- Dit onderwerp bevat 398 reacties, 64 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 5 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 maart 2009 om 10:20 #438692
er is weer een tijdje niks gebeurd, ik was op zoek naar een staalbuis met de goede afmetingen (binnendiameter is belangrijk) als voorbocht, nu heb ik er waarschijnlijk een gevonden en ze kunnen hem ook nog buigen dus dat laat ik ook doen, ik denk dat het wel mooi word 🙂
dit heb ik opgestuurd, morgenavond kan ik hem hopelijk ophalen
31 maart 2009 om 21:03 #438765Vanmiddag kon ik de buis ophalen, hij is vrij dik maargoed, de inwendige diameter was 22mm en daar gaat het om, wel lekker stevig 😀
meteen passen en meten, het is vrij lastig om de handmade mooi te laten lopen omdat hij nu een stuk naar achter komt, want ik heb geen krulletje meer als bocht.
ook meteen maar met lassen begonnen, en het is best goed gegaan, ik heb de ampère wat hoger gezet waardoor de 2 delen echt goed dichtsmelten. meteen gekeken of het luchtdicht was door de lasnaad vlak te slijpen en het zag er goed uit 🙂
hij komt wel een heel stuk onder het blok, maar volgens mij is het wel goed voor de prestatie om eerst een recht stuk te hebben

en de las

beetje ‘ninja’ achtig 😀
31 maart 2009 om 21:10 #438766ziet er mooi uit hoor!.. hoop dat het helpt 😉
moest ook meteen aan ninja denken toen ik de laatste foto zag haha.
31 maart 2009 om 21:10 #438767Mooi vloeiende bocht. Ik zou hem alleen nog iets korter maken.
31 maart 2009 om 21:12 #438768Netjes:)
Eens snel gaan testen, ’t is een beetje vreemd om een uitlaat langer te gaan maken maar maby loopt het netzoals mijn ingekorte leo krul.
En zo te zien kan er anders alsnog zeer gemakkelijk een stukje af, kun je pijplengte mooi afstellen op je setup 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno31 maart 2009 om 21:14 #438769of ander zo’n krul erin net als een HM:D
Mike31 maart 2009 om 21:18 #438770@boet, ja net een ninja is het, hij loopt ook een stuk hoger als hij gemonteerd zit, maar moet nog ff bevestigingspunten fixen
@Edjuh Hoezo korter? voor de looks? ik heb hem zo lang gemaakt omdat ik een vrij lange uitlaatperiode heb, dan zou dat in theorie beter zijn.. kan hem altijd nog inkorten als hij slecht loopt
@Arvid, ja ik heb hem ietsjes langer gedaan dan ik berekend had (en iest langer dan jouw ingekorte krul) maar dan kan ik er altijd stukjes afzagen om hem hoogtoeriger te maken 😉
Mike, dit is een HM, heb die krul er net afgehaald :lol
1 april 2009 om 15:08 #438779Hij hangt eronder, ook al een stukje gereden maar nu is mn koppeling kapot 🙁
het schroefdraad waar die grote platte moer op moet is door, en het was al een keer overnieuw getapt omdat de moer van jmpb te groot was, dus ik moet maar op zoek naar een nieuwe..maar hij reed verder goed, hij trok een stuk harder op, je merkt niet dat het hoogtoerig getuned is omdat hij onderin genoeg power heeft. en hij zat heel snel op de 60 km’h maar er waren allemal kinderen op de weg dus vond ik het wat link om door te gassen.
1 april 2009 om 15:54 #438787RiPe :
Arvid, ja ik heb hem ietsjes langer gedaan dan ik berekend had (en iest langer dan jouw ingekorte krul) maar dan kan ik er altijd stukjes afzagen om hem hoogtoeriger te maken 😉Mike, dit is een HM, heb die krul er net afgehaald :lol
Dat had mike wel door:lol
Ik zei het vanwege bovenstaande, de buis is erg lang voor een vario blokje vind ik. Misschien verklaart dat ook het betere optrekken.
1 april 2009 om 16:00 #438789Ok ik snapte zn opmerking niet helemaal 😉
De hele uitlaat is langer dus daarom trekt hij beter, en een lange bocht zorgt ook voor beter trekken ja.maar ik kan nu niet testen want ik heb geen koppeling, weet iemand of je ergens een grondplaat kunt kopen voor de achterkoppeling? want mijne is dus echt naar de klote 😐
1 april 2009 om 16:17 #438790Mooi! Ik ga ook een paar bochtjes laten buigen. Ik ga ook ff kijken of er ruimte is om een proma cc naar achter te brengen, en dan zo’n langere voorbocht.
1 april 2009 om 18:43 #438798tnx 🙂
en waarom wil je een proma cc langer maken? dan wordt ie laagtoeriger.. of ga je ook je poorten omhoog fresen?
1 april 2009 om 19:24 #438803Ik hou van koppel:D
2 april 2009 om 12:03 #438817ja dan moet je hem verlengen 😉
10 april 2009 om 12:56 #439052Zo, tentamenweek is voorbij dus ik kan weer sleutelen 🙂
De citta rijdt nog niet vanwege de kapotte segmenthouder, dus ben ik begonnen aan mn 43DR Reed met zijinlaat. Het is nog heel grof allemaal, dat werk ik op het eind nog wel af. Dit wordt dus de nieuwe cilinder voor onder de chopper.Ik heb een dun slangetje naast de dremel gehangen waar water uit druppelt zodat ie real-time gekoeld wordt 😛 wel een goede manier want ik kon het freesje na intensief gebruik gewoon vastpakken zonder mn vingers te branden 🙂 Het nadeel is wel dat er in 15 minuten al roest begint te vormen door het water, dat zie je dus ook op de foto’s. Maar dat kun je zo wegvegen met je vingers (had ik moeten doen voor ik de foto’s maakte :D)
kapotte segmenthouder:

cilinder before

hier een gat erin gemaakt en 1 spoelkanaal vergroot

Ik ga de overige poorten ook nog lekker vergroten, en een vette flens erop lassen, want die is afgebroken zoals je ziet. (zo kocht ik hem voor een leuk prijsje)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.