Vespa-Ciao.NL
:: Ratel vanuit het achterwiel

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ratel vanuit het achterwiel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ziqz
    Topic starter

Beste,

Mijn vespa Si heeft sindskort het probleem dat als ik rij, het achterwiel rol of dergelijk dan ratelt deze. Een tik, ik heb de meeste lagers al vervangen dit is NIET het probleem. Tandjes niet beschadigd, is goed schoon, nieuwe olie in gedaan al.

Gr Milan

LeMoN
      Bijdrager

heb je ook de lager vervangen aan de buiten kant?

deze:
        http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3063

ziqz
        Topic starter

Nee, die niet. maar als ik mn wiel los maak en die rond draai hoor ik geen ratel.

vicious
          Bijdrager

Ergens een schijfje tussen de tandwielen vergeten? Binnenkant wiel beschadigt (waar uitgaande as van klokje in het wiel grijpt en het wiel feitelijk laat ronddraaien) of uitgaande as beschadigt?

ziqz
            Topic starter

Schijfjes zitten er tussen, hoe check ik de binnenkant/buiten kant uitgaande as?

TimoO_
              Donateur

velg eronderuit, grote bout losmaken, klok eruit halen. daar zie je de grote as.

Dj Freggel
                Bijdrager

Dit zelfde probleem had ik ook, gewoon dat achterwiellager vervangen en je bent eraf

.-{2F4OV}-.

Hoeft niet perse het achterwiellager te zijn;) Heb je al eens goed naar je poelie gekeken. Haal je poelie er eens af en kijk eens of daar geen scheur in zit of iets dergelijks:thumb

ziqz
                    Topic starter

Dj Freggel :
                      Dit zelfde probleem had ik ook, gewoon dat achterwiellager vervangen en je bent eraf

Zal ik proberen.

.-{2F4OV}-.
                      Hoeft niet perse het achterwiellager te zijn Heb je al eens goed naar je poelie gekeken. Haal je poelie er eens af en kijk eens of daar geen scheur in zit of iets dergelijks

is perfect in orde.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.