Vespa-Ciao.NL
:: Remco82’s Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Remco82’s Ciao

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

remco82
    Topic starter

Hoi, ik ben Remco en nieuw op deze site. Geboren in 82 maakt het me nu ruim 30 jaartjes oud. Vroeger, en dan praat ik van m’n 15e tot 20e jaar heb ik veel met brommers gespeeld. Een monster puch (120kmh+), een citta, een lc ciao (optrekken als een malle tot 60kmh, tot ik de afsluitdop in mn snufferd kreeg) en een leuke malaguti fifty waren toen mijn hobby. Tijdens de studie heb ik vervolgens alles van de hand gedaan en heb daarna de crashende kopers nog meermaals geholpen om het opnieuw op te bouwen. Achteraf best grappig maar toch mega veel spijt gekregen van de verkoop. Met de puch reed ik iedereen eruit, althans als ik meer dan 500 meter de ruimte kreeg, met de ciao was alles leuk en die malaguti, vind hem nog steeds leuk. Maar, bottom line gaat er niets boven de ciao! Althans, dat vind ik. Maximale snelheid eruit halen hoeft voor mij niet, daarvoor heb ik nu een motorrijbewijs.

Hierbij laat ik graag mijn ‘nieuwe’ ciao snor zien. Afgelopen zaterdag gekocht bij de fietsenmaker in Utrecht voor een schappelijke prijs (325€). 🙂

[url]https://docs.google.com/file/d/0B2LRErZ0CVwfTURGMzhQUi1vSUk/edit?usp=sharing[/url]

Volgens mij is het een elektronisch blok (ik heb een CDI met twee stekkers, remlicht en toeter) die bijna de klok rondgereden heeft. Het klokje werkt trouwens prima!

Er mankeert wel het een en ander aan, maar dat is op zich niet zo gek na zoveel kilometers. Het voorwiel staat er scheef in waardoor de velg de vork raakt als ik vol rem. De avond van aanschaf ben ik er mee naar Zeist geweest (zo’n 15 km) en had ik problemen met de verbranding. Steeds mijn voet tegen de shoke houden om half lucht te geven bracht me waar ik moest zijn. Hij rookte ook erg en ik heb het vermoeden dat er een te rijke mengsmering in zat. De carburateur schoongemaakt (er zit een 89 sproeier in :S), brandstof vervangen en nu loopt ie redelijk. 25 koud, 31,5 warm! 😀 39,5 berg af en wind mee 😉

Omdat ik de snor graag in gebruik hou voor mijn dagelijks gebruik ga ik alles rustig aan en in etappes aanpakken. Allereerst probeer ik uit te zoeken wat ik allemaal heb zonder de ciao uit elkaar te halen. Als ik bijvoorbeeld de uitlaat zal verwijderen vermoed ik dat ik hem er nooit weer op krijg. En zo is er vast nog wel wat.

[url]https://docs.google.com/file/d/0B2LRErZ0CVwfSmNDeHByODVOQ1U/edit?usp=sharing[/url]

En onderdelen zijn er nog niet…

Kunnen jullie zo zien of dit een snorklok is? Zo ja, waar zie je dat aan?

[url]https://docs.google.com/file/d/0B2LRErZ0CVwfRXozR1NqRWRmYkk/edit?usp=sharing[/url]

Mijn stappenplan is ongeveer als volgt;
      1) Grotere poeli (83 –> 105)
      2) Cittypower uitlaat + grotere carb + polini filter
      3) Voorvorkrevisie + remsegmenten
      4) Klokrevisie + aanschaf extra klok (als ik snor heb brom erbij, vice versa, misschien een vario)
      5) Nieuw model koplamp opsnorren (biedt gerust aan als je hebt liggen)
      6) Kleurencombinatie kiezen… twijfel tussen geel/zwart en wit/zwart
      7) Werkend bromblokje opsnorren (hier dan mee rijden) (idem)
      8) Snorblokje reviseren
      9) Bromblokje tunen en met snor rijden
      10) uitvogelen hoe ik hem electronisch ga begrenzen, heb er iets over gelezen. (misschien doe ik dit ook wel eerst)

Met de snorsetup wens ik lekker vlot op te kunnen trekken en een 45-50 km halen. Zo kan ik mooi meekomen in het stadsverkeer. Denken jullie dat ik met de standaard cilinder en een snorklok(?) dat ga halen als ik alleen de carburateur en uitlaat aanpas? Met deze setup wens ik overigens zo incognito (uiterlijk en geluid) als mogelijk te blijven om begrijpelijke redenen.

