kan merken. Straks loopt ie met een ninja makkelijk 80 ofzo :lol
Als je niet sneller gaat door je sproeiermaat te verkleinen, ga je dan de onsteking nog verder vervroegen?25 mei 2009 om 07:15 #452020Ik heb al een simo racing getest, daar ging hij 67 mee ongeveer, dus dat is ook niet geschikt voor blokjes met hogere timingen.
ontsteking ga ik niet verder vervroegen, dan moet ik nog grotere gaten gaan boren, ik heb nu al 7mm en dat is groot zat.26 mei 2009 om 19:22 #452049Ik ben nu ook bezig met een TA rekenprogje, om te controleren of er fouten zitten in TA-waardes van mn kit racing.
En voor de toekomstige 43DReed die onder de chopper-sprinter komt.Ik ben nu zover dat je een poortmap van de uitlaatpoort kunt importeren, daar kun je lijntjes overheen trekken, dan rekent hij de boogmaten om naar echte breedte, en kun je nog een correctie instellen voor de hoek die de poort maakt 8)
Ik heb hem ongeveer uitgerekend voor een standaard 43DR (klik voor vergroting ;))
26 mei 2009 om 19:28 #452048Wow, wat een luxe

Scheelt echt een hoop tijd tov zelf heel die riemanssom uitrekenen 😮
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno26 mei 2009 om 19:32 #452051Jij bent heeeel goed bezig
meer kan ik niet zeggen!27 mei 2009 om 09:23 #452056Het is ff werk om alle variabelen te maken, maar als dat eenmaal gedaan is gaat het lekker snel 😉
En ik heb het deze keer niet met de Riemannsom gedaan, maar met een truc van Jennings.
Ik heb er zelf even een formule voor gemaakt:
(uitlaattiming * MeanArea oppervlakte)/(6 * [0,014 – 0,015] * cilinderinhoud) = RPM
uitlaattiming is de uitlaattiming in graden
Mean Area oppervlakte in mm^2, Dit is vanaf de bovenkant van de poort, tot het punt waar de krukas precies halverwege tussen poort openen en BDC zit.
[0,014 – 0,015] is gewoon de richtlijn voor een uitlaatpoort
clinderinhoud is in ccdat is het enige wat je hoeft in te vullen en dan kom je op het toerengebied uit.
En je kunt zo ook makkelijk een poort ontwerpen, de rode lijntjes geven de maximale breedte aan van de poort (65%) dus dat is erg handig.
Tnx Timo 🙂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.