Vespa-Ciao.NL
:: randje carterhelft afgebroken+sproeiermaat

Home Forums Techniek Problemen oplossen randje carterhelft afgebroken+sproeiermaat

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JoZeF
    Topic starter

Hallo,

Ik was bezig mijn ciao blokje te reviseren en toen ik de carterhelften weer op elkaar wou zetten zag ik dat er een klein stukje van het opstaande randje van de grote carterhelft was afgebroken. Mijn vraag: is dit nog goed af te dichten met bv vloeibare pakking?

Nou heb ik bromblok met uitgeveilde inlaat, 13/13 carburateur en citypowertje. Welke sproeiermaat heb ik ong nodig?

Bvd Jeroen

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Dag JoZeF,

als je het randje bedoeld dat in het kleine carter valt is dit niet echt een groot probleem het is meer voor het uitrichten van het carter.

Sproeier zou ik een 50 in doen en dan aan de hand van je bougie kleur af of op bouwen.

aapie90
        Bijdrager

ik heb met std carter, 50cctje met 12/10 en CityP sproeier 56 dus zal eerder richting de 60 gaan denk ik
          of ik zuig enorm valse lucht:?

Lennaert
          Sleutelbeheerder

@aapie90

Mijn 50 dr blokje met 13/13 en proma cc had er een 54 in bijvoorbeeld en dit liep gesmeerd.

Maar voor het zekere kan je inderdaad beginnen bij 60 en afbouwen de moeite om een sproeier te verwisselen is dusdanig klein.

niek1992
            Bijdrager

inderdaad beter te groot dan te klein. zo heeft een vriend van me met een 70DR, 13/13 & speedengine 63. bougie is koffie bruin. ook met een nieuwe.

@JoZeF, begin zoals andere al aangeven met een iets te grote sproeier, ga een stukje rijden & kijk of ie heel veel stotterd of niet (als deze warm is). en zonodig de sproeiermaat naar beneden afstellen.

JoZeF
              Topic starter

Bedankt voor de snelle reacties! Ik had mijn blokje nl weer in elkaar gezet en getest maar wou niet starten. Er zat een 64 sproeier in. Zal eerst een kleinere sproeier proberen straks.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.