Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › ratel bij 80 polini
- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door Wausie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2008 om 17:13 #218908
Bij mij is het zowiezo niet zo erg, want als ik volgas rij hoor ik het bvbeeld niet. alleen als ik dan het gas los laat. EN als ik op een bepaald toerental rij.
De tikken zijn ook niet super hard. maar ik tank ook altijd gewoon mix van de shell. denk dat ik eerst maar is ga proberen met home mix 1:45 te rijden, kijken of het dan minder wordt.
en anders een dubbele voetpakking monteren.14 maart 2008 om 17:20 #2189091:40 nemen, en neem ook wat octaanbooster voor de zekerheid, dat helpt ook tegen pingelen.
monteer een dubbele voetpakking of maak een dikkere.
en als je euro98 kan tanken zou ik dat ook doen.
suc6
14 maart 2008 om 17:32 #218910Heeft bij jou geen van dit geholpen dan?
ojah en waar haal je octaanbooster? gewoon bij de shell?14 maart 2008 om 17:34 #218911je krijgt het bij de heuts en volgens mij ook wel bij andere zaken waar ze iets hebben van olie ofso.
bij mij heeft het niet echt geholpen omdat ik het niet allemaal geprobeerd heb 😛14 maart 2008 om 17:45 #218913Wat ik wel merk is dat die heel veel compressie heeft. mn 43mmDR kon ik nog aanlopen zonder decompressie. bij deze gaat dat echt niet.
14 maart 2008 om 17:48 #218914is normaal.
14 maart 2008 om 23:01 #218920heb nu zelf gemengd met v-power 98 en volsyntetische olie, tik is wel heel wat minder geworden maar niet helemaal weg.
maar kan hier geen octaanbooster vinden in de buurt. kan je niet ergens bestellen op internet?en ik rij nu met hittegraad 8 bougie, zou een 9 niet iets beter zijn? (weet nooit precies hoe dat zit met die hittegraden)
22 maart 2008 om 13:14 #218965Misschien een beetje een verouderd topic, maar mijn probleem sluit hier perfect op aan,
Ik heb precies hetzelfde probleem zoals hiervoor genoemd in vorige reacties. Heb een speedengine met Polini 46 mm, die bij een bepaald toerental gaat ratelen, en bij het terugnemen van gas. Heb hem als het ware 2 x door dit stuk heen geduwd, (het ratelstuk) en dan viel die uit, en kon ik gaan lopen. Als ik hem dan probeerde te starten deed die het even en viel dan gelijk uit.
Hij loopt ook heel hoog stationair, mijn vraag: kan dit te maken hebben met laag octaan-getal? (stationair schroef en valse lucht zijn gecheckt). Verder is de top met moeite 66 km/h. Even voor de duidelijkheid mijn verdere setup:
Cab. Dell’Orto 13/13
Sproeier 72
Simonini Calibrata
Poelie 55
Powerfiltertje.Detonatie ontstaat dat doordat de compressie te hoog is, waardoor de benzine vanzelf ontbrand?
Alvast bedankt,
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.