Vespa-Ciao.NL
:: reden van een warmloper?????

Home Forums Algemeen Oude topics reden van een warmloper?????

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kay
    Bijdrager

barry :
      leg dit nu eens beter uit,ik heb in heel men leven nog geen stootrand gezien , waar zou dit dan moeten zitten & hoe geraak je hieraan.
      Volgens mij:
      -ne vario-of ne poulie,je motor draait toch zijn toeren.
      Ik dacht toch dat ik bijna alles al wist,maar precies kan ik toch nog iets bijleren.

Ik rijd al meer dan 18jaar met een vario & heb nog nooit een warm-of een vastloper gehad.Nu begin ik toch angstig te worden,of zou de kwaliteit van de gebruikte materialen achteruit gegaan zijn????:?:boos

Idd barry,ik snap dit ook niet.

Een stootrand krijg je toch van contant dezelfde toeren? (edit:tenminste als je fatsoendelijk inrijd rijd je niet contant half gas/1/4 gas.)
      Nou met of zonder vario zul je van toeren blijven veranderen,dus waarom een stootrand?

CittaHooli
      Bijdrager

een stootrandje heb ej altijd wel in je cilinder want hij kotm nooit helemaal tot het bovenste punt…
        erg vreemd dat je in die 18 jaar nooti een stootrand heb gezien/gevoeld…
        voel maar eens met je vinger aan de kant van de kop zeg maar met je vinger in de cilinder wedden dat je hoogte verschil voelt… , hoe ouder de cilinder hoe erger natuurlijk..

barry
        Topic starter

Ahaaaaah:!,
          Het is niet mijn gewoonte om jaren met dezelfde cilinder te rijden.Ik verander graag om de eigenschappen te kennen van andere kits.
          Misschien daarmee dat ik de stootrand niet ken.

barry
          Topic starter

Eerste keer in mijn leven een stootrand gezien.Nu is het te laat natuurlijk,maar ik ga dit beter in het oog houden bij mijne kameraad & als ik dit nogmaals tegenkom zet ik de cilinder in mijn draaibank & draai rustig het randje weg.
            Wat denken jullie van dit ideeke??????

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

moest even de fotos voor barry erop zetten;

hij wou de pistonpen eruit halen en ging het een beetje verhitten, toen vloog de brommer in brand.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Thijs_DR_Evo
              Bijdrager

Aangezien mijn reply verwijderd is, (waarom weet ik niet) zal ik mijn waarschuwing nog maar eens herhalen.
                Spuit ALLES in met olie/WD40, want anders staat je nog een lelijke verrassing te wachten over een paar dagen. Poederblussers zijn nl heel erg nasty voor ijzer. Met name als het in de fik heeft gestaan :P.
                Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb nog nooit een brander nodig gehad om een pistonpen eruit te tikken.

grz Thijs

Edjuh
                Bijdrager

Wow dat is klote, nog wel zo’n leuke avanti!
                  Schade valt mee toch?

Nou altijd goed om een blusser in de buurt te hebben iig.

RDG
                  Bijdrager

de pistonpen is er iig uit zie ik 😉
                    wel jammer van de brommer maar das nog wel te fixen zo te zien:)

Jacky
                    Bijdrager

offtopic maar:$ wat is dat voor uitlaat wat eronder ligt?

erwinko
                      Bijdrager

een leo krul

en onder die si zit een proma gun

November Rain
                        Bijdrager

hehe best kick dat dat ding in de fix is gevlogen 🙂

barry
                          Topic starter

deze heeft een vastloper gehad!!!
                            Piston was dus gans zwart & verbrand.Naaldlager ook naar de…………
                            Dus de pen zat muurvast.Met luchtdruk alle gas uit het carter geblazen & heetstoken de piston tot ineens whoef & de boel stond in brand met een volle tank erboven.
                            Toen op de knop geduwd om de poort te openen & ik kan je zeggen,dat op zo’n moment het lang duurt!Tevens op mijn vrouw brand geroepen & deze heeft meteen mijn pasgeboren dochtertje dat juist aan de fles aan het drinken was opzij gelegd & de garage ingedoken.
                            Ik riep om de brandblusser & zij heeft deze genomen zodat ik na 2 kneepjes op de kraan geblust heb.
                            De schade was erg natuurlijk:
                            -electrisch was er niets meer
                            -gaines van voorrem;achterrem;gaskabel—–bye bye
                            -carterkoelkap=weg

Voor 20euro onderdelen gevonden & ongeveer 10hOO” werk reed deze zaterdag weer rond.

de oorzaak was dat de naftkraan dichtstond,maar toch open was.
                            Zo krijg je het effect van een V1-of V2 bom uit de 2de wereldoorlog.
                            aanzuigen & vlammen smijten.
                            Stel maar eens voor dat ik geen brandblusser heb.
                            Mijn huisje heeft zonder inboedel maar een 3OOOOOeuro gekost.Dit laat je echt niet graag afbranden.

neem AUB altijd de veiligheid goed in handen , maar zoals je ziet,er kan vanalles gebeuren.
                            brandblusser is een kleine kost.

groetjes

Barry;the Belgian Bear

hansieb
                            Moderator

Ik vind het nog steeds vaag dat je je blok er dan niet onder weg gaat halen. Zo kom je toch nergens bij als het er nog onder zit en echt kracht zetten wil ook niet als het blok nog onder de brommer zit.

barry
                              Topic starter

hansieb :
                                Ik vind het nog steeds vaag dat je je blok er dan niet onder weg gaat halen. Zo kom je toch nergens bij als het er nog onder zit en echt kracht zetten wil ook niet als het blok nog onder de brommer zit.

Normaal duurt dit werkje een half-uurtje.
                                demonteer maar eens een kickstart met vario,enz…..
                                Zoals ik al weinig tijd heb & veel uren moet werken doe ik het zo.Ik heb dit al honderden keren gedaan & nu is het eens mislopen.
                                Toch jammer,want ik heb het ganse week-end in zak en as gelopen & er niet van geslapen.
                                Nu is alles in orde hoor.

iaccaloco
                                Bijdrager

hansieb :

:con

Voor het loshalen van een cylindertje op een NIET! Ciao hoef je ècht niet je blok eraf te trekken hoor!?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.