Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › rammel rammel
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 4 maanden geleden door Timmetje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 januari 2006 om 00:00 #208539
Hoi
Heb probleempje met me ciao
als ik rijd rammelt er vaak iets in de buurt van de motor
klinkt als een steentje dat in de motor zit…
ik weet dat het moeilijk is om op deze manier het probleem in te zien maar als iemand denkt dat ie me kan helpen doe gerust..thanx
10 januari 2006 om 00:02 #223044eh tjah…weet zo neit wat het zou zijn…
mischien zit een boutje/moertje los ofzo? (kijk overal ff naa)
anders mishcien je vliegwiel(kap) die geluid maakt ivm het vliegwiel die ergens tegen aan komt…
zit je blok VAST? dus de blok-achterbrugbouten, zitten die vast…?
ehmmmm…
10 januari 2006 om 00:19 #223045ja ik zal dat eens nazien mar ik denk niet dat het echt in de motor zit maar erges er rond (vork, rem in voorwiel, koppeling,.)
ik kan het écht niet thuisbrengen…10 januari 2006 om 00:40 #223046Ohjééé!
Een rammel als een steentje of knikker in je blok?
WARMLOPER ON THE WAY!
Weet ’t bijna zeker……..
“Giert” ie als je rijdt?
Wordt ’t minder als je gas teruggeeft?
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!10 januari 2006 om 13:07 #223047een warmloper denk ik niet dat het is want rij er al een tijdje mee dus dan zou ie toch al vastgelope zijn, niet?
ik denk zelfs dat het niet in de motor zit maar erges rondom…
als ik afrem dan doet ie het nog wel hoor, het is bij een bepaalde snelheid als ik optrek en als ik weer afrem doet ie het weer bij ongeveer die zelfde snelheid..10 januari 2006 om 16:38 #223048uitlaat klem? 😛
als je dan optrekt, heb je weinig kracht in het begin, en dan later naa een bepaald km/h trek je harder door waardoor de uitlaat klem ofzo los trilt…bijv. 😀
had ik wel een keer, zoeits met de uitlaat…
maargoed
10 januari 2006 om 18:35 #223049
.-{2F4OV}-.Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik d8 owk dat er bij mij een steen in de cilinder zat… Dat maakte zo’n teringherrie!!!
Ik overal aan gesleuteld maar hielp niks… Toen heb ik de koppeling vervangen en TADA 😀
Da was bij mij ut probleem.. maja khoor ut wel. Suc7
10 januari 2006 om 18:42 #223050.-{2F4OV}-. :
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik d8 owk dat er bij mij een steen in de cilinder zat… Dat maakte zo’n teringherrie!!!Ik overal aan gesleuteld maar hielp niks… Toen heb ik de koppeling vervangen en TADA 😀
Da was bij mij ut probleem.. maja khoor ut wel. Suc7
nu dat je het zegt, precies zoeits is me ook overkomen, maar mn koppeling zat niet goed 😀
6 november 2006 om 23:44 #223323iaccaloco :
Ohjééé!Een rammel als een steentje of knikker in je blok?
WARMLOPER ON THE WAY!
Weet ’t bijna zeker……..
“Giert” ie als je rijdt?
Wordt ’t minder als je gas teruggeeft?
oke maar wat moet je hier nu tegen doen???
6 november 2006 om 23:45 #223324
.-{2F4OV}-.Wat d8 je van sproeier vergroten;)
6 november 2006 om 23:48 #223325Iaccaloco bedoelt pingelen,dat is zelfontbranding en gebeurt wanneer je aardig wat toeren maakt,als je het gas erop blijft houden loopt ie inderdaad vast.
Bij jou lijkt me het iets anders omdat ie het ook doet als je heel langzaam rijdt,er zal iets los zitten of zo.7 november 2006 om 08:32 #223326Idd pingelen.
probeer je ontsteking eens wat later te zetten, misschien werkt dat er tegen.ik lees hier dat je cilinder home made is? misschien is je cilinderkop te ver afgevlakt?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.