Vespa-Ciao.NL
:: rem probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen rem probleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

steftheking
    Topic starter

hey..
      ik heb al een tijd een probleem met mijn (achter) rem .. en dat is dat hij eigenlijk niet tot nauwelijks remt..
      nu dacht ik vandaag dat fix ik ff , dus ik samen met een vriend mijn remkabel gespannen en nu remt hij eigenlijk nog slechter dan hij ervoor deed.. weet iemand wat ik eraan kan doen om dit weer te kunnen fixen..

gr. stef

N!CK\s

andere remblok erin doen;)

hansieb
        Moderator

Remsegment maybe vettig of iets dergelijks.

Wat je ff zou moeten doen is je hele achterwiel eruit halen , lijkt veel werk maar is het niet.

1. Tandwiel achter eraf door waterpomp tang en wat power te geven.
          2. Sleutel 17 heb je nodig dan maak je alle 4 de bouten achter los.
          3. Dan is je wiel eruit , lagerplaat eraf en dan kan je je hele ( KLOK , NAAF) er zo uithalen

Dan ff kijken of je segment niet vettig is , even opschuren en misschien is die wel versleten dan moet er een nieuwe op.

steftheking
          Topic starter

bedankt voor de reactie, maar hoe kan ik zien dat hij versleten is.. ?

VespaAvanti
            Donateur

Hey
              Als de blok dun wordt is hij versleten.:lol
              Als het van binnen vettig is betekend het dat de kering van je klok/naaf aan de binnekant rot is, deze kan je dan het beste ook even vervangen anders heb je het probleem zo weer.
              Succes:thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.