:: Rare ratel en niet (goed) lopen Vespa SI
-
De vertanding in een snorklok is lichter. Hierdoor krijg je op hogere setups overtoeren, trekt het harder op en gaat het minder hard.
ik zou lekker een snorklok nemen.
r32Bijdrager
Hoi,
Ik zou ook voor een snorklok gaan , vooral met een standaard carter.
Ik heb met een 41 mm pai weih ( erg tamme 60 cc ) ook een snorklok met een 70 mm poelie
Loopt lekker zonder over toeren.
Jij zult wel een snorklok en een 83 mm poelie en een citypower nodig hebben dan zul je wel geen over toeren hebben.
Oke, dus de meeste zeggen een snorklok.
Kan iemand mij ook vertellen wat het theoretische verschil is tussen beide op een compleet standaard blok (dmp 50cc vervangingscilinder)
En wat ik daadwerkelijk merk in praktijk qua verschil tussen beiden?
Als het verschil niet echt heel merkbaar is, pak ik denk ik degene welke in de beste staat verkeerd. (Nog even kijken welke dat zal zijn)
iig bedankt voor de reacties!
De vertanding in een snorklok is lichter. Hierdoor krijg je op hogere setups overtoeren, trekt het harder op en gaat het minder hard.
Met een snorklok moet je poulie meer rondjes draaien om je achterwiel 1 rondje te laten draaien.
Dit is bij een snorklok 13 en bij een brom 6.
Hierdoor kan je met een snorklok makkelijker toeren maken waardoor je harder optrekt.
Een bromklok gaat harder omdat je dus in theorie met hetzelfde toerental 2x zo hard gaat.
Altijd voor een bromnaaf kiezen. Door de 2 assen tegenover de 4 asjes van een snornaaf heb je minder weerstand en minder verlies. Wanneer een bromnaaf te zwaar als overbrenging zal zijn kan je altijd nog een grotere poelie monteren.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.