Vespa-Ciao.NL
:: richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lowie
    Bijdrager

ik kan niks veranderen

ArvidW
      Donateur

Werkt perfect, mooi gemaakt :thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

diac
        Bijdrager

niet delen!
          je moet er patent op vragen eerst, en dan verkopen op het forum:D

G-no
          Donateur

misschien een ideetje voor een verbeterde versie: naast de ‘schuifjes’ een vakje zetten waar je een meer exacte waarde kunt invullen. en zorgen dat de maten wat breder zijn, zodat ik er bijv met mijn 125 vespa met 53mm slag mee aan de slag kan:thumb

edit: zuigerhoogte heet officieel penhoogte;)

TimoO_
            Donateur

G-no :
              edit: zuigerhoogte heet officieel penhoogte;)

dat was ik me dus al af aan het vragen. hier moet je toch de afstand invullen tussen het midden van je pistonpen en de bovenkant van je zuiger waar je ook het deckheight mee opmeet (dus niet het hoogste punt van de zuiger in het midden, maar aan de buitenkant)?

G-no
              Donateur

juist.

RiPe
                Topic starter

TimoO_ :
                  mooi programmatje Richard :thumb erg handig!

nog even over je membraancilinder, heb je de inlaat wel in verbinding laten staan met het carter?

Tnx 🙂 ja ik heb ze in verbinding met het carter 😉 want ik heb een gat van buiten gemaakt zodat ik in een spoelpoort terecht kwam, en die staat in verbinding met het carter (en de cilinder) dus dat is allemaal goed.

RiPe
                  Topic starter

@ Lowie, je moet de schuifjes verschuiven, of op het ‘balletje’ klikken en dan met de pijltoetsen laten verschuiven

@Arvid Tnx 🙂 je kunt het ook gebruiken voor jou “krukas tuning berekenen” howto

haha diac, ik gun het jullie wel 😉

@g-no het is met nog niet gelukt om van die invulvakjes te maken, het lijkt heel simpel maar ik weet niet hoe dat moet 😛 maar je kunt wel zo’n balletje aanklikken en dan met de pijltoetsen heel precies de waarde afstellen. En hoe precies wil je het hebben? 0,01? ik heb de meeste op 0,05mm gelaten omdat dat vaak met een schuifmaat nog te meten is.

en penhoogte, dat zocht ik, verder heeft die waarde weinig invloed op de poorttimingen, omdat het deck niet veranderd als je de penhoogte veranderd.

en je kunt ook een ophoogplaat toevoegen, gewoon bij het deck optellen 🙂 het deck wordt immers groter naarmate je de ophoogplaten gebruikt. en als je je cilinder dan aan de bovenkant zou veilen krijg je andere poorthoogtes dus…

G-no
                    Donateur

penhoogte heeft zeker invloed! als jij een zuiger pakt met een penhoogte van 1mm meer t.o.v. je vorige zuiger gaat je deckheigt met 1mm omlaag, en openen je poorten 1mm later. in jouw programma heeft het inderdaad geen invloed, maar in real life wel!

RiPe
                      Topic starter

ja, ik bedoelde ook in mijn programma, ik heb het er wel bij gedaan om de verhoudingen te laten kloppen 🙂

in mijn programma heeft het geen invloed omdat hij dan meteen de deckheigt restored zegmaar, die verandert dus niet. maar in het echt verandert dat wel ja 😉

RiPe
                        Topic starter

Ik ben met versie 2.0 bezig van de 2takt calculator 🙂

Ook heb ik nog wat mooie fototjes gemaakt, de lucht was mooi dus ik kon het niet laten

hansieb
                          Moderator

Toll! zeer toffe fotos

n!ck*s

nice pics richard.
                              ben je fotograaf of zo:D

Edjuh
                              Bijdrager

Sweet, deze sla ik op.

RiPe
                                Topic starter

tnx 🙂

en nee ik ben geen fotograaf 😛

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 399)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.