Vespa-Ciao.NL
:: Ratelend geluid! (poulie/as)?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ratelend geluid! (poulie/as)?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frishe
    Topic starter

hoi,

Ik was van de week wat aan het rondrijden op men ciao, en nu begon hij uit het niets te ratelen als ik geen gas gaf en afremde. Nu had ik dus een de zijkap eraf gehaald en ben ik erachter gekomen dat de koppeling iets speling heeft van voor naar achter (dus naar je toe en naar het frame toe). Maargoed ik zag dat de poulie misschien wel 1 centimeter speling heeft. Dit zal dus ook wel het ratelende geluid veroorzaken. Maar de poulie zit er goed op en strakker krijg ik hem niet aangedraaid. Nu zag ik dus dat de as van je achterwiel waar je de poulie overheenschuif beweegt en niet de poulie zelf. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? 😕

Zeebodem.
      Bijdrager

die kleine speling hoort op het asje.
        niet te veel natuurlijk,maar een beetje klopt;)

heb je nog wel cardan olie in je klok?even checken door het schroefje los te draaien.
        komt er olie uit,dan is het goed.zo niet,dan even bijvullen,totdat het uit het vulgaatje loopt.

suc6!

niek1992
        Bijdrager

Wat je even moet kijken, draai de bout die de pouli vast houdt even los, en kijk of het “halve” maantje ( om het zo maar even te noemen ) nog echt half is. en niet helemaal rond.

Aangezien ik dit ook een x gehad heb, dat geratel. als het goed is als je gas geeft is het weg of niet?

gr.

Frishe
          Topic starter

Ja als ik gas geef is het inderdaad weg ja.
            Ga ik me olie even checken en kijken of het halve maantje nog wel half is
            Thx 😀

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.