- Dit onderwerp bevat 398 reacties, 64 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 april 2009 om 18:53 #439055
Ik vind je idee goed aleen vraag ik me af hoe je dit allemaal weer netjes dicht wil krijgen
Het uitlaatidee is ook leuk bedacht ik ben benieuwd of je dit ook gaat merken.
11 april 2009 om 14:06 #439064Dit is echt een vette citta!
Die booskijkers zijn zo mooi gedaan!Maar ik had even een vraagje.
Hoe krijg je die HM bij de schokbreker ophanging met een SI brug?
Ik moet hem nu ergens in de brug zelf vast maken omdat hij anders onder tegen de brug aankomt?!11 april 2009 om 19:45 #439071@peter: kijk maar wat ik met mn 50cc dr gedaan heb 😉
tnx helios,
ik heb zelf een beugel gemaakt die aan de schokbreker ophanging vast zit, een langere dan die er normaal bij hoort want een si brug is iets langer dan een citta brug.Ik heb nog even de oppervlakte berekend van die vergrote spoelpoort aan de kant van het membraan, en die is groter dan een 16mm carb dus dat moet goed komen.
Ook wil ik een soort grote deps spoelpoort maken, dus waar normaal de poort van een deps zit (op de foto tussen de 2 linker tapeinden), want ik heb daar nog heel veel ruimte over en hoe groter de spoeling hoe beter, want het is al minimaal bij vespa cilinders.

het spoelkanaal was 139,8mm^2 en degene die ik vergroot heb is 242.3mm^2, best een verschil 🙂 en een 16mm carb. heeft een opp. van 201.1mm^2 dus hij begrenst hem niet als ik hem volledig heb doorgetrokken.11 april 2009 om 22:28 #439073ja ik had je construktie al wel gezien, maar voor hoelang gaat het goed. Blijft het materiaal wel een beetje zitten?
toch vind ik je wel heel creatief met alles. ik ben benieuwd hoehard dit wil lopen
12 april 2009 om 16:08 #439082Bij de 50dr blijft het wel zitten ja, 70cc wordt wel wat heter nog waarschijnlijk, maargoed, als het niet blijft zitten probeer ik wel weer een andere kneedbaar staal 🙂 desnoods maak ik het van ijzer, door er gewoon iets op te lassen en later af te vlakken oid. Dat zou wel een erg duurzame manier zijn, het probleem is dat je er misschien niet goed bij kan met de toorts.
Ik ben begonnen aan die “deps” spoelpoort die ik wilde hebben, ik maak er een boostpoort van omdat ie recht tegenover de uitlaatpoort zit. Anders zou het mengsel bij het betreden van de verbrandingskamer, meteen weer de uitlaatpoort uit stromen, maar nu stroomt het als het goed is richting de cilinderkop.
Het was dus zo’n klein boosterpoortje zoals rechtonder:

Nu maar hopen dat het carter genoeg vlees heeft 🙂
anders maar weer ff met epoxy gaan knutselen 😛
opzich is dat best een goed plan, en misschien ook een accu-onsteking maken zodat ik aan de vliegwielkant lekkere dikke spoelkanalen kan maken.14 april 2009 om 10:58 #439120Ik heb net op school zitten rekenen aan time-area’s, en als ik de uitlaatpoort 27mm breed maak (ongeveer 65%) en de timing op 180 zet zou dat goed zijn voor +-12000 toeren (bij een vierkante poort). ik denk dat dit een beetje te enthousiast is voor een drretje:D
nu moet ik wel nog de afgeronde hoeken er af trekken.
Ik weet ook niet zeker of ik het goed gedaan heb, ik heb het volgens de theorie/richtlijnen van Jennings gedaan, die heeft een hele makkelijke manier dus ik weet niet of het heel exact is. Ik zal ook nog even kijken naar andere technieken om de time-area uit te rekenen, misschien komt er dan wel iets anders uit.op deze manier kan ik het evenwicht tussen spoeloppervlak en uitlaatpoortoppervlak wel mooi uitrekenen. want dat is voor mij nog een beetje onduidelijk..
Ik denk trouwens dat een 16mm carb misschien wat aan de kleine kant is voor dit blokje, maargoed dit is het grootste wat ik heb liggen hier dus ik kijk wel hoe het gaat lopen.4 mei 2009 om 10:34 #439750Ik heb mn 16mm spruitstuk voor de Speed engine af :rules

Het past allemaal erg goed, en het spruitstuk flowed mooi door, beter dan het originele 13mm spruitstuk 8)
Alleen moet ik nog iets voor het luchtfilter verzinnen.4 mei 2009 om 12:25 #439752Richard de epoxy dude 😛 haha
Spruitstukje ziet er leuk uit, ik heb ook nog een 16mm spruitstuk voor mn speedengine liggen met zo’nzelfde carburateur, alleen bij mij moet ik een stuk uit mn speedengine slijpen voordat het wil passen. En ik zit ook in de knoop met het luchtfilter maarja, het is dan wel op een ciao…
Kan jij niet gewoon een luchtfilter maken in die “doos” waar je CDI in zit in de foto?
4 mei 2009 om 16:08 #439760Hoezo luchtfilter? Je hebt toch dat kippengaas-ding erop zitten :lol
Dat is een stuk meer dan ik had op m’n 19mm carb op zij-inlaat, ik reed gewoon zonder filter oid.
Maar goed, ik reed er ook niet veel mee.4 mei 2009 om 17:13 #439763ik geil op je led lichtjes man !! =)
4 mei 2009 om 21:25 #439775TimoO_ :
Richard de epoxy dude 😛 hahaGeweldig spul

Hij is wel gelast hoor 😛 Dus wel stevig genoeg, maar om het af te werken en te flowen is epoxy een goede manier 🙂 Ik heb eerst een tijdje zitten passen voordat ik ging lassen, dus bij mij past het gewoon zonder iets weg te moeten slijpen.Ik heb dat ‘kippengaas-ding’ al als filter idd, en ik kan er ook nog een zwart kapje overheen doen. Mischien kan ik daar nog een spons in maken ofzo, maar misschien is het zo al voldoende. Ik ga niet in dat ‘doosje’ zitten slijpen, bij een citta brug is dat misschien wel nodig, maar hier heb ik nog wel ruimte om iets anders te verzinnen.
leds-buy.nl lennart
5 mei 2009 om 14:32 #439801Ik zat even op het citta forum te kijken en tussen de perso´s en dacht dat ik jou perso ervoor had maar was die van iemand anders, die bijna exact dezelfde heeft!
6 mei 2009 om 21:53 #439873Ja, de laatste tijd zie ik er ook steeds meer met dezelfde kleuren.
Maar ik heb gepoedercoatte oranje velgen en zwart frame gekocht dus ik krijg binnekort een andere combo 😉12 mei 2009 om 08:35 #439941Op het moment ben ik bezig met spuiten van een aantal onderdelen (en eigenlijk moet ik ook nog maar eens wat voor de examens doen :P)
Ben nu ff aan het wachten tot mijn ral2004 acryl lak binnen is, want dat is (als het goed is) dezelfde kleur als de gepoedercoate delen
het wordt wel mooi denk ik

12 mei 2009 om 08:51 #439943nice, ziet er wel geinig uit, dat achterspatbordje…
mooie kleuren… zijn dat nou 2 kleuren oranje? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.