- Dit onderwerp bevat 54 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door remlicht99.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 januari 2011 om 10:17 #467853
update!
naa een hele lange dag niks gedaan te hebben en een beetje problemen met de verf.. ben ik weer begonnen aan mijn project..
nadat ik de velgen met blanke lak had gespoten wilde de verf niet meer uitharden.. toen heb ik weer alles schoon gemaakt.. en over nieuw gespoten.. ook zitten de banden er nu op..
ik heb ook mijn frame aangepast voor de brede achterband en de kickstart..:

ook heb ik mijn zadelpen nog ingekort:
er zijn 5cm van af gegaan..

gister heb ik eindelijk mijn spatbord kunnen laten lassen
dit heb ik erna meteen geplamuurd..ook heb ik een paar beugeltjes gemaakt..
1tje voor me kentekenplaat..en 2 voor mijn voorspatbord..
(foto’s volgens nog)totaal plaatje:

van morgen heb ik nog mijn krukas voorzien van lagers:

ook heb ik 2 buisjes van 27mm binne diameter gevonden voor mijn 27mm flens..
hier nog het frame.. hoe die er nu bij staat.. :

vandaag zal er niet veel meer aan gebeuren geen tijd i.v.m. school en training..
morgen ga ik alles netjes schuren en hopelijk spuiten..
2 februari 2011 om 16:00 #457346zo makkelijk en snel ging het toch niet 😛
heb het toch NOG maar een keer gespoten met filler omdat het niet helemaal glad was..
hier staat hij in een 2e laag filler in mijn geweldige spuitkabine:P :

2 februari 2011 om 20:25 #468043Afwerking ziet er goed uit 😉
2 februari 2011 om 20:37 #468044Mee eens.
2 februari 2011 om 21:14 #468045dankjulliwel voor jullie reacties!
nu nog hopen dat de kleuren lak ook goed gaat lukken!
3 februari 2011 om 16:28 #468059wat is dat “black’voor spuitbus merk,en wara heb je dat gekocht?
ik heb het nog nooit ergens eerder gezien..
3 februari 2011 om 16:32 #468060das montana nog iets.. bij de verfgigant.. ik raad het je echt ten sterkste af! is echt de grootste rotzooi!
3 februari 2011 om 16:40 #468061frame ziet er strak uit! die montana verf is inderdaad rotzooi, veel gebruikt door graffiti kunstenaars.
3 februari 2011 om 17:15 #457750
Anoniembrommer ziet er supergoed uit, hoop dat ik maandag naar je toe kan komen voor het blokje in elkaar te zetten.
het enige waar we mee zitten: we bouwen een 27mm flens op de DR 70 EVO, nu is de vraag aan jullie:
past dit gewoon zonder je groot carter aan te passen?:Pde buitendiameter is geloof ik 30 mm, weet iemand of dit past?
anders komen we toch aan het zagen in je mooie kickblokje:Pben benieuwt naar het eindresultaat, uiterlijk en motorisch!
3 februari 2011 om 21:19 #468079@ steven: dankjewel! ja dat zei de verkoper ook al maar wilde gewoon proberen of het wat was aangezien heeeel veel verschillende kleuren erin hebben marjah nu gaat het beter:P
@joris: dankjewel! ik hoop dat het zo past zou idd jammer zijn als we erin moeten vijlen..
buiten diameter 30 is met de uitlaat en klem erom heen eh..ik ben ook benieuwt! heb net het frame gespoten en heb nog een nieuw ideetje!
hier morgen meer over in een update MET foto’s
3 februari 2011 om 21:31 #468080Ik hoop dat je je frame ruim hebt aangepast voor die band… Ik had namelijk een 2,75 Vee Rubber op m’n racer en ik had zeker 5mm ruimte tussen de band en het stuk spatbord dat deel van het frame is.
Maar na m’n eerste testrit bleek toch dat de band aanliep, en niet zo’n beetje. Naarmate het wiel sneller draait, wordt de band ‘groter’ (middelpuntvliedende kracht).
Dus ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik… Ik had natuurlijk geen zin meer om na het spuiten nog aan het frame te moeten slijpen en heb noodgedwongen een smallere band gemonteerd.En zoals iedereen zegt; de afwerking ziet er prima uit
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.3 februari 2011 om 21:36 #468081@ FonS: bedankt voor je reactie!
ik hoop dan ook dat ik genoeg eruit heb gehaald.. ik heb aan beide kanten zeker nog ong. 1cm spelling dus hoop dat genoeg is.. anders toch nog maar een keer aanpassen :P:|
4 februari 2011 om 10:20 #468097update!
gister avond mijn frame weer geschuurd.. na 2 en half uur schuren eindelijk een mooi strak frame:

toen heb ik alles schoon gemaakt en ontvet
en ben ik begonnen met spuiten..eerste laag:

en tweede laag:

het zal nu wel droog zijn.. dan kan ik beginne met weer te schuren.. nu korrel 1000/1200
dan kom er nog een laag zwart overheen.. dan ga ik het afplakken en komt de andere kleur erover heen..ook nog wat motorisch nieuws:
joris gaat dadelijk de inlaat opboren en dan kunnen we maandag aan het blok beginnen..
helaas is er wel wat minder nieuws over de cilinder:hij heeft een flinke stoot rand aan de kop.. en waarschijnlijk moet ik dus een nieuwe/2ehands kopen:/ nja we zien wel!
4 februari 2011 om 12:49 #468092Ziet er netjes uit
Vind wel dat dat achterlicht er een beetje vaag opkomt(naar boven gericht) maar das smaak. Goed bezig in ieder geval
4 februari 2011 om 13:40 #468109@docs911: bedankt voor je reactie! ja het achterlichtje komt een beetje omhoog door de ronding van het spatbord en omdat het lampje van zich zelf al schijn staat gericht..
verder heb ik net weer geschuurd met korrel 1000
het zit nu ong. overal wel strak in de verf.. alleen op somige plaatsje zie je een soort scheurtjes.. deze heb ik al geprobeert eruit te schuren maar het is net alsof de verf met die plamuur reageert:S nja morge weer schuren op de slecht puntjes en dan even in de filler en nog 1 keertje spuiten.. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.