Als ik dan straks een bromblok erbij heb, dan kan het echte feest beginnen. Als het goed is zijn de financiën dan ook iets gunstiger en zou ik een nog vlotter trekkende setup tot max 70kmh willen halen. Uiteraard elektronisch begrensd en zo onopvallend mogelijk. LC hoeft van mij niet, kappen moeten er gewoon op passen. En een vario? Nou ja, misschien, als ik een goede kan vinden met varionaaf.

Maar eerst maar eens bij het begin beginnen.

Als je vragen, antwoorden, opmerkingen of wat dan ook hebt, PM me maar.

Groet,
      Remco

Edjuh
      Bijdrager

Welkom Remco,

Dat hij rijdt met een 89 sproeier vind ik moeilijk te geloven. Is die 8 geen 3? Een snor heeft meestal een 37 in een 12-7 carb.

Het voorwiel probleem zal te maken hebben met de nylon bussen in je voorvork, die moeten dan vervangen worden.

Voor die 50km/u zou ik dan een bromblokje kopen, makkelijker dan een snorblok aanpassen. Maar met een snornaaf en 105 poelie red je dat niet. Met een poelie 70 misschien maar dat gaat dus ten koste van je optrekken. Vario is dan een goede optie.

Ik vind de brommer er goed uitzien. Je wil dus een andere kleur geel?

Succes

remco82
        Topic starter

Dankjewel voor je prompte reactie Edjuh 🙂 Voel me gelijk welkom 😀

Misschien heb ik me vergist inderdaad. Of op de kop gelezen, ik ga dat later even uitzoeken.

De brommer ziet er inderdaad redelijk netjes uit, bouwjaar 2005. De kleur is vervaagd, en overspuiten heeft geen haast. Her en der wel wat plekjes en roest, maar ach… kan ie voorlopig wel hebben lijkt me. Tot die tijd goed nadenken wat het worden gaat. Geel vind ik wel een hele mooie kleur voor een ciao. En wit ook…

Martino
          Moderator

Het verschil tussen een snor en bromnaaf is maar op een goede manier te zien vanaf buiten. Dat is tellen hoeveel dichte naaldlagers het naafdeksel heeft. Een Brom heeft er 1 centrale en een Snor heeft er 1 centraal in het midden plus nog 2 kleinere onderaan de naaf voor de extra tandwielen. Onderling zijn er dan ook weer verschillende tandwielverhoudingen te vinden. Belangrijk voor jou is het zoeken naar de juiste overbrenging.

Afhankelijk welk soort naaf je hebt zal je een passende poelie kunnen zoeken. Logischerwijs gebruik je icm een snorvertanding een kleinere poelie om de korte overbrenging wat te doen opvangen. Met een brom is het net weer andersom.

Een snorvertanding icm een 105mm poelie is in mijn ogen ten alle tijden te licht en je gewenste snelheid is hiermee ook niet te halen. Wil je echt goed met het stadsverkeer meekomen zal je toch een vario moeten aanschaffen. Lekker vlot op trekken en de topsnelheid van 50 om mee te kunnen komen. Al mag dit dan niet binnen de bebouwde kom. 😉

Ik vindt het een leuk standaard Ciaotje zo geel. Mocht je toch de lak gaan op knappen zal ik hem geel laten en wit laten voor wat het is.

Wilk1985
            Moderator

Leuk Ciaotje! Je bent zeker niet de eerste hier die terug komt bij zijn “eerste” vervoersmiddel 🙂 Ik vindt hem er zeer goed uitzijn uitgaande van de hoge kilometerstand!

Welke koplamp ben je precies naar op zoek want de lamp die je er nu op hebt is het laaste model dat geleverd is. Ik zou persoonlijk de trappers eraf halen aangezien dat veel fijner rijdt en het ook wat stoerder oogt maar dat is persoonlijk.

Succes met je Ciao!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.