Home › Forums › Algemeen › Oude topics › reden van een warmloper?????
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door barry.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 maart 2006 om 21:20 #133085
barry :
leg dit nu eens beter uit,ik heb in heel men leven nog geen stootrand gezien , waar zou dit dan moeten zitten & hoe geraak je hieraan.
Volgens mij:
-ne vario-of ne poulie,je motor draait toch zijn toeren.
Ik dacht toch dat ik bijna alles al wist,maar precies kan ik toch nog iets bijleren.Ik rijd al meer dan 18jaar met een vario & heb nog nooit een warm-of een vastloper gehad.Nu begin ik toch angstig te worden,of zou de kwaliteit van de gebruikte materialen achteruit gegaan zijn????:?:boos
Idd barry,ik snap dit ook niet.
Een stootrand krijg je toch van contant dezelfde toeren? (edit:tenminste als je fatsoendelijk inrijd rijd je niet contant half gas/1/4 gas.)
Nou met of zonder vario zul je van toeren blijven veranderen,dus waarom een stootrand?21 maart 2006 om 22:11 #133088een stootrandje heb ej altijd wel in je cilinder want hij kotm nooit helemaal tot het bovenste punt…
erg vreemd dat je in die 18 jaar nooti een stootrand heb gezien/gevoeld…
voel maar eens met je vinger aan de kant van de kop zeg maar met je vinger in de cilinder wedden dat je hoogte verschil voelt… , hoe ouder de cilinder hoe erger natuurlijk..22 maart 2006 om 06:21 #133097Ahaaaaah:!,
Het is niet mijn gewoonte om jaren met dezelfde cilinder te rijden.Ik verander graag om de eigenschappen te kennen van andere kits.
Misschien daarmee dat ik de stootrand niet ken.22 maart 2006 om 17:33 #133119Eerste keer in mijn leven een stootrand gezien.Nu is het te laat natuurlijk,maar ik ga dit beter in het oog houden bij mijne kameraad & als ik dit nogmaals tegenkom zet ik de cilinder in mijn draaibank & draai rustig het randje weg.
Wat denken jullie van dit ideeke??????26 maart 2006 om 16:35 #133236moest even de fotos voor barry erop zetten;
hij wou de pistonpen eruit halen en ging het een beetje verhitten, toen vloog de brommer in brand.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 maart 2006 om 13:34 #133258Aangezien mijn reply verwijderd is, (waarom weet ik niet) zal ik mijn waarschuwing nog maar eens herhalen.
Spuit ALLES in met olie/WD40, want anders staat je nog een lelijke verrassing te wachten over een paar dagen. Poederblussers zijn nl heel erg nasty voor ijzer. Met name als het in de fik heeft gestaan :P.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nog nooit een brander nodig gehad om een pistonpen eruit te tikken.grz Thijs
27 maart 2006 om 13:37 #133259Wow dat is klote, nog wel zo’n leuke avanti!
Schade valt mee toch?Nou altijd goed om een blusser in de buurt te hebben iig.
27 maart 2006 om 15:05 #133260de pistonpen is er iig uit zie ik 😉
wel jammer van de brommer maar das nog wel te fixen zo te zien:)27 maart 2006 om 15:46 #133261offtopic maar:$ wat is dat voor uitlaat wat eronder ligt?
27 maart 2006 om 15:57 #133262een leo krul
en onder die si zit een proma gun
27 maart 2006 om 16:32 #133263hehe best kick dat dat ding in de fix is gevlogen 🙂
27 maart 2006 om 17:44 #133265deze heeft een vastloper gehad!!!
Piston was dus gans zwart & verbrand.Naaldlager ook naar de…………
Dus de pen zat muurvast.Met luchtdruk alle gas uit het carter geblazen & heetstoken de piston tot ineens whoef & de boel stond in brand met een volle tank erboven.
Toen op de knop geduwd om de poort te openen & ik kan je zeggen,dat op zo’n moment het lang duurt!Tevens op mijn vrouw brand geroepen & deze heeft meteen mijn pasgeboren dochtertje dat juist aan de fles aan het drinken was opzij gelegd & de garage ingedoken.
Ik riep om de brandblusser & zij heeft deze genomen zodat ik na 2 kneepjes op de kraan geblust heb.
De schade was erg natuurlijk:
-electrisch was er niets meer
-gaines van voorrem;achterrem;gaskabel—–bye bye
-carterkoelkap=wegVoor 20euro onderdelen gevonden & ongeveer 10hOO” werk reed deze zaterdag weer rond.
de oorzaak was dat de naftkraan dichtstond,maar toch open was.
Zo krijg je het effect van een V1-of V2 bom uit de 2de wereldoorlog.
aanzuigen & vlammen smijten.
Stel maar eens voor dat ik geen brandblusser heb.
Mijn huisje heeft zonder inboedel maar een 3OOOOOeuro gekost.Dit laat je echt niet graag afbranden.neem AUB altijd de veiligheid goed in handen , maar zoals je ziet,er kan vanalles gebeuren.
brandblusser is een kleine kost.groetjes
Barry;the Belgian Bear
27 maart 2006 om 17:57 #133268Ik vind het nog steeds vaag dat je je blok er dan niet onder weg gaat halen. Zo kom je toch nergens bij als het er nog onder zit en echt kracht zetten wil ook niet als het blok nog onder de brommer zit.
27 maart 2006 om 18:16 #133269hansieb :
Ik vind het nog steeds vaag dat je je blok er dan niet onder weg gaat halen. Zo kom je toch nergens bij als het er nog onder zit en echt kracht zetten wil ook niet als het blok nog onder de brommer zit.Normaal duurt dit werkje een half-uurtje.
demonteer maar eens een kickstart met vario,enz…..
Zoals ik al weinig tijd heb & veel uren moet werken doe ik het zo.Ik heb dit al honderden keren gedaan & nu is het eens mislopen.
Toch jammer,want ik heb het ganse week-end in zak en as gelopen & er niet van geslapen.
Nu is alles in orde hoor.27 maart 2006 om 18:36 #133270hansieb :
Ik vind het nog steeds vaag dat je je blok er dan niet onder weg gaat halen. Zo kom je toch nergens bij als het er nog onder zit en echt kracht zetten wil ook niet als het blok nog onder de brommer zit.:con
Voor het loshalen van een cylindertje op een NIET! Ciao hoef je ècht niet je blok eraf te trekken hoor!?
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.