Vespa-Ciao.NL
:: richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niceVespa
    Bijdrager

hij ziet er goed uit maare? is dat fiets frame wel stevig genoeg? mocht je zo hard gaan:P

GTZ NV

RiPe
      Topic starter

@edje ja ik denk helaas ook dat ie te dik is

en dat frame is wel stevig hoor, ik ga hem nog wel iets verstevigen voordat ik hem een keer ga verven, maar hij is nu al super stijf 😉

RiPe
        Topic starter

Mn kit Racing is ingereden, heb hem meteen uit elkaar gehaald om te reviseren, de poorten mooi aan te sluiten, te flowen en de krukas te bewerken.
          Ik heb gekeken wanneer de inlaat opent en wanneer hij sluit, hij opent 128,03 gr voor TDC, en sluit 49,38 gr na TDC. Ik vond het wel vreemd dat de spoelpoorten en inlaat al 11,35 graden tegelijkertijd open staan, want in de howto van Arvid staat dat het niet meer dan 10 mocht zijn (volgens Graham Bell) ik weet wel dat het meer mag zijn maar toch raar. misschien moet ik de deckheight nog een keer goed meten.

zo heb ik het berekend:

Ik wil hem aan gaan passen tot 192.2 totale openingsduur, dus 9mm van de sluit kant affrezen.

Misschien wil ik ook nog iets aan mn poorttimingen gaan doen, maar ik durf niet in deze cilinder te frezen, misschien een ophoogplaatje maken, ik moet even kijken wat dat dan met mn blowdown doet, want die is al erg laag.

niceVespa
          Bijdrager

😮

GTZ NV

ArvidW
            Donateur

Je foto is niet precies vanaf boven genomen, zo krijg je snel afwijkingen in de hoeken.

Spoeltiming van 43kit racing ligt geloof ik op 116gr (35.4mm spoelpoorthoogte, deck 0.5mm), dus spoelpoort opent 122gr na TDC. Bromkruk in speedengine opent 130gr voor TDC, sluit 50gr na TDC. Ik kom dus maar op een overlap van 8graden.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

RiPe
              Topic starter

ArvidW :
                Je foto is niet precies vanaf boven genomen, zo krijg je snel afwijkingen in de hoeken.

Spoeltiming van 43kit racing ligt geloof ik op 116gr (35.4mm spoelpoorthoogte, deck 0.5mm), dus spoelpoort opent 122gr na TDC. Bromkruk in speedengine opent 130gr voor TDC, sluit 50gr na TDC. Ik kom dus maar op een overlap van 8graden.

Ik heb de foto zo recht mogelijk genomen, met een statief vanaf 2 meter afstand zodat het perspectief ook geen rol meer speelde, hoe heb jij het gemeten?

En je hebt gelijk over die timingen, ik heb de deckheight opnieuw gemeten en ik kwam op 0.9 zonder voetpakking, dus iets van 8 graden tegelijk open. Ik wil hem nu 1,5mm ophogen dus 2 pakkingen van 0.5 en een aluminium plaatje van 0.5. en de uitlaatpoort wel verhogen om tot een mooie blowdown te komen.
                krukas laat ik ongeveer 192 graden openstaan, moet kunnen met vario denk ik.
                door het ophogen staan de spoelpoorten langer tegelijk open met de inlaat (rond de 12 graden) dus ik bewerk alleen de sluit-kant van de krukas.

ArvidW
                Donateur

Ja, rechte foto maken zuigt echt hard 😮 Ik heb er 20 moeten maken voordat hij “precies” goed was 😛 Het verschil tussen onze waardes kan ook ergens anders in zitten want tussen 2 bromkrukken meet je soms al wel 2graden verschil.

Als je 2 pakkingen neemt + alu voetpakking van 0.5mm dan kom je totaal maar op iets van 1mm uit, pakkingpapier comprimeer je ongeveer 50%.

Krukas kan met deze cilinder wel naar 195 graden, en die 12graden gelijktijdige opening is ook niet heel erg 🙂

Volgens mij gaat die cilinder zo na je tuningsbeurt echt hard vlammen(a)

Home made engine dyno

RiPe
                  Topic starter

ow, dus de pakking wordt ongeveer 0.5mm? dan moet ik ff een 1mm dik plaatje vinden.

Ik heb hem 192 gedaan omdat ik wellicht die meetfout gemaakt heb, en ik kan de speedengine ook nog uitveilen om de timing te verhogen, en ook om een 16mm inlaat te maken 😉

Ik hoop dat je gelijk hebt =)

RiPe
                    Topic starter

de cilinder is getuned en opgehoogd, en het carter is iets aangepast om aan te sluiten op de cilinder. Hopelijk kan ik dinsdag rijden.

smartlampje, wel handig 😀

Hier is de uitlaatpoort al opgehoogd, de fluiters zijn ook iets vergroot

De w-poort is nog iets vergroot, daar was ik hier mee bezig

Martijnvanheerde
                      Donateur

Mooi werk hoe heb je dat gedaan met een dremel??

RiPe
                        Topic starter

Ja gewoon met de dremel gedaan, heel voorzichtig. Je ziet hem op de 1e foto liggen trouwens.

RiPe
                          Topic starter

Gisteren heeft ie gelopen, eerst met veel valse lucht omdat de pakking bij het spruitstuk iets te groot geknipt had, nu is het opgelost denk ik. Hij wilde toen alleen met choke starten en liep onregelmatig stationair enz.
                            Nu is het opgelost maar hij rijdt echt beroerd, hij verzuipt steeds, dus nu een 68 sproeier in gedaan ipv 72 en dat gaat al beter. wel raar dat ik zo’n kleine sproeier nodig heb 😕

net nog een rollerbank op weg naar school, gelukkig was ik op tijd gesmst anders was ik waarschijnlijk de lul want mn begrenzer staat nog te snel afgestelt…

Martijnvanheerde
                            Donateur

Nou ff afstellen en racen:D Maar met die dremel gewoon via de uitlaatpoort toch?

RiPe
                              Topic starter

Ja ik hoop het, maar ik heb zo’n idee dat ook aan de ontsteking kan liggen, maar ik probeer eerst wel sproeier 66 of nog kleiner, als hij dan nog slecht loopt denk ik dat het echt de ontsteking is, want hij trekt heel goed op maar hij lijkt wel begrensd ofzo. En ik heb hem juist hoogtoeriger gemaakt.

Ik heb met de dremel via de bovenkant van de cilinder bewerkt, en daarna een beetje via de uitlaatpoort ja maar dan kan je er vrij moeilijk bij.

ArvidW
                                Donateur

Flens eraf choppen, kun je er stukken gemakkelijker bij.:D

Mooi alles naar 23.5mm fresen en een 26mm flens erop (laten) lassen, dan zul je nog meer plezier hebben van je aanpassingen 😉

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 399)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.