:: RDW: Nog even wachten met ombouwkeuring van snor- naar bromfiets
-
RDW: Nog even wachten met ombouwkeuring van snor- naar bromfiets
WimBijdrager
Ik ga juist een brom naar snor omkeuren omdat ik lekker chill op het fietspad wil. 😎
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Superrrr hier hoopte ik al op 
Niet verwacht dat het echt zou gebeuren.
Ben benieuwd hoe streng ze zullen keuren bij die RDW-erkenninghouders.
Voor zover ik het uit het artikel kan halen klinkt het inderdaad wel makkelijk als je dan niet naar een officieel RDW keuringstation moet maar gewoon naar een RDW-erkenninghouder kan.
Nou zeggen ze dat je alleen naar zo’n RDW-erkenninghouder kan als je een een Europees typegoedkeuring hebt en dat dus kan checken op de site van het RDW, maar komen onze (oudere) Ciao’s en Si’s daar wel voor in aanmerking? Ik heb bij zowel mijn Ciao Mix (uit ’97) en Si (uit ’88) beide een niet geregisteerd nummer volgens de RDW site, dus dan zou ik alsnog naar een officeel keuringstation moeten of begrijp ik het verkeerd?
Hoe zit dat bij die van jullie? Komen die van jullie wel in aanmerking als je bij een erkenninghouder wilt omkeuren? Ik zie namelijk het volgende bij de RDW site:

@jenoah
Ja dat kan nog wel eens een probleem zijn… Las op het Kreidlerforum dat die EU typegoedkeuring pas vanaf 1999 ingegaan is. Ik heb een Ciao C24, die zou volgens mij van na 1999 moeten zijn, maar daar staat ook ‘niet geregistreerd’. Bij m’n Kymco uit 2005 staat er wel een nummer.

Misschien dit maar ff afwachten
Nou, ik moet gewoon maar de rdw toe…

Alle 2 hebben een getal in het framenummer wat niet goed meer leesbaar is, iemand daar ervaring mee bij de rdw? Zullen ze wel een probleem van maken denk ik…
Wel klote dit
WimBijdrager
Gewoon als snor laten.
Simpel, logisch 😉
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.