Vespa-Ciao.NL
:: richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RiPe
    Topic starter

veel toeren? dus je bedoelt misschien varieert hij slecht ofzo? want ik heb wel malossi vertanding.

RiPe
      Topic starter

Eindelijk weer goed nieuws over mijn blokje, ik heb de bocht van de aangepaste HM 20mm ingekort, en hij wilde nu 67,9 km/h, dus dat is 3km er bij, en dat kan geen toeval zijn 🙂
        Hij is dus al sneller dan de simo racing 🙂 (op mijn cilinder dan)

Morgen nog maar eens 10mm eraf halen en testen.
        Echt vet om zo je uitlaat te bepalen vind ik dit, wel veel werk (en dit is alleen nog maar de bocht)

RiPe
        Topic starter

Ik heb de bocht net weer ingekort, 10mm
          Hij ging 67,9 km/h Nu heb ik 71,0 getopt =)
          meer dan 3km/h verschil door 10mm
          echt mooi is dit, ik ga er zo weer 10mm af halen 😀

stukjes die ik er af gehaald heb:

en ik merk totaal geen verschil met optrekken, dat licht ook aan de trekveren, ik gebruik de sterkste van malossi dus hij grijpt super laat aan. (als ik uit rij met gas los laten de segmenten bij 25km/h al los :lol)

TimoO_
          Donateur

nice men 😀 Misschien kan je beter zonder uitlaat gaan rijden? 😛 100+ km/h :lol

Wel leuk dat je zie dat het zo’n groot verschil kan maken, zo’n kleine aanpassing.

Martijnvanheerde
            Donateur

Mooi dat dat aanpassen werkt! Had je met deze bocht meer koppel?

Bartjee
              Donateur

Opzich wel mooi dat ie idd harder gaat, ben benieuwd hoeveel je nou uit dat blokje kan halen. Toch vind ik het nog steeds best langzaam, als je nagaat dat het een getunede kit racing met speedengine etc is. Heb het gevoel (nog niet met teller getest) dat mijn standaard kit racing met standaard carters ook al de 75-80 haalt.

Martijnvanheerde
                Donateur

De uitlaat begrenst de boel, net als bij ArvidW. Hier is inderdaad nog wel meer uit te halen. Is alleen een kwestie van een goede uitlaat te vinden. Arvid zij laatst ook iets over een leo krul. Probeer anders zo’n pijp als je die hebt liggen:thumb

RiPe
                  Topic starter

Martijnvanheerde :
                    Mooi dat dat aanpassen werkt! Had je met deze bocht meer koppel?

Ik merk weinig verschil in koppel op lage toerentallen tussen de lange en de verkorte bocht, maar dat komt waarschijnlijk door de vario en strakke trekveren,

@Bartje, ja ik vind het ook langzaam maar ik ben al blij dat ik weer wat snelheid kan boeken door mn uitlaat aan te passen 😉
                    Het is nu wat ingewikkelder om alle onderdelen goed op elkaar af te stemmen dan met een standaard 70cc.

Net nog eens 10mm er af gechopt, maar met testen begon hij te stotteren op hoge toerentallen, nog wel 71,4 km’h gehaald ondanks het stotteren, maar dat is dus het volgende probleem…
                    Ik heb de bougie vervangen door een denso race bougie, dat hielp een beetje, maar het is nog niet helemaal weg, morgen maar eens een andere cilinderkop proberen voor wat minder compressie, dan kan het mengsel misschien makkelijker ontstoken worden.

ArvidW
                    Donateur

Lagere compressie? Ik neem toch aan dat je compressie al super laag is met die ophoogplaat onder je cilinder?

Of heb je een verbrandingskamer die in je cilinder valt?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

RiPe
                      Topic starter

Hahah, dat ziet er weird uit, maar ik heb een oud polini kopje met centraal bougiegat heel erg afgevlakt zodat er geen grens meer is eigenlijk, en dat maakt best veel compressie.
                        Maar misschien moet ik het in de ontsteking gaan zoeken dan, hij stottert heel raar, nog nooit eerder meegemaakt, met soms ineens hardere knallen uit de uitlaat. ik probeer morgen een andere cdi en anders het blok er weer onderuit voor andere spoelen..

ArvidW
                        Donateur

Ik zou eens proberen met een polini kopje zoiets te maken zoals hierboven staat, met mijn AW50-2t werkte dat eerst niet zo goed maar nadat de spoelkanaalgaten in de zuiger waren aangepast gaf dit toch weer een leuke snelheidswinst.

Op mijn DR639 blok gaf het ook weer 7km/uur snelheidswinst, wat toch weer duid op ongeveer 16% stijging van het vermogen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

RiPe
                          Topic starter

Dan zal het wel aan de ontsteking liggen dat ie zo vaag rijd..

RiPe
                            Topic starter

ik heb een andere cdi geprobeerd, andere cilinderkop, andere bougies. maar het blijft stotteren, het vermogen is ook heel schokkerig, hij valt ff weg en dan ineens schiet ie weer vooruit…

RiPe
                              Topic starter

Complete ontsteking is vervangen, reed een paar minuten goed, daarna weer exact hetzelfde probleem 🙁
                                ik heb ook 2 verschillende cdi’s geprobeerd, geen verschil, verschillende bougie’s, verschillende kopjes, zonder ophoogplaat, met ophoogplaat, verschillende sproeiers, ik begrijp het niet 😕

het is vooral met optrekken, als je dan volgas geeft komen er keiharde knallen uit de uitlaat en tegelijkertijd valt het vermogen weg, soms stoppen de knallen even (paar sec.) en dan komt het vermogen weer terug.
                                op top merk ik er iets minder van, maar hij houd wel in.

1-feb
                                Bijdrager

Anders moet je je handmade weer 10mm langermaken tijdelijk. Omdat hij pas gek ging doen er na ja.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 399)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.