Vespa-Ciao.NL
:: Rare carters ?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Rare carters ?

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

De rechter op de derde foto hoort erbij. De andere is ori. Vespa elec. ontst. Die heeft ook een andere binnen diameter… En een c.p. vliegwiel heeft nog weer een andere binnendiameter.

**OFFTOPIC***

Ik heb hier trouwens ook een vage ontsteking liggen : Heeft net zo’n vliegwiel als die van de Kinetic, alleen dan wel met gat voor rubbertje??
      Is ook diezelfde binnendiameter maar er zitten gewoon c.p. spoelen bij..
      Is ook niet oude type, tenminste ik had ze nog nooit gezien.. Zal er es een pic van knippen.

***ONTOPIC***

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

iaccaloco
      Bijdrager

Keej!
        Thnxx voor de info Tonni……:)

Ik was ’t ff kwijt, is al zó lang geleden……..!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Vespaflappie
        Bijdrager

Tonni :
          Dat is volgens mij een blokje van een Berini Kinetic. Daar komt die wazige electronische ontsteking voor c.p. carter ook vanaf. Als het goed is staat er op het carter ergens een symbooltje met een A.

Als ik het carter zo op de foto bekijk, denk ik dat ie niet meer echt goed is. Ik zie een kras in de lengte over het pasvlak van de inlaat..

Vliegwiel zou overigens wel gewoon moeten paasen, Tenminste als dit het blok is waar ik het over heb. (ik kan ook nog in de war zijn met het Italjet blok, die onder zo’n Tiffany gebakje zit, en in dat geval weet ik er verder niks van…)

Die ontsteking werd ook los gemaakt…Die van mij lag ooit eens bij cycle shop…en is daar ook gekocht…Werd verkocht als elek ontsteking voor vespa ciao..Wazug dan dat ze voor 2 brommers werden gebruikt..wel handig

eddi
          Bijdrager

de reden dat ’t vliegwiel niet past is omdat de 4 nokken waar de spoelen op gemonteerd zijn aan de buitenkant naar binnen toe ongeveer 2tot3mm afgefreest moeten worden, dan past ie perfect, ook met een contactpuntontsteking.
            Ben momenteel zo’n blokje aan ’t testen met verschillende setups…

eddi
            Bijdrager

en zoals gezegd een berini kinetic

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.