Vespa-Ciao.NL
:: rdw keuren , frame nr , cvo

Home Forums Algemeen Brommers algemeen rdw keuren , frame nr , cvo

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter b
    Topic starter

goedenmiddag allen

ik had een paar vragen :
      ik heb een vespa piaggio si  , die was van mijn vader maar die is  25 jaar geleden overleden
      nu heeft de brommer al die tijd in de garage gestaan , loopt inmiddels weer  alleen kom je nu op het punt dat er geen kenteken op zit ,alleen een verzekerings plaatje van vroeger  op .
      nu was ik aan het kijken bij de rdw wat je allemaal nodig hebt
      Wat is een cvo  hoe kun je hier aan komen
      en wat betreft de nummers ik heb wel wat gevonden
      ( nl ) k-0008*248764*
      welke nrs zijn er nog meer nodig en waar kan je deze vinden

alvast bedankt WhatsApp Image 2024-10-06 at 13.12.19WhatsApp Image 2024-10-06 at 13.11.49WhatsApp Image 2024-10-06 at 13.12.31

Wim
      Bijdrager

Hallo Peter,

Meer nummers heb je niet nodig.
        je kan gewoon een afspraak plannen online bij de rdw.
        Het SIM1T is het type. Dus SI=Si  M=gewone koppeling(geen vario dus) 1T= eerste type.
        Dat eerste type bedoeld men 1e type frame, op folders lijken er wel 20 types Si maar in
        werkelijkheid is dat steeds maar één type frame.
        Het NL K0008 is het nederlandse typegoedkeurings nummer. Dat leidt naar het keuringsrapport
        uit die tijd waarmee rdw/tno dit type Piaggio heeft goedgekeurd voor de Nederlandse openbare weg.
        Het *248764* is het unieke framenummer voor jouw brommer. De keurmeester maakt uit al deze
        codes op om welk type het gaat en of dat overeenkomt met de aangeboden brommer.

Verder moet de brommer in technisch goede, liefst originele staat verkeren.
        Goede banden, geen! droogtescheurtjes, of monteer gewoon nieuwe(dan geen discussie daar).
        Verlichting moet het doen, twee remmen moeten werken, vering, geen losse onderdelen etc etc.
        Speling balhoofd en wielen oké. Claxon of bel. Geen scheuren in glaasjes v d  verlichting.

En je moet aantonen hoe je aan de brommer komt. Of ie rechtmatig is verkregen.
        Aankoopnota etc etc.
        Deze is al 35 jaar in de familie bijv. Kan je dat aantonen. Beter.
        Nee? meestal niet een heel groot probleem. Vertel het verhaal dat je hierboven typte.
        Heb je oude verzekeringsbewijs met type brommer, framenr en fam.naam, en mooist,
        ook het bijbehorende verzekeringsplaatje nog op de brommer.
        Wil je geel kenteken mag de snelheid aldaar op de roller niet hoger zijn dan 54km/u.
        Voor blauw kenteken is dat max. 34km/u. Dus ja, de snelheid wordt gemeten.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

peter b
        Topic starter

dank je wel wim
          kun je aan dit nr nou ook zien uit welk bouwjaar deze is

Wim
          Bijdrager

Aan het nummer te zien zal dat 1989 of 1990 zijn.
            Gok ik. 😉

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

peter b
            Topic starter

Top dank je wel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.