Vespa-Ciao.NL
:: Ratelend geluid

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ratelend geluid

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Blueciao
    Topic starter

Onlangs was ik rustig aan het rondrijden en opeens hoorde ik een klap uit het motorblok. Men brommer reed nog en had nog al zijn kracht hierna maar ik hoorde wel heel de tijd een ratelend geluid uit het blok en soms leek het even alsof het helemaal blokkeerde maar het kwam dan na een tijdje weer los. Weten jullie misschien wat er kapot kan gegaan zijn, een vastloper is het volgens mij niet want ik had nog alle power en hij bleef draaien.

groetjes

/

Ralf
      Bijdrager

Kan een warmloper geweest zijn.
        Heb je meer info over je set-up ?
        cilinder, sproeier enz ?

SuperSi
        Bijdrager

kapot lager, gesprongen zuigerveer.

Eerst maar eens de cilinder en kop er af halen en kijken of je wat ziet

zevenenergie
          Donateur

Ik zou ook even kijken, of alle 5 de moeren waarmee de carters tegen elkaar zitten er nog zijn.

Wim
            Bijdrager

Onlangs was ik rustig aan het rondrijden en opeens hoorde ik een klap uit het motorblok.
              Mijn brommer reed nog en had nog al zijn kracht hierna, maar ik hoorde wel heel de tijd een ratelend geluid uit het blok.
              Soms leek het even alsof het helemaal blokkeerde maar het kwam dan na een tijdje weer los. Weten jullie misschien wat er kapot kan gegaan zijn, een vastloper is het volgens mij niet want ik had nog alle power en hij bleef draaien.

groetjes.

Gewoon blokje demonteren, even openmaken en alles controleren.
              Simpeler kan ik het niet zeggen.
              Je kan hier wachten tot iedereen heeft gezegd,
              -zuiger
              -Cilinder
              -koppeling
              -krukas
              -Tak tussen je spaken 😉
              -iemand stak een rotje af :mrgreen:
              -……………enz

Blokje moet er toch onder weg.
              Het kwaad is al geschied.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Wim
              Bijdrager

Ik denk ook dat er niet echt iemand is die vanachter z’n toetsenbord jou kan helpen. Mijn tip is dan ook het zelfde als wat mijn naam genoot hier boven al zegt… je kan wel wachten tot je een paar honderd tips krijgt over wat het eventueel zou kunnen zijn maar daar schiet je niks mee op. Het blok er onder vandaan halen  en even open doppen is de enige optie om de oorzaak te achterhalen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.