Vespa-Ciao.NL
:: richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Damn, jij hebt goed huisgehouden 😐 Echt forse spoelkanalen heb je ervan gemaakt:thumb De afwerking is nog wat ruw maar dat kan altijd nog als blijkt dat het echt super goed loopt.

Als ik dit zo zie zou ik gelijk voor een wat hogere uitlaattiming kiezen, anders zou het nog wel eens goed kunnen zijn dat je cilinder de uitlaatgassen niet weggewerkt krijgt.

Zou hem zoiezo al gelijk op 170graden zetten.

Mooi project 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

peterke
      Bijdrager

wow, die spoelpoprten zijn vet groot. mooi gedaan :thumb

RiPe
        Topic starter

bedankt 🙂
          Arvid, ik heb de uitlaatpoorttiming aangepast naar 170 zoals je zei :), als jij het zegt geloof ik het 😀
          Mn blowdown is al weer wat beter, 23dg en ik ben nog met de carters bezig om die mooi aan te laten sluiten 🙂

ook heb ik het membraanhuis opnieuw aan laten sluiten aan de cilinder, met bison epoxy

RiPe
          Topic starter

het blokje zit in elkaar, morgen start ie hopelijk :lol
            alleen nog iets over de onsteking, ik denk dat ik een iets vroegere ontsteking nodig heb omdat het complete blok hoogtoeriger is geworden. hoeveel graden voorontsteking raden jullie aan? dan kan ik de cp’s daar ongeveer op afstellen.
            maar anders zet ik ze eerst wel gewoon op 0,50mm dat is al iets vroeger dan standaard.

de carters heb ik ook bewerkt natuurlijk, met het afwerken kwam er helaas een super klein gaatje in het grote carter op de bekende plek, maar daar zit al een laagje epoxy tussen en dat zit wel goed denk ik.
            Ook heb ik het spruitstuk nog ingekort, voor een betere gasreactie en het zal nog wel wat voordelen hebben 🙂 het ziet er in ieder geval mooier uit dan zo’n lange buis 😉

chielhannen
            Bijdrager

ziet er erg vet uit alleen ik denk je dat die epoxy het niet houd op de cilinder want de cilinder zet uit !

maar ik heb respect voor je werk

zo moeten wij er meer van hebben

veel suk6

jordy
              Bijdrager

zeer vet gemaakt allenmaal
                echtwaar deze vespa site zit vol ideen:P

als het nu nog loopt heb je prima werk verricht:thumb

RiPe
                Topic starter

tnx jongens :thumb

@Chiel, die epoxy is bestand tegen 125graden en het is ook voor metaal geschikt, dus ik heb er vertrouwen in, maar misschien heb je gelijk

jordy :als het nu nog loopt heb je prima werk verricht:thumb

Het loopt =)

Ik merk wel iets minder power onderin, maar dat is logisch met deze timingen, de uitlaatpoorttiming is van 149 naar 170 gegaan, en de spoelpoorten van 110 naar 125
                  Ik heb er nog niet echt mee gereden, dat ga ik zo ff doen 🙂

TimoO_
                  Donateur

ik ben benieuwd :thumb het ziet er in ieder geval al veelbelovend uit!

peterke
                    Bijdrager

wil je weer is een filmpie poste, ben namelijk erg benieuwd hoe het loopt 😉

RiPe
                      Topic starter

kom maar ff een testritje maken dan 😉

RiPe
                        Topic starter

Net ff gereden, hij gaat echt HARD =) als ie in zn powerband komt trekt hij echt hard door, het lijkt echt geen 50cc meer. Ik ben nog niet helemaal door gegaan tot zn top want hij heeft net nieuwe poorten en lagers enzo dus dat moet ff ingereden worden, als het morgen droog is zet ik er een teller op en ga ik een mooie lange weg opzoeken 😀
                          en hij trekt nog helemaal geen valse lucht tot nu toe, die bison kit is wel goed denk ik. stationair ook mooi rustig 🙂

Daan777
                          Moderator

(KWIJL KWIJL)
                            FILMPJEEEEEE!

jordy
                            Bijdrager

dit is echt uber vet
                              ik kijk echt uit naar een filmpje
                              als dit echt zoveel power heeft wil ik het wel eens op een 70 of 80cc zien =)

niceVespa
                              Bijdrager

Respect:bier heel mooi gemaakt man FILMPJEEEEE;)

GTZ NV

RiPe
                                Topic starter

joow bedankt, ik heb een filmpje maar het stelt weinig voor, ik ga zo ff wat beters filmen. hij heeft een te grote sproeier denk ik, want hij rookt als een gek op lage toerentallen.

hier is ie ook een beetje aan het verzuipen

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 399)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.