- Dit onderwerp bevat 54 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren geleden door remlicht99.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 november 2010 om 01:32 #284465
hallo,
mijn naam is Tom ben 17 jaar oud en ben nu ongeveer 2 jaar bezig met vespa’s sleutelen.
ik ben al van mijn 12e bezig met brommers minibike’s pitbike’s enzovoort..
heb al uns gehad:
4 minibike’s 2AC 49cc 1LC 39cc 1AC 49cc crossmodel
1 chopper(schakel) 110cc 4 takt
1 honda MT5 70cc
1 honda MTX-Ot 80cc
3 pitbike’s 125cc lifan, 110cc chinees lifan heb ik nog steeds.7
2 quads. 50cc en 110cc schakel
en drie vespa’s waar va n ik er nu nog 2 van in mijn bezit heb.zo kocht ik de MT-5:

en zo zag die eruit toen ik ermee klaar was!:

zo kocht ik mijn 1e vespa ciao mix:

Na een tijdje met deze zwarte wilde ik hem toch wat netter maken..en wat sneller natuurlijk.
toen heb ik in een vakantie de hele brommer uit elkaar gehaald.. en opnieuw gespoten.de set-up toen was:
65cc Polini W-poort
stnd getuned carters(by joris)
bromkruk getuned (by joris)
13.13 Del ‘Orto met malossi filter
malossi voor vario
100mm schijven met gele druk veerhet frame gespoten en de zelfgemaakte kabelboom er al ingezet:

nog wat spulletjes die lagen te drogen:

zo ziet die er uit na de metamorfose:

alles is netjes op de uitlaat na..daarna kocht ik mijn 2e ciao mix van leonciao..

deze was erg gaar.. heb ik er een stang tussen laten lassen en een zadel van een gewone ciao ering gelast. en had nog een EBR liggen dus die er ook in gezet met als doel een racer te bouwen..
zo staat die er nu nog steeds bij:

na 2 weken had ik genoeg van me polini blok en verkocht ik hem aan joel.(joelciao)
toen heb ik me een Speed engine gekocht en meteen ook een 43mm DR Evo.na paar dagen heb ik hem inelkaar gezet en in me brommer gelegt.. en toen waren we ongeveer bij het begin van deze week aangekomen.. maar door het slecht weer geen tijd gehad om er een beetje mee te rijden..
dus heb ik maar de brommer weer uitelkaar gehaald en een KM-teller erop gebouwd en ook een contact slot:
17 november 2010 om 18:57 #465874heb gister een ander frame gekocht op martkplaats MET kenteken.. voor maar 30,- euro incl verzendkosten!
er zit al een stang tussen gelast.hier ga ik mijn EBR voorvork inzetten tenzij iemand deze wilt ruilen tegen een citta of tomos voorvork..
de kleuren weet ik nog niet maar word hopelijk een nette ciao!
heb wel al mijn motorblok bij elkaar..:
70DR evo
kickcarters getuned
kickkruk getuned
13.13 dell’orto malossi filter
en waarschijnlijk poulie aandrijving maybe variofoto’s komen zodra ik het frame binnen heb!
17 november 2010 om 20:45 #465878Sorry hoor maar ik vind de koplamp van die mt toch wel fucking lelijk
Isie orgineel? bouwjaar?
17 november 2010 om 20:54 #465881dat is dan wat jij vind.. hij is niet orgineel en de Mt komt uit ’85
17 november 2010 om 20:56 #465883Mooie kleuren combinatie! (Dat bruin met wit, is het wel bruin? Heb een kleurafwijking …) Ben scheel, kan het niet goed zien
17 november 2010 om 20:57 #465884bedankt! het is een beetje koper achtig metalic:P
26 november 2010 om 11:24 #466059heb net mijn frame binnen gekregen wat ik heb gekocht voor 30,- euro.. met kenteken(A)
en een deel van mijn citta voorvork is binnen..dalijk foto’s maken en schuren..
post strakjes wat foto’s!
26 november 2010 om 12:05 #466064remlicht99 :
heb gister een ander frame gekocht op martkplaats MET kenteken.. voor maar 30,- euro incl verzendkosten!
er zit al een stang tussen gelast.hier ga ik mijn EBR voorvork inzetten tenzij iemand deze wilt ruilen tegen een citta of tomos voorvork..
de kleuren weet ik nog niet maar word hopelijk een nette ciao!
heb wel al mijn motorblok bij elkaar..:
70DR evo
kickcarters getuned
kickkruk getuned
13.13 dell’orto malossi filter
en waarschijnlijk poulie aandrijving maybe variofoto’s komen zodra ik het frame binnen heb!
hoe heb je het overschrijven van het frame gedaan dan?
26 november 2010 om 16:13 #466063heb de verkoper betaald en toen stuurde hij mij de papieren op.. toen heb ik hem overgeschreven en het vrijwaardingsbewijs terug gestuurd..
en toen heeft hij me het frame opgestuurd:P
26 november 2010 om 16:29 #455738net weer terug uit het beunhok..
hier wat foto’s van mijn werkzaamheden
het frame hoe ik het kocht:

als eerst heb ik die K*T voetstepjes weg gedaan..:

en toen waren ze dood:

ik wilde hem eerst gewoon goed schuren.. maar heb toch maar gekozen voor verafbijt
hier het frame in de verfafbijt:

morgen als ik tijd heb en het niet TE koud is afspuiten met HD reiniger. daarna de restjes nog weg halen..
en dan beetje afwerken met de flex:Pik ga morgen ook even wat nieuwe plamuur halen.. kan ik de stang afwerken.. deze is echt PRUT gelast even als de voetstepjes die ik er na wat in slijpen er zo van af kon wiebelen..
27 november 2010 om 12:22 #466091
Anoniemhey tom,
zo mag ik het zien, heb je weer een leuk werkje:P
dat frame ziet er echt super uit, ook een mooie stang!het kleincarter fix ik je nog, heb dit weekend geen tijd helaas.
ik denk dat ik het woensdag wel mee neem dan.veel schuurplezier he, je hebt toch nog lekker veel werk haha:P
Edit: zijn die stepjes nou van een bmx? hoe durf je die te mollen, die kan ik gebruiken!:P
27 november 2010 om 12:49 #456125@joris:
haha.. wat je leuk werk noemt:|heb net maar met de boormachine en een staal en koper borstel gewerkt.. dit ging wel super goed!
en je hebt een mooi gepolijst frame:Pen ja ze zijn van een bmx geweest:P ik kan ze je wel ff aan elkaar plakken XD.
verder heb ik net nog mijn citta voorvork van aapie binne gekregen.. deze is echt harstikke scheef! deze gaat dan ook zo snel mogelijk terug..
ik post dalijk wat foto’s van hoever ik ben gekomen met het schuren en meschien plamuren 🙂
29 november 2010 om 10:06 #466148gister niet echt tijd gehad om wat foto’s te posten..
nja bij deze dan foto’s met beschrijving:
zo zag het frame euit toen ik klaar was met verafbijt en schuren..:

heb eerst de lassen bij de stang afgeslepen en geplamuurt:

dit moet wel nog verder worden afgewerkt..
toen heb ik ook nog mijn achterspatbordje ingekort:

nja verder heb ik nog een gat gemaakt voor mijn kickstart..
zo staat hij er nu bij:

29 november 2010 om 10:22 #466150nice! waar komt je remlicht? :pest
29 november 2010 om 10:31 #466151haha.. ik hoef geen remlicht:P
er komt een trail lampje op het spatbordje..:

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.