Vespa-Ciao.NL
:: rare krukas

Home Forums Techniek Motorisch rare krukas

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

murkus
    Topic starter

ok hel apart was dusz aan ut klussen met mn vriend zn blokje zou er ff een andere cilinder voor hem opzeteen en ff de vijl er door heen halen maar ik was dusz ze bezig lalala kleine carterhelft er af en ik zo kijken huh?er zaten 2 gaten in de krukas ik d8 njaa zal wel:? ik dusz verder gaan krukas was eruit en ik kom tot mijn verbazing dat er 4gaten in zaten kan iemand mij vertellen waar dit goed voor is en wat dit nou inhoud is het een oude krukas ofzo?????ik hoor het wel gr mark

Mike
      Bijdrager

geen pen 12 assie ofzo? weet het ook niet egt

Mike

murkus
        Topic starter

ja hij is pen 12 ja maar ik d8 misschien heeft iemand er meer info over want ik snap ut nie wrm dat zo is:?:?

Fredzzz
          Moderator

foto zou helpen maybe?

wheelieking89
            Bijdrager

meschien wouw iemand hem wel verlichten

net als ik een x een krukass tegen kwam die gast had hem half afgezaagd een contra gewicht dus xD

murkus
              Topic starter

ja ik maak soon allemaal fotos want heb zelf nie de beschikking over een digi cam of iets in die richting helaas dusz moet er ff zien 1 zien te lenen ik zal het zsm doen:P

hansieb
                Moderator

Zon krukas met 2 gaten in de wangen geboort heb ik ook wel eens in me handen gehad, liep gewoon maar waar het nou voor nodig was?

barry
                  Donateur

Dit doen ze om hem lichter te maken,om meer pk’s te bekomen,maar je verliest wel een hoop koppel dan.

murkus
                    Topic starter

ok dank je wel:) maar is ut ook een oudere krukas denk ut haast wel ofnie?

Thijs_DR_Evo
                      Bijdrager

Met een lichtere krukas win je absoluut geen pk’s of Nm’s. Je wint alleen in aanslingertijd, verder helemaal niks, vermogen blijft gelijk.

grz Thijs

Ciaofrank
                        Bijdrager

Waar zitten die gaten dan? als ze in de wangen zitten,
                          maakt hij makkelijker meer toeren, dat komt dus wel neer op meer pk’s lijkt mij!?

Als die gaten in je drijfstang zitten, heb je er volgens mij niks aan, lijkt me alleen maar slecht..

Wat je vaak hoor is dat er gaten in de wangen gemaakt worden, en die dan vervolgens opgevult worden met kurk, hierdoor is je krukas lichter, maar blijft je carterdruk gelijk.

iaccaloco
                          Bijdrager

Is een héle ouwe 12pen kruk, zo zaten ze vroeger in de Bravo’s/Boxer’s, en ouwe Ciao’s……!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

kartingbob

Imitatie hebben de gaten nog dahct ik,, ik heb er ook 1 liggen…

murkus
                              Topic starter

ok thnx jongus wou het alleen ff weten en is idd 12pen met zon koperne bus erin

Anoniem

ik weet het, dit is al een ouder topic maar ik zit nu met precies dezelfde situatie:

ben van plan een blokje te tunen voor iemand op een 70 DR EVO cilinder.
                                  heb de carters al hier maar nu ik het uit elkaar haal zie ik allemaal rare dingen die ik nog nooit eerder heb gezien, ook niet op het forum:?

dit carter kwam van een citta, weet niet precies hoe oud (blokje is al heel oud denk ik):

zoals je kunt zien is de ingang voor de laagspanningskabel iets anders als een normaal cp cartertje.

de ontsteking: laagspanningskabel is gesoldeerd aan de condensator:

krukas uit het carter (pen 12 met bronzen busje):

zoals je ziet zit de inlaat op een iets andere plek als normaal:?
                                  ook de krukas lijkt andere timingen te hebben dan een normale brom krukas (kan ook zijn dat het een snor is maar de inlaat van het carter is 11mm wat duid op bromcarters).

check deze krukas=)

linkse kruk is een snor exemplaar:

voor zover ik kan zien is er niet aan het blokje gebeunt op de popnagel voor het aarde stekkertje na en de rare soldering @ condensator.

de bedoeling is dat ik het hele blokje bewerk en ook de krukas, alleen lijkt het mij geen verstandig idee ivm de rare krukas. misschien dat ik de carters beter kan bewerken met en in elkaar zetten met een andere normale kruk?

weet iemand dit te verklaren?

Gr

Joris

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.