Home › Forums › Techniek › Mechanisch › Remsegment
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 maanden, 3 weken geleden door richard.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 juni 2025 om 16:17 #828995
Heeft iemand toevallig de maten van een remsegment voor een citta?
Ik heb een nieuwe remsegment gekocht bij een lokale brommerzaak, maar deze is maar 11mm breed. De remsegment die eronder zit is 16mm breed en tussen de 0,4 en 0,5 mm dik.
Als ik 1 op jmpb of k-parts bestel, zijn die wel 16mm breed? Er staan namelijk geen maten bij.
Voor zover ik hier op de forum kan vinden is het beste om geen merk te kopen?
https://www.jmpbonderdelen.nl/achterremsegment-citta-ciao-si.html
Deze zou dan voldoende moeten zijn?6 juni 2025 om 16:32 #828997Als ik een nieuwe zou kopen, zou ik deze kopen: https://www.jmpbonderdelen.nl/achterremsegment-citta-ciao-newfren.html
6 juni 2025 om 18:23 #829002Ik las dat juist in de newfren meer ijzerdeeltjes in zitten dan in de iets goedkopere. Dat is dan verder geen probleem? Neem aan dat met meer ijzerdeeltjes het sneller slijt.?
Heeft iemand ook ervaring met de malossi remsegment?
Zitten daar ook veel ijzerdeeltjes in?
Ik zie wel dat de remsegment iets langer is t.o.v. de originele. Denk zelf dat je rem iets sneller ‘aanslaat’ omdat die iets langer is en dus meer grip zal hebben.6 juni 2025 om 19:40 #829004as dat juist in de newfren meer ijzerdeeltjes in zitten dan in de iets goedkopere. Dat is dan verder geen probleem? Neem aan dat met meer ijzerdeeltjes het sneller slijt.?
Dat weet ik niet, het klinkt plausibel maar ik heb zo veel orginele rem schoentjes liggen die ik dan even opschuur, dat ik nooit nieuwe koop.Ik denk dat de remschoen juist beter “hapt” als de voering korter is.
Wat ook helpt is als je de groeven uit de remtrommel schuurt. Ik doe dat door grof industrieel dus een professionele kwalitijd schuurlinnen op een oude remschoen te plakken en dan monteren. Vervolgens druk je de rem (met gevoel) in en duwt de brommer honderd meter.
dan weer een gewone remschoen erin, en hij remt als een dakloze die een kwartje ziet liggen.- Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door zevenenergie.
6 juni 2025 om 20:17 #829008Bedankt voor de tip zevenenergie.
Denk dat ik gewoon deze ga bestellen.
https://www.k-parts.nl/remschoen-rms-gilera-citta-ciao-si-achter
Ik denk niet dat iemand ze ooit opgemeten heeft 😀Helaas zijn ook de daklozen tegenwoordig zo lui dat je het kwartje nog in hun handen moet drukken haha
6 juni 2025 om 22:13 #829009De smalle variant is voor de eerste Ciao (oldtimer) modellen. Puur toeval dat je zo een gekregen hebt, want het is geen gangbaar type. Vrijwel elke remschoen die je online vindt, is van de brede variant.
7 juni 2025 om 09:54 #829011@fonS , dankje voor de reactie. Dan weet ik iig geval waar die wel voor is en dat ik dan gewoon 1 online kan aanschaffen.
7 juni 2025 om 16:20 #829013Achterklok schoongemaakt ,nu wachten op de nieuwe remsegment.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.