Vespa-Ciao.NL
:: Rammel tijdens rijden

Home Forums Techniek Problemen oplossen Rammel tijdens rijden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sorbet
    Topic starter

Ik ben sinds gisteren trotse bezitter van een piaggio Ciao.

Uitlaatje lekte omdat het mondstuk 22mm niet paste op de 23,5 mm uitlaat van de cilinder. Ik heb het rood gloeiend gestookt met een brander en er een dop sleutel in geslagen. Daarna netjes rond aangetikt en het past nu als een deksel op een doos en schuift er helemaal op, geen herrie meer.

Alleen tijdens het rijden hoor ik een rammel. Echt heel storend.
      Op asfalt hoor ik het niet.
      Ik heb de ketting gespannen om dat deze tegen het frame aan kwam.
      nog steeds rammel.
      Het lijkt te komen uit de voorvering dus heb ik een revisie setje besteld. Komt morgen binnen.
      Maar nu keek ik nog even en mijn rem, het gedeeltje waar de blokjes in zitten maakt geluid tegen de aanslag.
      Dit zou het ook kunnen zijn.
      Heeft iemand ervaring met dit euvel? en hebben je om die aanslag een stukje rubber zitten of zo iets?
      Ik ben helemaal nog niet bekent met mijn snorbrommer. Zijn er nog meer dingen die kunnen rammelen?

Groet Sorbet.

Boyan
      Bijdrager

Kan zijn dat je veringen een tikje los zitten of dat de aanslagrubbers op zijn, dan gaat je vering gewoon rammelen tijdens het rijden. Ik had dit na het verlagen van mijn voorvork, rijdt niet egt prettig en storend zeker!

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Ik gok dat dit gewoon je koplamp is die niet helemaal vast zit (of het glas) draai dit even aan dus ;)!

sorbet
          Topic starter

Ja zou kunnen, ga ik morgen tjekken, maar het geluid is wel wat stevig voor een koplamp.

Ik heb ook gemerkt dat hij zwabbert als ik door de bocht ga en hij trekt een beetje als ik rem.
            Ik heb speling uit mijn balhoofd lagers gehaald.
            Dus ik vermoed toch dat de bussen van de vering versleten zijn. en dat het daarmee verholpen is.
            Gek genoeg was de lamp het eerste waar ik aan dacht maar ik verwierp die optie. hmmm toch even kijken morgen….

Bedankt.

Wilk1985
            Moderator

Ik zou het zoeken in het voorwiel. Of je lagers zijn niet meer in orde, of je remdeksel zit niet goed vast.

Allebij heel makkelijk te controleren, als je je voorwiel heen en weer kan bewegen ten opzichte van de as zijn het je lagers.

En als je met de hand het remdeksel kan bewegen terwijl alles vast zit zal het het remdeksel zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.