Vespa-Ciao.NL
:: Rangschikken op alfabetische volgorde?

Home Forums Algemeen Website Rangschikken op alfabetische volgorde?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Is het nog mogelijk om te rangschikken op alfabetische volgorde? Ik wil bijvoorbeeld op zoek naar een bepaald mening en ervaring topic in de sectie “uitlaten”. Hier staan nu 5 pagina’s in volgorde van laatst ge-update, maar ik zal graag op alfabetisch willen rangschikken om zo sneller mijn beoogde uitlaat te kunnen vinden. Of wellicht er achter komen dat deze er nog niet is. Momenteel moet je nu alle topictitels lezen en door 5 pagina’s heen.

AA-T
      Sleutelbeheerder

Hiervoor kan ik je de zoekfunctie aanraden die erg goed werkt.

Rechts bovenin je scherm zie je een vergrootglas, als je hierop klikt opent de zoekfunctie.

Na het zoeken kan je nog filteren op topics, reacties, pagina’s.

Martino
        Topic starter

Probeer bijvoorbeeld de “Proma Superbowl” eens te vinden in het meningen en ervaringen topics. Of de “Proma Replica”. De zoekfunctie is hiervoor niet erg geschikt.

AA-T
          Sleutelbeheerder

Als ik zoek op proma Superbowl en filter op topics is er maar 1 resultaat, die van: meningen & ervaringen – uitlaten – proma Superbowl.

Als ik zoek op proma replica en filter op topics kom ik daar geen eigen topic  voor tegen. Wel komt hij voor in uitlaattesten.

Om het te controleren ben ik alle topics bij meningen en ervaringen langs gegaan en dit topic bestaat ook niet.

Misschien is het nog even wennen of misschien heb je niet gefilterd op topics? Maar op deze zoekfunctie kan je echt vertrouwen.

Martino
            Topic starter

Dat bedoel ik dus met de zoekterm van bijvoorbeeld de “Proma Replica” Hij vindt hierbij inderdaad alle (14) topics waarin deze combinatie voorkomt, maar weet je niet dat deze nog niet in het meningen en ervaringen topic staat zonder al deze topictitels te lezen. Makkelijker was de mogelijkheid tot alfabetisch rangschikken.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Kan je mij een voorbeeld laten zien waarbij een forum categorie qua topics is te rangschikken? (ergens op het internet)

En de zoekmachine is erg veel tijd in gestoken en werkt goed.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

AA-T
                Sleutelbeheerder

Ook al kan er een voorbeeld gevonden worden, het loont voor ons de moeite noch tijd om deze functionaliteit toe te voegen. Mocht je een kant en klare oplossing vinden wil ik er best naar kijken.

Anders is het gewoon even wennen..

Martino
                  Topic starter

Ik zal idd als voorbeeld het Duitse Piaggio-Mofa-Technik kunnen noemen, maar ik mis deze functionaliteit juist ten opzichte van het oude forum waarin dit wel mogelijk was.

AA-T
                    Sleutelbeheerder

Dat punt heb je duidelijk gemaakt.

Nogmaals, het loont voor ons de moeite noch tijd om deze functionaliteit toe te voegen. Mocht je een kant en klare oplossing vinden wil ik er best naar kijken.

Anders is het gewoon even wennen..

Martino
                      Topic starter

Als Gebruiker kan ik weinig hier aan doen of een kant en klare oplossing voor aanleveren. Ik hoop dat een van de Moderators dit kan implementeren? Zodat de 2x Sleutelbeheerders niet alles hoeven doen.

Leuk woord trouwens “Sleutelbeheerder”.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.