Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Rammelende DR 50 snel
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 2 maanden geleden door tnerual.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 januari 2010 om 16:34 #210204
Goedemiddag heren ,
ik heb gisteren het blokje voor mijn Cafe Racer in wording in elkaar geschroefd .
Het is de volgende setup geworden .
Standaard geveilde en 13mm geboord carter
Dr 50cc snel ( gebruikte maar nette staat )
Bewerkte krukas ( volgens berekening )
C3 lagers
13/13 Carb @ 56 sproeier
Malossi filter
Techno Estoril terugloopuitlaat
Nieuwe contactpunten
Nieuwe condensatorNu heb ik hem net voor de eerste x gestart omdat ik nergens benzine kon krijgen i.v.m. oud & nieuw en er kwam een tikkend geluid uit het blok .
Bij hogere toerentallen is het minder maar bij stationairtoerental is het niet om aan te horen .Hij loopt voor de rest super en trekt erg netjes , gasreactie ben ik erg over te spreken voor een 50cc maar ik durf er niet op te rijden .
BTW de zuigerveren zijn nieuw en de zuiger en cilinder zijn in nette staat .
Is dit een bekend probleem of zie ik wat over het hoofd .
1 januari 2010 om 16:40 #230092Ten eerste moet je wel een grotere sproeier gebruiken, Denk 60-62. Kijk of er iets aanloopt of los zit. In bijvoorbeeld je koppeling/vliegwiel/Ontsteking die aanloopt.
1 januari 2010 om 16:56 #230093Een klein beetje rammelen ze altijd wel, maar als je er niet eens op durft te rijden….
Dan zal het wel ernstig zijn:P
Eerst je sproeier maar eens een paar maatjes omhoog idd:!1 januari 2010 om 17:41 #230094Sproeier heb ik inmiddels al op 68 zitten waarmee hij alles super loopt en mooi stationair draait .
intussen heb ik het blok weer gedemonteerd en wat mij opvalt is dat wanneer ik de krukas draai dat t.h.v. het bovenste dode punt de tik waarneembaar is .
Toen heb ik de cilinder maar weer gedemonteerd maar daar was niks vreemds waarneembaar , ook was bij het draaien van de krukas zonder cilinder de tik NIET waarneembaar was .Hierop heb ik de zuiger ook gemonteerd om de passing te meten in de cilinder .
Nu merk ik als de zuiger ( met veren ) bovenin de cilinder plaats dat de zuiger naar alle kanten speling heeft .
Het geluid komt dus waarschijnlijk van het kantelen van de onderkant van de zuiger tegen de cilinderwand , door de beweging van het Big End .Weggooien dus ?????
1 januari 2010 om 19:08 #230101Ik denk dat je blokje graag met nieuwe lagers het jaar 2010 in wilt gaan haha:P denk dus dat je krukaslagers gaar zijn wat de speling en tik kan veroorzaken. Ga in ieder geval niet meer verder rijden want zo is de kans op een vastloper erg groot. Blokje uit elkaar trekken dus en revisie toepassen;)
//EDIT:
mijn excuses, had de beginpost niet gelezen. had niet gezien dat je het blokje helemaal in elkaar heb gezet. inderdaad even proberen wat in de post hieronder staatSucces!
1 januari 2010 om 19:12 #230102moet je is proberen om het klein carter warm te stoken en dan er een paar flinke tikken op te geven
kan zijn dat je krukas namelijk net niet goed erin zit en boven in is dus het verschil het grootst waardoor die rammel komt1 januari 2010 om 19:32 #230103Thnx voor de feed-back ,
maar ik ben inmiddels voor 95% cker van dat de zuiger kantelt in de cilinder .
Ff een nieuwe dikke cilinder zoeken .Dan toch maar een 60 of 70cc zien te scoren !?
2 januari 2010 om 02:34 #230112of je zuiger raakt je cil kop?
2 januari 2010 om 09:56 #230113naaldlagertje..
maar als je zuiger je cil kop raakt, was ie nu al helemaal kapot!3 januari 2010 om 13:51 #221326Heren ,
er kan een slotje op ! probleem is verholpen door het monteren van een andere cilinderkit .
Er zat dus te veel speling op de achterkant van de zuiger op het moment dat de zuiger op b.d.p was .
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.