Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Reed valve blok vragen
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 7 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 september 2006 om 15:25 #203306
ik ben een citta aan het bouwen
ik heb net een malossie reedvalve blok besteld
er komt een 80cc malossie cilinder op
waarschijnlek een 19mm carb
elektronishe ontsteking
over de krukas ben ik nog niet helemaal uit
en ik wil er een vario opzetten
en een homoet uitlaat denk ik weet ik ook nog niet helemaal zeker
hoe zal dit rijden ? en optrekken ?
is het malossie reedvalve blok sneller als polini evolution blok ?
hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft
alvast bedankt
3 september 2006 om 15:38 #205929Krukas moet zowiezo volle wangen zijn dus :
Mazzuchelli volle wangen , Malossi volle wangen.
Homoet is gewoon geen 80cc uitlaat kijk maar eens bij “onderdelen” boven en dan bij uitlaten. Een ninja pijp / Sp enzo zou het veel beter doen.
Ik denk dat als je het een beetje goed doet hij dikke wheely power heeft.
3 september 2006 om 15:45 #205930iwab, je hoeft helemaal geen volle wangen. je hebt alleen een stuk meer carterdruk 🙂
3 september 2006 om 15:46 #205931oke dan ik hoop echt dat die een beetje whielpower heeft 🙂 ik denk dat dat wel moet gaan lukken met een vario systeem ?
3 september 2006 om 15:49 #205932Das bullshit wat je zegt erwinko het loopt allemaal wel met std krukas , maar je verneukt het hele membraam principe. Je zorgt met een std krukas voor een krukas gestuurde inlaat dat heeft die membraam helemaal niet nodig. Die opent en gaat dicht door middel van de druk, edjuh heeft het ook al eens gedaan het loopt wel maar natuurlijk niet OPTIMAAL.
Je rijd toch ook liever niet met 13/13 op mhr blok ipv een dikke 19mm ?
Er hoort gewoon een volle billen in dat blokkie!
3 september 2006 om 15:50 #205933jongen, je verneukt het membraam princiepe zeker niet!
bij volle wangen kruk gaat het mengsel ook onder de kruk door :fuck23 september 2006 om 15:51 #205934En kwa uitlaat (fuck hoe heet dat ding alweer:S)
Ja, die ene met 27mm aansluiting, Malossie dinges:P (ja duidelijk;))
Edit: malossi too bad bedoelde ik 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 september 2006 om 15:54 #205935Destijds heb ik ook met een gewone originele krukas gereden in me evolution engine en dat liep zeker mooi en lekker. Hij liep zelfs sneller dan me evo blok met volle wangen krukas vaag maar waar. En wat voor 80 ga je kopen voor je malossi cartertje ?? Denk wel tog de 80 cc deps he?? Ennuh als je nog een malossi too bad 27 mm versie nodig hebt ik heb er 1 te koop
3 september 2006 om 15:57 #205936Hij loopt dus totaal niet anders met een std kruk of met volle wangen kruk ? hoezo verkopen ze volle wangen dan?
Je wilt toch het liefst altijd het optimale uit iets halen.
3 september 2006 om 16:23 #205937hansieb :
Hij loopt dus totaal niet anders met een std kruk of met volle wangen kruk ? hoezo verkopen ze volle wangen dan?Je wilt toch het liefst altijd het optimale uit iets halen.
Hij zei dat een Malo Reed valve met standaard krukas harder liep dan een Polini Evo met volle wangen krukas.
Daarmee bewijst hij dat een Malo Reed Valve beter is, maar een volle wangen krukas zou in princiepe beter moeten werken dan een standaard kruk.
En als je toch zoveel geld uitgeeft aan je vespa, waarom zou je dan geen volle wangen kopen?:P
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 september 2006 om 16:29 #205938Tuurlijk dan zeg ik niks 😀 dan koop ik binnenkort een mhr blokkie. Dacht toch echt wel dat er verschil in zat, op scooter loopt een volle wangen ook iets beter dan een std krukas.
3 september 2006 om 16:45 #205939ik wil gewoon de snelste cilinder voor me malossie reed valve blok ik weet niet welke cilinder dat is zelf zat ik te denken aan een 80cc malossie komplete kit met kop
maar mocht er een nog snellere cilinder zijn dan hoor ik dat graag 🙂
dat ding kost me toch al genoeg dus doe ik het nu meteen goed 🙂
3 september 2006 om 17:15 #205940de malossi 80 cc D.E.P.S is de snelste cilinder
3 september 2006 om 18:18 #205941alleen de deps is moeilijk te krijgen.
3 september 2006 om 18:47 #205942hansieb :
Tuurlijk dan zeg ik niks 😀 dan koop ik binnenkort een mhr blokkie. Dacht toch echt wel dat er verschil in zat, op scooter loopt een volle wangen ook iets beter dan een std krukas.Scooter heeft toch altijd een volle krukas??!! Of bedoel je extra opgevuld zoals ze dat bv bij puchjes doen.
Hij zei dat een Malo Reed valve met standaard krukas harder liep dan een Polini Evo met volle wangen krukas.
Daarmee bewijst hij dat een Malo Reed Valve beter is, maar een volle wangen krukas zou in princiepe beter moeten werken dan een standaard kruk.
En als je toch zoveel geld uitgeeft aan je vespa, waarom zou je dan geen volle wangen kopen?
Waar lees je dat allemaal?? Laatste 2 zinnen ben ik het wel mee eens.
En hans ik heb nooit met een std kruk in mn malossi blok gereden, ik vertelde over monstercitta’s ervaring(met de evo dus).
@Topicstarter,
Als ik wat suggesties mag doen:
-Je kan die 46,5mm malossi(80 die jij bedoelt) nemen, zal prima lopen, maar de malossi carters zijn eigenlijk voor de DEPS gemaakt(foto’s in mn perso), dus als je die kan vinden kan je die beter nemen.
-Regel een afgedraaid vliegwiel als je elek. ontst. neemt(nieuwe carters zijn allemaal elek.).
-Als je vario neemt MOET je eigenlijk meteen de malossi voorvario en vertanding erbij nemen.
-Uitlaat: opmaatje:D, als je de deps hebt is de 27mm malossi uitlaat een goeie. Geen homoet iig, die gooi je op een 50 of 60cc.
-19mm carb is wel aan te raden als je er alles uit wil halen, ik vind het luchtfilter alleen stront, als je wil dat hij echt lucht filtert dan kan je beter een ander zoeken(maakt ook veel lawaai).
-Krukas, ik zeg, als je het doet, doe het dan goed, vollewangen dus, ook al hebben mensen goeie ervaringen met een normale krukas.
-Malossi blok is sneller ja(kijk eens op vespafreak.nl). Hoewel mijne helemaal niet snel gaat:( Maar daar zal wel en goeie reden voor zijn.
Als alles goed zit zal het rijden als een idioot, snel optrekken en snel naar de top die zo bij de 100 zou moeten liggen. Ik heb daar helaas zelf nog geen ervaring mee.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.