Vespa-Ciao.NL
:: Renzoo’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Renzoo’s Perso

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Renzoo
    Topic starter

Hallo Forumleden,

Update: 22-4-2010

De Vespa’s waren net voor mijn neus aan een ander verkocht 😐 . Ach, scheelt weer ruimte, en meer geld om de 2 citta’s goed te maken. Ook gaan ik mijn Ciao weer eens een mooie lakbeurt geven, motorblok revisie, enzovoort.

Ik ben inmiddels al een aantal jaren in het bezit van een Vespa Ciao. Geen kenteken, gratis gekregen van iemand. Gestript, gespoten (toen was ik nog 14), en weer in elkaar gezet. Maarja, 1 laag verf is nooit genoeg. Met mijn eigenwijze kop weer inelkaar gezet en weer lekker getoerd (nog steeds zonder kenteken). Nadat ik vorig zomer in het bezit ben van een ’79 Zundapp KS 50, heb ik niet meer omgekeken naar mijn Ciao. Kort geleden heb ik via via 2 brommers kunnen regelen, namelijk:

Citta (?) in onderdelen, Candy Apple Red gespoten, geen frame
      Citta Eco, op het moment in bezit van de vriend van mijn zus. Deze komt nog bij mij te staan. De Citta heeft die vriend gratis gekregen van een marrokaan op het werk, Was hij naar de fietsenmaker geweest, bleek hij dus al geschouwd te zijn, nog alleen kenteken erop en klaar, zelf het sleuteltje van het stuurslot zat er nog in!

De CCAR (Citta Candy Apple Red) wordt opgeknapt/opgebouwd. Ook ga ik nog een Zundapp KS 50 opnieuw opbouwen, ik heb al aardig wat onderdelen liggen, dus eind van het jaar een hele boel brommers in me achtertuin 😀

Ik ben begonnen met het reviseren van het motorblok van een andere citta, deze houd de vriend van me zus zelf. Ik moet nog alleen krukas loshalen, dan het grote carter helemaal schoonmaken en polijsten. Ik heb tot nu toe het volgende gedaan:

Kleine carter schoongemaakt en gepolijst
      Zuiger schoongemaakt
      Ontsteking verwijderd
      Decompressie setje losgehaald en schoongemaakt
      Vliegwiel beetje schoongemaakt
      Koelkap schoongemaakt
      Dat kleine kapje dat op de cilinder komt schoongemaakt

To Do:

Pakkingset en lagerset bestellen, krukas loshalen, cilinderkop schoonmaken en oppoetsen, en natuurlijk de boel weer in elkaar zetten :!

Ik zal binnenkort meer foto’s uploaden.

joosten
      Bijdrager

suc6

Renzoo
        Topic starter

Bedankt!

MvG Renzo

Edjuh
          Bijdrager

Mooi sleutelpakket!

Maak nog even foto’s van alles als je wil.

Renzoo
            Topic starter

Zal ik doen, maar de brommers moeten nog worden afgeleverd, me handen jeuken al als ik eraan denk om al die brommers op te knappen 😀

Robertez
              Bijdrager

Klinkt goed, ben benieuwd!

joosten
                Bijdrager

suc6, kzal het volgen;)

Renzoo
                  Topic starter

[thumb=datas/thumbs/2140-photo-0059.jpg]2140-photo-0059.jpg[/thumb]

Revisie van het motorblok

[thumb=datas/thumbs/2140-photo-0060.jpg]2140-photo-0060.jpg[/thumb]

Alles mooi schoonmaken

Dit is trouwens mijn eerste revisie van een piaggio blok

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.