Vespa-Ciao.NL
:: ratel bij 80 polini

Home Forums Techniek Problemen oplossen ratel bij 80 polini

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

ja dat is jou ex-polini, ik heb de benzine zelf gemengd met Silkolene TTS (vol synthetisch), 1:45met sproeier 72.
      zo heb ik altijd gereden maar dan met 1:50 van de pomp –> bougie koffibruin (nu iets donkerder)

maar barry, weet je nog, toen ik voor de eerste keer de polini ging monteren waren me toch de zuigerveren gebroken, dus had ik toen al nieuwe gekocht, lijkt me niet dat ze na 200 km alweer versleten zijn..
      maarja.. hier alsnog het filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=RsbPa-r-Uw0

je hoort het bijna niet tot niet. goed luisteren, en als het kan koptelefoon op
      de cilinder rijd wel gewoon goed en is erg fel..

AA-T
      Sleutelbeheerder

heb ik ook gehad met mn 80 polini,
        om je bougie zit een ringetje, ik heb om mn bougie zo’n extra ringetje gedaan omdat ik bang was dat mn zuiger tegen de kop aankwam, het getik werd er zeer merkbaar minder op en verdween bijna volledig..

waarom dit hielp weet ik ook niet, bij nadere inspectie kon ik toch zeker vaststellen dat de zuiger never nimmer nooit niet ook maar 1 keer de kop had geraakt.

VespaAvanti
        Donateur

AA-T: Waarschijnlijk had je voor die tijd last van detonatie/pingelen:!
          Omdat je er toen een ringetje bij hebt gedaan bij de bougie werdt de compressie net een fraxie minder waardoor de detonatie/pingelen ook nagenoeg verdwenen is.
          Dat zou een theorie kunnen zijn;)

AA-T
          Sleutelbeheerder

ik had er op precies dezelfde manier als Marcc last van,
            dus ik zou zeggen Marcc probeer het eens, ik denk dat jij dan hetzelfde probleem hebt.
            even controleren op bramen in je kopje en of je de juiste hittegraad bougie hebt voor de eventuele detonatie,
            maar hoe het met pingelen zit kan ik je zo niet vertellen..

cittadriver
            Donateur

Is 100 % detonatie heb ik ook last van gehad de compressie verhouding van een 80 polini is gewoon heel erg hoog, ik heb toen zelf een dubbele koppakking gemonteerd… Maar daar was het probleem nog niet mee verholpen wel iets minder maar was er nog steeds ben toen met octaanbooster gaan rijden in combinatie met een brandstof met een octaan getal van 98 en daarmee heb ik het wel weg gekregen…. probeer dat maar eens 😉

diac
              Bijdrager

hmm.. ik heb inderdaad een klein braampje op in de verbrandings kamer van de cilinderkop zitten, ik zal dat met het extra ringetje ook eens proberen morgen.
                ik post erna het resultaat wel even 😉

als ik dan V-power tank? en die mix met wat olie? 😛
                owjah, ik heb ook nog eens me kop extra gevlakt. dus dan heb ik de compressie alleen maar erger gemaakt xD

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

V-power is wat anders, daar zou ik niet mee gaan rijden.

Met grote cilinders meng ik altijd zelf :

-euro98
                  -octaanbooster
                  -castrol tts

heb een 80polini zelf ook gehad, heb nooit last van een tik gehad.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

diac
                  Bijdrager

hmm.. ik meng zowiezo altijd met silkolene TTS, ook vol synthetisch..
                    en waar haal ik die octaanbooster en hoe ziet het eruit?
                    weet je niet toevallig een naam, of wat voor merk het is? (fotoooootje?:D)

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

ik gebruik deze

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Crullie
                      Donateur

Iets voor de beginners ook geschikt voor 2 takt

http://www.abconbenelux.be/proracing.pdf

Gebruik ik zelf niet ik hou het bij het merk Castrol.

TICKLING BARN

diac
                        Bijdrager

dat had ik idd al gelezen, ik ga het morgen halen.. (denk ik)
                          iemand zei me dat in duitsland het octaan gehalte hoger ligt in de V-power dan nederland.
                          daar is het namelijk octaan 100.

zou mijn cilinder niet gewoon “pingelen”

Crullie
                          Donateur

Zuid Duistsland zijn er nog pompem met een octaan gehalte van 105, precies goed voor een polini 46mm cilinder. het motortje is dan echt super stil, klop en pingel vrij en word niet heet bij een half uur planken. Maarja wel weer schadelijk voor het milieu zeggen ze.

TICKLING BARN

diac
                            Bijdrager

dit ga ik doen;

– 10 liter euro 98
                              – 220 ml Silkolene TTS (vol synthetisch)
                              – octaanbooster (mengverouding wat op de verpakking staat)

wat denken jullie hiervan. ik kan op het moment niet naar duitsland vervoert worden. (zieke ouders)
                              de octaanbooster kan ik wel regelen 😉

barry
                              Donateur

Ja,was ik vergeten van die kapotte zuigerveren.En nu ik het lees ,dat je de kop gevlakt hebt heb je 100% detonatie,wat je motor GAAT vermoorden.Naaldlagers kunnen breken,enz…Monteer eens 2à3 koppakkingen.Dat is stukken belangrijker dan die octaanbooster.
                                En zo te zien,gaat je brommer een goeie gang.

MHR
                                Bijdrager

cittadriver :
                                  Is 100 % detonatie heb ik ook last van gehad de compressie verhouding van een 80 polini is gewoon heel erg hoog, ik heb toen zelf een dubbele koppakking gemonteerd… Maar daar was het probleem nog niet mee verholpen wel iets minder maar was er nog steeds ben toen met octaanbooster gaan rijden in combinatie met een brandstof met een octaan getal van 98 en daarmee heb ik het wel weg gekregen…. probeer dat maar eens 😉

zeer juist! echt een aanrader voor snelle setup’s zowieso op euro 98 rijden met ongeveer 1 % octaanbooster dat merk je echt overduidelijk.

en ik vind de polini cilinders zowieso dikke rabbelgevallen.wat je nog kan doen is op euroscooters een overmaatse polini zuiger kopen en honen die handel. zuiger kost geloof ik rond de 40 eu.

rij eens naar een motorzaak ofzo waar ze je compressie kunnen meten kijk ff ook op de polini site daar staat je compressieverhouding ook op.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.