Home › Forums › Perso’s › Andere merken › Reiniero’s Puchje! schijfrem!
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 4 maanden geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 november 2007 om 20:51 #260560
Nou ik ben Reinier Weber, 15 jaar oud (bijna 16 in januari) en wonende in Meerssen in Zuid-Limburg.
Zoals de meeste al weten heb ik nog een oranje vespa :

deze dus!
Deze word verkocht omdat ik altijd al graag een puch hebben gewilt.
En deze is er nu ook gekomen..
nou ja mijn geschiedenis :Mijn eerste brommer was mijn citta die ik van mijn broer had gekregen omdat hij hem niet meer wilde :

Dat was deze.
Deze is vervolgens ook verkocht omdat ik toen hier op het forum kwam en toen dolgraag een ciao wilde.
Zo was hij toen ik hem kocht :

Waar vervolgens dit van gemaakt is :

Zoals ik al zei word deze binnenkort verkocht..
Ook heb ik een Peugeot fox gekocht voor mijn dagelijks vervoer naar school :

Mijn plannen zijn :
-Hij moet er optisch goed uit komen te zien.. dus goeie lak en leuke details.
-Hij moet motorisch lekker hard gaan zo rond de 90 en lekker optrekken natuurlijk:P
-Zo’n EBR verstevigingstang ertussen.
-Over de lak heb ik nog geen idee.. de velgen behouden die kleur wat je ziet op de foto’s!Als iemand nog suggesties heeft over de lak laat het me aub weten!!
Ik heb een puch met kenteken gekocht.. dus dat ik er ook eens een keertje mee over de weg kan gaan:P
Setup :
-kickstart blokje
-Ik begin met een 70cc eurokit(later wat “heftigers”)
-18mm Spaco
-Heb al 2 uitlaten namelijk : Een z.g.a.n. proma cc en een homoet.
-Als ontsteking heb ik me een Selletra binnenrotor gekocht.Heb nog niet veel verstand van puch.. dus ik zal af en toe wel eens om raad vragen:P
Nou genoeg gelult tijd voor wat feuteus=)
het frame met de plamuur erop

De chrome achterbrug:D

De mooie chrome veren:)

En de z.g.a.n. Proma CC :D:D

Hier de Honda MB vork… komt nog een schijfrem voor;) (eens wat anders als een ebr:P)

De vork eens in het frame gedaan(ziet er bruut uit, al zeg ik het zelf:P)

De velgen… word nog een laagje over gespoten;)

Het kickstartblokje

18mm carb met spruit!

Hier eens met de velgen en achterbrug erin! is ie nice of is ie nice:P

hier met kickstartblok en proma cc eronder!:D:D

UPDATE!! 14-11-07

UPDATE!! 17-11-07

helaas zag de binnenkant er niet meer zo mooi uit :'(

DE SCHIJFREMSET 😀

Ik ben nog steeds bezig met plamuren (egt een kut werk:(:P)
maar ja het moet gedaan worden.Er zal wel vaak geupdate worden aangezien ik er veel mee bezig ben=)
Ooh ja als iemand nog suggesties heeft over de lak van het frame : ALTIJD WELKOM!!
BRAND MAR LOS:p
Reiniero!
11 november 2007 om 20:54 #260610word zeker mooi, al heb ik het niet zo op puchjes 😛
veel suc6 verder en jammer dat je die mooie ciao verkoopt (L)
11 november 2007 om 20:54 #260611Oh damn in welke wereld ben jij beland 😀 ?
puch 🙁 , je gaat wel omlaag zeg :no
Nee grapje joh, mooie proma maar puch is niet mijn ding 😉
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 november 2007 om 20:59 #260612BEDANKT:p
ja kan eh ieder zijn smaak;)
11 november 2007 om 21:02 #260613Zal vast een mooi dingetje worden man:D succes ermee he;) Maar ik blijf er wel bij dat het zonde is dat je die ciao verkoopt:P
11 november 2007 om 21:10 #260614ziet er goed uit, maar zonde dat je helemaal stopt met de vespa’s, had dan een ciao genomen als shcool vervoer!
11 november 2007 om 21:13 #260615nee 😛 ik heb liever wat luxers en betrouwbaarder.. en ja fox is gewoon mooi ding rijd lekker zit lekker:P
je kan zegge wat je wil.. maar met vespa heb je veel gekut.. dit kapot dat kapot..(ja dat heb je ook met puch)
maar fox.. is gewoon betrouwbaarder.. me broer heeft er nu 1 en heeft um al 2 jaar en nog nooit iets aan geweest of ja misschien 1x. en dat zegt al heel wat;)
11 november 2007 om 21:17 #260616Kan je geen beter spruitstuk vinden? Dit heeft toch de flow van een moeras?
Btw. Als ik je verhaal lees lijkt het alsof je een puchblok op je fox gaat bouwen(tot je de puch zelf ziet:) ).
Succes, ze kunnen echt vet opgefokt worden dat spreekt me wel aan.
Proma omlassen naar vespa en opmaatje nemen!
Foxjes zijn ook goed, onbegrensd gaan ze echt lekker! Laat staan met wat kleine veranderingen.
11 november 2007 om 21:23 #260617Edjuh :
Kan je geen beter spruitstuk vinden? Dit heeft toch de flow van een moeras?Btw. Als ik je verhaal lees lijkt het alsof je een puchblok op je fox gaat bouwen(tot je de puch zelf ziet:) ).
Succes, ze kunnen echt vet opgefokt worden dat spreekt me wel aan.
Proma omlassen naar vespa en opmaatje nemen!
Foxjes zijn ook goed, onbegrensd gaan ze echt lekker! Laat staan met wat kleine veranderingen.
zo zijn alle spruitjes voor puch.. of ja veel iig maar ja ding is niet meer in topstaat dus misschien komt er een andere carb.
11 november 2007 om 23:55 #260618Succes ermee
Maar waarom ben je niet eerst begonnen met std ontsteking dan ?
12 november 2007 om 03:10 #260619Beter gewoon meteen Dit en hank koppeling en een mooi opmaat uitlaatje kopen.
Dat loopt je puch wel leuk;)
Maar verder wel jammer dat je stopt met vespa:(12 november 2007 om 16:02 #260620reiniero :
Nou ik ben Reinier Weber, 15 jaar oud en wonende in Meerssen in Zuid-Limburg.reiniero :
Ook heb ik een Peugeot fox gekocht voor mijn dagelijks vervoer naar school :15 jaar en je gaat al dagelijks met de brommer naar school:P, crimineeltje ;).
verder succes met je brommer12 november 2007 om 16:46 #260621hahahaa 😛 ja voor als ik 16 word.. (in januari 😉 )
12 november 2007 om 17:51 #260622:(:(:(Jammer dat je stopt met vespa’s:(:(:(
Vespa’s kunnen net zo betrouwbaar (of betrouwbaarder) zijn als andere brommers hoor:!
Mijn vespa rijdt al 2 jaar zonder ook maar 1 probleem te hebben mee gemaakt, en ik rijdt er toch zat km’etjes mee.
Vespa is gewoon simpele techniek wat het altijd goed blijft doen als je het maar niet al te veel opvoert:lol
Die puch wordt een leuk dingetje, daar moet je een 80cc Gilardoni op hangen, dan gaat ie pas
Succes met je project!;)12 november 2007 om 19:17 #260623ja dat komt misschien later nog.. maar ik moet effe kijken.. eerst wil ik hem optsich goed in orde hebben en motorisch al redelijk laten lopen. dan komt later zoals ik al zei iets “heftigers”op;)
ik d8 ook al 80 gila enz..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.