Vespa-Ciao.NL
:: Retrobright gebruik bij vergeelde plasticdelen?

Home Forums Techniek Framedelen Retrobright gebruik bij vergeelde plasticdelen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Je kent het wel witte plasticdelen welke helemaal of gedeeltelijk verkleurd zijn naar geel. Op het net zijn heel wat oplossingen aangeboden, maar even zoveel oplossingen welke niet tot nauwelijks een gewenst resultaat halen. Ik lees en zie het een en ander over Retrobright wat volgens mij de beste resultaten geeft. Heeft er iemand ervaring met het netjes maken van je witte kappen bijv. an dan met name het gebruik van Retrobright?

AC RACING
      Moderator

Ik heb nog geen ervaring met retrobright, maar heb me wel zeer goed ingelezen.
        Persoonlijk ga ik eerdaags eerst eens aan de haal met waterstofperoxide icm. UV. Dit heeft namelijk een soortgelijk effect als retrobright. Waterstofperoxide is namelijk zoals ik begrijp het geheime actieve bestanddeel van het chemische brouwsel wat men retrobright noemt. Eerdaags koop ik FF een fles van de juiste percentage en ga ik hier mee aan de haal. Ik gok op goede resultaten.

Martino
        Topic starter

Idd heeft het weer terugbrengen van de witte kleur vooral met een chemische reactie te maken door het plastic te behandelen met waterstofperoxide en hier UV straling op te laten schijnen. Het probleem is dat veel producten een te weinig percentage van dit spul in zich hebben om een goed resultaat te garanderen. Ik ben benieuwd welk flesje jij gaat gebruiken en het percentage van waterstofperoxide hierin. Ik zie ook graag wat beeldmateriaal van het resultaat voor en na, als je hiervan even wat foto’s wil schieten?

AC RACING
          Moderator

Vandaag ben ik begonnen met enkel waterstofperoxide. Vanavond als de zon onder gaat zal ik kijken wat het effect is.
            Vandaag heb ik ook alle ingrediënten voor retrobright bij elkaar gevonden. Dus zal vandaag of morgen ook het resultaat van retrobright VS enkel waterstofperoxide ondervinden. Ik zal tegen de tijd dat ik ermee bezig ga, ook een fotoshoot houden.
            Retrobright wil ik denkik in vergelijking met vandaag onder een UV lamp aanbrengen, dit gezien ik toch merk dat de zon snel wegdraait.

MoakeJohnson
            Bijdrager

Is het gelukt?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.